League of Legends r.

Kled: Kilka faktów o mechanice

Nowa postać - Kled - ma bardzo złożoną mechanikę i dla wielu graczy będzie ona trudna. Jednak przeczytanie co robią umiejętności to nie wszystko, są pewne ciekawostki mechaniki, które można poznać dopiero po zagraniu lub... zapoznaniu się z tym wpisem. 

W świecie League of Legends od jakiegoś czasu panuje poruszenie. Na początku były to domysły jak będzie wyglądał Kled, potem jaka będzie jego mechanika i czym odróżni się od reszty bohaterów. Teraz, gdy już znamy jego wygląd, splash art i opisy umiejętności, warto zwrócić uwagę na ciekawostki, których nie ma w podstawowym opisie postaci, ale by je odkryć trzeba zagrać tym bohaterem. Albo po prostu przeczytać na ich temat. Taki właśnie zbiór ciekawostek mamy w tym artykule. Zapraszamy do czytania.

kled 2

Kled i ciekawe fakty o jego mechanice

  • Pierwszy cast jego dasha nie przechodzi przez ściany, drugi cast może, jeżeli cel znajduje się po drugiej stronie ściany.
  • Za pomocą Q (kiedy Kled nie jedzie na jaszczurce) postać może przeskoczyć przez ścianę (tak jak dzięki E – Wystrzel Sieć – Caitlyn).
  • Nie możesz skrzywdzić Kleda, zanim nie zbijesz paska zdrowia Skaarl. Oznacza to, że jeżeli miałeś dostać uderzenie od wieży, które normalnie zabrałoby Ci 50% hp, obrażenia zatrzymają się na szarym nacięciu (tym pomiędzy hp jednego a drugiego) niezależnie od ilości obrażeń. Dotyczy to także wieży przy fontannie.
  • Kled ma 250 zasięgu ataku, kiedy nie siedzi na jaszczurce i 125 zasięgu ataku, gdy siedzi. Jego podstawowe ataki zadają tylko 80% obrażeń, kiedy nie siedzi na jaszczurce.
  • Wszelkie dodatkowe zdrowie, które Kled zyska dzięki przedmiotom, runom i specjalizacjom, trafia też do Skaarl.
  • Bonusowe obrażenia z 4 autoataku z pasywki W będą działać na wieże (“Nie wierzę jednak, że dotyczy to obrażeń procentowych od ilości hp” – dopisek autora na Reddicie).
  • Wygląda na to, że pojawia się pewnego rodzaju cooldown po odbudowaniu odwagi Skaarl. Zapobiegałoby to przed utraceniem odwagi Skaarl, nabraniu jej ponownie, utraceniu i znów nabraniu jej ponownie w krótkim odstępie czasu. Ilość hp, którą otrzymasz z odzyskania Skaarl jest dosyć znaczna i byłoby ekstremalnie trudno zabić Kleda biorąc pod uwagę, jak szybko ładuje się pasek odwagi.
  • Kiedy zejdziesz ze Skaarl, staniesz się niewrażliwy i niezdolny do ruchu na krótki okres czasu. Podczas wsiadania, wciąż możesz przyjmować obrażenia.
  • Pasywka Plemiennej Zbroi aktywuje się, jeżeli łączne zdrowie Kleda i Skaarl będzie wynosić ponad 3000, nawet jeśli Kled nie siedzi na jaszczurce.
  • Z 680 AD za pomocą [R] możemy zadać 100 % obrażeń na podstawie maksymalnego HP przeciwnika. Czyli zabić go natychmiast. Oczywiście teoretycznie, gdyby ten miał 0 pancerza.

Co sądzicie o tych ciekawostkach na temat mechaniki? Znacie inne, które być może nie zostały jeszcze odkryte przez ogół graczy? Być może nie zgadzacie się z którymś z powyższych podpunktów, ponieważ – co warto podkreślić – nie są to oficjalne informacje ze strony Riotu lecz to, co zauważyli i spisali gracze na Reddicie. Podzielcie się swoją opinią.

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]

Źródło: klik.