League of Legends r.

Kolejne pytania i odpowiedzi nt. przedsezonowych zmian

Dzisiaj czas na kolejne Q&A na temat zmian przedsezonowych, jak i samego nowego sezonu! Czy dowiecie się tutaj czegoś ciekawego?

Spędziłem dużo czasu, odblokowując runy, i nie skupiałem się za bardzo na bohaterach. Wygląda na to, że w nowym systemie zdobywania poziomów będziemy dostawać nagrody za każdy zdobyty poziom. Co poza niebieską esencją dostaną ci, którzy już mają poziom 30?

Większość kapsuł, które dostaniecie za zdobywanie poziomów, będzie zawierać odłamki bohaterów, które mogą zostać użyte do tworzenia bohaterów (ze zniżką) lub rozmienione na niebieską esencję. Dla tych, którzy już mają wszystkich bohaterów, których chcą, będziemy mieć sklep z niebieską esencją, gdzie będzie można wymienić jej nadmiar na Barwy, ikony, emotki i inne nagrody.

Na istotnych poziomach dostaniecie też dodatkowe elementy kosmetyczne. Wliczają się w nie różne ekskluzywne nagrody, które będzie można zdobyć wyłącznie poprzez zdobywanie poziomu, jak wysokopoziomowe skórki totemów czy różne emotki. Będą też nieekskluzywne nagrody, jak ikony, skórki totemów czy nawet klejnoty na wysokich poziomach.

Amirelle, menadżer produktu, fundamenty rozgrywki

Jak w nowym systemie będą działać strony z runami?

Strony z runami będą (w większości) działać podobnie jak w starym systemie run. Na chwilę obecną będziecie mieć dwie edytowalne strony za darmo, a dodatkowe można będzie kupić w sklepie. Jedną z różnic w porównaniu ze starymi runami jest to, że teraz będziecie mogli dowolnie edytować i wybierać strony z ekranu wyboru bohatera.

Będzie też nowy typ strony. Wszyscy będą mieli pięć „domyślnych” stron, po jednej na każdą Ścieżkę. Nie można ich edytować i nie liczą się do łącznej liczby stron w inwentarzu. Strony te to dobre opcje ogólne, dzięki którym gracze zawsze będą wchodzić do gry z pełną stroną z runami — bez względu na to, czy mają nieskończoną/nieważną stronę, czy dopiero zaczynają korzystać z run i chcieliby zacząć z czymś bardziej szablonowym. Zapewnimy opcję schowania tych stron, jeśli będziecie chcieli uporządkować swój ekwipunek, ale dopiero po opublikowaniu run.

Generalnie, jeśli macie teraz pięć stron z runami, będziecie mieli pięć edytowalnych i pięć nieedytowalnych stron w nowym systemie.

Django Unjaned, menadżer produktu, systemy gry

Jeśli chodzi o przydzielanie skórek za 1350 RP za każde cztery strony run kupione za RP, to czy te skórki będą wybrane losowo? Czy może oparte o coś jak 10 najczęściej granych przeze mnie bohaterów? Poza tym kupiłem trzy strony z runami używając RP. Czy też mogę dostać skórkę?

Jeśli chodzi o skórki, które możecie dostać: zostaną one losowo wybrane z dostępnych skórek wg następujących kryteriów:

  • Musi to być skórka za 1350 RP dla bohatera, którego już macie.
  • Musi to być skórka, której jeszcze nie posiadacie.

Tak, liczba stron z runami zostanie zaokrąglona w górę, więc jeśli odblokowaliście od 1 do 4 stron z runami używając RP, dostaniecie jedną epicką skórkę. Jeśli kupiliście pięć do ośmiu stron z runami za RP, dostaniecie dwie skórki itd.

Riot Bubobubo, starszy manager, eCommerce

Po aktualizacji nowych maestrii i run, co stanie się z bohaterami, którzy bazują na przebiciu odporności i przebiciu pancerza? Gram Zyrą na środku i na wsparciu, i używam całej strony z penetracją odporności, poza pieczęciami zdrowia. Po zmianach nie będę mogła już czegoś takiego zrobić. Martwi mnie to. Możecie złagodzić moje zmartwienia?

Jest to przykład jednego z problemów, nad którymi pracowaliśmy przez cały okres zrekonstruowanych run. Zmniejszyliśmy możliwość wyspecjalizowania bohatera w konkretnej rzeczy. Nie jest to problem dla Jinx czy Ziggsa, ale słyszeliśmy uwagi od osób grających Zyrą, Riven, Malphite’em i innymi bohaterami, że był to dla nich bardzo ważny element. Obszar, po którym się tu poruszamy, jest bardzo skomplikowany. Na przykład nie każda osoba grająca Riven zgadza się co do tego, ile skrócenia czasu odnowienia powinna mieć na pierwszym poziomie, podczas gdy praktycznie nikt, kto gra Kyle, nie ma wątpliwości, że należy przede wszystkim włożyć każdy jeden możliwy punkcik w prędkość ataku.

