League of Legends r.

Kolejna ankieta Riot Games?

Nikogo chyba nie zdziwi fakt, że Riot powoli traci swoich graczy na rzecz Overwatcha i innych gier. Zaskakujące może być jednak to, że najwyraźniej twórcy LoL-a zaczęli się tym interesować. Jest nawet ankieta, którą otrzymują weterani Ligi Legend na emeryturze!

Ostatnie decyzje i polityka Riotu sprawiają, że część starszych graczy decyduje się opuścić społeczeństwo LoL-a i zmienia zainteresowania. Problem jest tym większy, że niedawno Blizzard wypuścił do sklepów Overwatcha, a Rito rozdaje bany na prawo i lewo. Dodatkowym kłopotem jest kontakt z Supportem Ligi Legend, który często odsyła odpowiedzi kopiowane z szablonu, a tylko czasami fatyguje się osobiście. Jeszcze jednym argumentem, który zniechęca ludzi jest Dynamiczna Kolejka – zamiennik Solo Queue, który według wielu graczy jest beznadziejny. Po wielu tygodniach milczenia, Riot przygotował dla takich osób niespodziankę – jeszcze jedna ankieta!

O co pyta nas ankieta Rito?

Według jednego z Redditerów, ankieta zawiera pytania takie jak:

  • Dlaczego przestałeś/-aś grać w LoL-a?
  • W jakie gry zacząłeś/-aś grać po odejściu od Ligi?

To może być oznaką zainteresowania – być może statystyki wreszcie dotarły do Riotu i stwierdzono, że czas na zmiany. Tym razem na lepsze. Podczas gdy w LoL-u można dostać bana za chęć grania z japońskimi dźwiękami podmienianymi przez inne programy (Riot jest przeciwny dodaniu plików głosowych w różnych językach w innych regionach), Overwatch ma postacie, które mówią bezpośrednio do gracza i wspierają go podczas gry, a język można wybrać dowolny, co jest dobrą informacją dla fanów Anime. Słysząc takie rzeczy, aż się robi ciepło na serduchu!

Mówiąc, że w Lidze Legend brakuje takich interakcji z graczem, byłbym kłamcą – postacie takie jak Sona Sona_MIN czy Braum Braum_MIN mają kilka takich tekstów, ale w porównaniu z OW jest tego niewiele. Większość championów, mimo wszystko ma cytaty związane ze swoją osobą.

Czy Riot interesuje się swoimi graczami?

W jednym z poprzednich artykułów wyjaśniliśmy, że w Korei LoL traci popularność – głównie ze względu na skryptowanie w kafejkach internetowych, na które nikt nie reaguje odpowiednio. Pozostałe regiony również tracą publikę, a oglądalność innych gier na Twitch.tv rośnie. Czy Riot zorientował się odpowiednio wcześnie, by ocalić League of Legends przed upadkiem? Czy zmienią swoje podejście do klienta i wprowadzą korzystne dla obojga stron zmiany? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Ankieta może być początkiem reformy i naprawieniem tego, co zniechęca ludzi od grania.

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]

[Źródło]