r.

Kluczowe cele podczas gry

Nie wiesz, co zrobić, kiedy sytuacja wydaje się być stracona? Zajrzyj poniżej, a dowiesz się, jakie masz możliwości i jak starać się to naprawić.

Wstęp

Liga Legend jest grą szans, okazji, ale oprócz tego musisz także być mądrzejszy od swojego przeciwnika.

Wielu ludzi uważa, że większa ilość zabójstw pozwoli im na osiągnięcie lepszych wyników. Taki sposób myślenia pojawia się najczęściej w niższych dywizjach. Jednakże powiem Wam, że wykonywanie kluczowych strategicznych celów nie tylko pozwoli Wam pozostać w grze, kiedy jesteście do tyłu w zabójstwach, ale jednocześnie zapewni Wam przewagę w złocie i pomoże zwyciężać więcej gier. Nie mówię, że zabijanie przeciwnika nie jest ważne. Weźcie pod uwagę że złoto z zabójstw w większości wędruje do jednej osoby, natomiast to, które zdobywamy poprzez wykonywanie celów gry, zapewnia przypływ gotówki każdemu graczowi w naszej drużynie.
W poniższym artykule zdobędziecie podstawową wiedzę na temat tego, jak umiejętnie wymieniać się celami w grze z przeciwnikiem tak, aby otrzymać globalne złoto.

Czas na statystyki!

Kiedy zabijasz przeciwnika, złoto, które za niego dostaniesz, mieści się w przedziale: 15-500 (zależnie od tego, jak radzi sobie w grze). Dodatkowe 50% z tego zostaje w puli dla tych, którzy dostają asystę. Kiedy zniszczysz wieżę, cała drużyna otrzymuje pomiędzy 100 a 175 złota z dodatkiem 150 złota, które zostaje podzielone pomiędzy tych, którzy ją niszczyli. Wydaje się to być o wiele niższa nagroda niż za zabójstwa, jednak głównym wynagrodzeniem jest to, że każdy ją otrzymuje. Jest to złoto, które może zostać dodatkowo przeznaczone na podtrzymanie wizji na mapie, ewentualnie można za nie nabyć eliksiry, które pomogą pozostać przy życiu. Ostatecznie może to być 100 sztuk złota, które są Wam potrzebne, aby kupić bardzo ważny przedmiot.

Wieże

dEfppUX

Jeżeli zsumujesz całość otrzymanego złota, cała Twoja drużyna otrzymuje pomiędzy 500 a 875, plus dodatek dla osób, które niszczyły wieże. Jeżeli jesteś w stanie zniszczyć kilka wież pod rząd: dwie lub trzy jako cała drużyna, powoduje to bardzo duży przyrost w złocie, który może przechylić szalę zwycięstwa.

Smok

Dragon

Smok nie daje tak dużo złota, jak niszczenie wież. Jednak nie po to się go zabija. Zabicie smoka powoduje, że cała drużyna otrzymuje dodatkowe bonusy plus dużą ilość dodatkowego doświadczenia: 75-300 XP (w zależności od tego, jaki poziom posiada smok w momencie zabicia). Jednakże niewiele osób zdaje sobie sprawę z dodatkowego doświadczenia, które można otrzymać za jego zabicie. Średnio jest to +25% do następnego poziomu.

Może to być naprawdę dobre narzędzie dla drużyny, która znajduje się w złym położeniu; bonusy, które jesteście w stanie otrzymać za zabijanie smoka, pozwolą Wam walczyć z silniejszym przeciwnikiem. Poza tym, dodatkowe doświadczenie wyrówna różnice w poziomie.

Baron

akali_vs_baron_3

Zabicie Nashora – tak samo, jak w przypadku Smoka – dodaje Wam dodatkowe doświadczenie, ale także +300 złota dla całej drużyny i potężny buff dla minionów. Za jego zabicie otrzymujecie także +1400 xp, co powoduje dokładnie taki sam efekt, jak w przypadku zabicia Smoka.

Jeżeli więc wygracie teamfight i dacie radę zabić 3 z 5 przeciwników, często nie opłaca się gonić pozostałej dwójki; zamiast tego lepiej skupić się na celach gry, które mogą dodatkowo Was wzmocnić. Dzięki temu otrzymacie więcej złota lub dodatkowe bonusy.

Podsumowanie

Jeżeli więc jesteś w ciężkiej sytuacji, zastanów się, czy gra na pewno jest stracona. Odpowiednią współpracą i kontrolą mapy możesz zrobić wszystko. Pamiętaj o tym, aby odpowiednio obserwować Smoka, Barona i – kiedy tylko możesz (w przemyślany sposób) – niszcz wieże przeciwnika, dzięki czemu często zwyciężysz. Czasem wystarczy tylko wygonić przeciwnika z linii, co spowoduje że dasz radę dogonić go, jeżeli chodzi o ilość złota i doświadczenia, pamiętaj o tym!

Źródło: Dignitas