Oznacza to, że nie mamy cudownego środka na rozwiązanie tego problemu, więc będziemy korzystać z różnych podejść, żeby dodać te opcje. Dopasowywaliśmy bazowe statystyki i umiejętności bohaterów, żeby ich przystosować, jeśli znajdowaliśmy oczywiste indywidualne problemy. Szukamy sposobów na dodanie penetracji pancerza w paru miejscach, gdzie już się pojawia, ale to dość wczesne projekty, więc nie ma gwarancji, że coś z tego wprowadzimy w życie. Pozmienialiśmy też statystyki oferowane przez konkretne runy, więc bohaterowie, którzy bardzo potrzebują jakichś statystyk wciąż mogą do pewnego stopnia zyskać je w nowym systemie, mimo że nie mogą kumulować ich tak jak wcześniej. Ponadto przyglądamy się też bohaterom, na których zmiany wpłyną najbardziej i będziemy ich modyfikować według potrzeb w czasie przedsezonu.

Przy takim ogromie zmian nie jesteśmy w stanie dopracować wszystkiego do czasu publikacji, więc dajemy sobie dużo czasu na modyfikacje po wprowadzeniu nowego systemu. Jak zrekonstruowane runy będą już dostępne, dajcie nam znać, jak gra się waszymi ulubionymi bohaterami. Z niecierpliwością wyczekujemy dyskusji na ten temat.

Fearless, główny projektant, systemy gry

Czy po połączeniu PZ i niebieskiej esencji będziecie umieszczać codzienne zadania, w których można będzie zdobyć niebieską esencję (lub coś innego)?

Zamierzamy zmienić bonus za pierwszą wygraną dnia na codzienną misję, która będzie dawać dodatkowe doświadczenie i pomagać w zdobyciu kolejnego poziomu.

W tej chwili nie planujemy jednak używania niebieskiej esencji jako nagrody bezpośrednio za misje. Chcielibyśmy najpierw zobaczyć nowy system zdobywania poziomów w akcji, a dopiero potem wprowadzać wszelkie ewentualne poprawki.

Amirelle, menadżer produktu, fundamenty rozgrywki

Czy podczas gry będziemy mogli zobaczyć runy przeciwników? Z takimi efektami jak ładowane mignięcie czy zmienianie czarów przywoływacza, potencjalnie w grze może pojawić się nagle niesamowita przepaść informacyjna, jakiej nigdy wcześniej nie było. Wiele run ma efekt, którego znajomość w czasie gry liczy się zdecydowanie bardziej niż miało to miejsce w przypadku run opartych na statystykach czy niekluczowych maestriach.

Uwaga, ponowny post! Odpowiadamy raz jeszcze na to pytanie w bardziej szczegółowy sposób po zobaczeniu, że ostatnim razem gracze mieli wiele dodatkowych pytań. 🙂

Naszym celem jest dać graczom niezbędne informacje o runach, z którymi w danym czasie będą grać. Może to wyglądać troszeczkę inaczej dla różnych run, ponieważ są na tyle unikalne, że mogą wymagać indywidualnego podejścia zamiast uniwersalnego rozwiązania dla wszystkich.

Niektóre ze sposobów, na jakie przedstawimy runy, już widzieliście — na przykład wyraźnie pokazujemy strategiczne wybory runy kluczowej i drugorzędnej ścieżki każdego gracza dołączającego do gry na ekranie ładowania (będziecie w stanie domyślić się i zareagować, jeśli zobaczycie Sonę w z Meteorytem/Dominacją zbliżającą się do was w dolnej alei). Skłaniamy się też bardziej ku czasowym efektom graficznym i specjalnym, żeby zaprezentować niezbędne taktyczne informacje lepiej niż w przypadku takich systemów jak stare maestrie. Jeśli runa daje tarczę, chcemy, żebyście widzieli, że wasz przeciwnik ma tę tarczę poprzez znacznik na pasku wzmocnień i żebyście widzieli efekty specjalne i graficzne zniszczenia tej tarczy. Jeśli runa daje statystyki, będziemy je pokazywać tam, gdzie gracze już i tak je sprawdzają (statystyki bohatera).

Jesteśmy gotowi przejść wiele prób i błędów, żeby wszystkie runy osiągnęły odpowiednią widoczność, ale jesteśmy świadomi, że nie uda nam się to dla każdej runy przy pierwszym podejściu. Będziemy więc wysłuchiwać opinii graczy i dokonywać zmian, żeby upewnić się, że użytkownicy run, sojusznicy i przeciwnicy mają odpowiednią widoczność wszystkich run.

Nie chcemy, żebyście czuli, że musicie patrzeć na runy przeciwnika na początku gry i próbować zapamiętać je wszystkie, a potem spędzać całą grę starając się przewidzieć/przypomnieć sobie, co dana osoba wybrała. Chcemy przedstawić wam informacje, których potrzebujecie, żeby grać wokół run wtedy, kiedy będziecie musieli grać wokół nich.

Dla tych konkretnych run wspomnianych w pytaniu będziemy używać pewnych nowych kanałów informacyjnych (hah): Ładowane Mignięcie ma ikonkę, która zastąpi Błysk w czasie trwania odnowienia. Dla Niezapieczętowanej Księgi Czarów testujemy pokazanie ogólnej informacji na czacie przy każdej zamianie. Dla obu tych run zobaczycie zamienione ikony czarów przywoływacza na tablicy wyników.

W skrócie: postaramy się, żeby wszyscy gracze mieli dostęp do odpowiednich informacji o runach wtedy, kiedy będą ich potrzebować, ale możliwe, że nie będzie to miało miejsca jedynie za pomocą interfejsu.

Riot Sparkle, projektant gry, systemy gry