r.

Jak kiedyś wyglądało League of Legends?

Właśnie wkraczamy w ostatnią prostą sezonu 5. Mamy nowy HUD, śliczną, dopracowaną mapę, a w każdym patchu Riot stara się coraz lepiej balansować naszą grę. Jednak nie zawsze League of Legends wyglądało tak, jak teraz. Zobaczcie, jak wiele się zmieniło od czasów bety aż do teraz!

Zacznijmy może od tego, jak kiedyś wyglądała gra poszczególnymi championami. Można zauważyć wiele różnic i niektóre mechaniki były co najmniej dziwne…

 

Akali

Akali

Jej pasyw aktywował się tylko, gdy posiadaliśmy minimum 10 AD (dla spell vampu) i 20 AP (dla dodatkowych obrażeń magicznych). Wymagało to od gracza odpowiednich run, masterek oraz przedmiotów na start. Dzięki temu łatwo było odróżnić już na początku gry kogoś, kto dużo gra tą postacią od nowicjusza.

 

Alistar_Square

Alistar

Jego [W] posiadało jedynie 200 jednostek zasięgu, a ult redukował obrażenia aż na 20 sekund! Należy również wspomnieć o tym, że Alistar był kiedyś uważany za najlepszego junglera w grze. Posiadał również inny pasyw, który zwiększał obrażenia zadawane wieżom o 60%.

 

Amumu

Amumu

Ulti zadawało obrażenia rozłożone w czasie, nie pozwalało się ruszać aż na 3 sekundy i miało większy zasięg działania. Generalnie było dużo mocniejsze, jednak posiadało większy cooldown.

 

Blitzcrank_Square_0

Blitzcrank

Tak naprawdę, aktualne spowolnienie na jego [W] od początku było w jego zestawie umiejętności. Dodatkowo, przyciąganie przeciwników nie było skillshotem. Wystarczyło kliknąć na przeciwnika, aby chwycić go łapą Blitzcranka.

 

Corki

Corki

Po wejściu na serwery live jego [Q] zapewniało oślepienie, które sprawiało, że przeciwnik będzie miał 50% szans na spudłowanie swojego ataku. Umiejętność ta odkrywała również nie tylko niewidzialne postacie, ale też np. wardy!

 

Evelynn

Evelynn

Ta pani była naprawdę szalona! Jej niewidzialność nie była przerywana, kiedy zbliżyliśmy się do wrogiego bohatera. Co prawda, nie stawała się biernie niewidoczna, ale za sprawą umiejętności, która trwała do 36 sekund. Dodatkowo, pierwszy auto atak po opuszczeniu cienia stunował przeciwnika. Umożliwiało to na przykład palenie przeciwnika Słoneczną Peleryną.

Ezreal1

Ezreal

Przy użyciu [W] mogliśmy uleczyć naszych sojuszników oraz zmniejszyć prędkość ataku wrogich bohaterów. Warto również wspomnieć, że Ezreal był pierwszym bohaterem, który kosztował 6300 IP oraz pierwszym, który otrzymał ultimate skina!

 

Gragas_Square_0

Gragas

Nie tak dawno temu naczelny pijak Ligi Legend wcale nie był grany jako tank w jungli. Był “czarodziejem”, który beczkami zabijał całą drużynę przeciwną. Jego dash miał dużo niższy cooldown, przez co skakał nim cały czas po mapie, co czyniło go jednym z najbardziej mobilnych mid lanerów! Był również w stanie zrobić najszybszego pentakilla w grze…

JaxSquare

Jax

Kiedyś istniała mechanika uników, która polegała na tym, że mieliśmy pewną szansę na to, aby zniwelować atak przeciwnika. [E] Jaxa dawało mu 24% szans na unik. Gdy posiadaliśmy ninja tabi ninja_tabi_itemoraz odpowiednie runy (tak, istniały runy na uniki!) byliśmy nie do zabicia! Stary Jax był niezłym świrem, a jego potencjał najlepiej określa ta piosenka:

Karma

Karma

Posiadała zupełnie inny zestaw umiejętności, jej [Q] przykładowo działało w stożku przed nią, a przy bonusie z Mantry leczyło sojuszników. Przed reworkiem nie cieszyła się jednak popularnością i była uważana za najbardziej zapomnianego championa w Lidze.

 

Kassadin

Kassadin

Ciężko w to teraz uwierzyć, ale był on niegdyś najbardziej OP postacią w Lidze. Posiadał ok. 90-98% ban ratio! Mógł wyciszać przeciwnika na [Q], posiadał dużo większe obrażenia oraz zasięg skoku i dosłownie burstował wrażliwe cele na mapie! Dzisiejsze “opeki” to przy nim nic groźnego!

 

Malphite 0

Malphite

Na aktywnym [W] skalniak zwiększał obrażenia fizyczne o 70% procent! Sprawiało to, że AD Malphite był często grany, a jego krytyki zabijały na miejscu.

 

MasterYi

Master Yi

Grało nim się kiedyś na midzie pod AP. Był w stanie bardzo szybko się uleczyć, a [Q] biło jeszcze mocniej niż obecnie. Dodatkowo posiadał reset na swoim uderzeniu alpha, przez co zabijał całą drużynę przeciwną, będac niewrażliwym. Zaraz, czy teraz też tak nie jest?

 

master yi ap

 

 

Morgana

Morgana

[Q] snare’owało kiedyś na 4 sekundy. Zadawało również obrażenia rozłożone w czasie.

 

Nunu

Nunu

Jeździec Yeti mógł się kiedyś flashnąć w trakcie trwania ulta, co było nieco dziwne…

 

Shaco_Square_0

Shaco

[E] było w stanie oślepić nie tylko stwory, ale również championów.

 

TwistedFate

Twisted Fate

Teleport nie był jego ultem, a zwykłą umiejętnością dodatkową i miał zasięg na całą mapę. Posiadał inny pasyw, który zwiększał przypływ złota CAŁEJ drużynie. Ulti po prostu dawało wizję na przeciwników i spowalniało ich na 4 sekundy. Jeżeli narzekacie na złotą kartę, to pamiętajcie, że dawniej stunowała ona kilku przeciwników na raz. TF pojawiał się w niemal każdej grze.

 

Twitch

Twitch

Mógł on być na 60 sekund niewidzialny.

 

XinZhao

Xin Zhao

Od razu po wyjściu siał postrach na Polach Sprawiedliwości. Nie było chyba mocniejszej postaci w całej historii League of Legends. Zresztą – zobaczcie sami!

Meta kiedyś?

Dawniej bywały momenty w Lidze Legend, w których meta była trochę… specyficzna. Oto kilka przykładów, jak kiedyś grało się w tę grę:

  • ADC na midzie – na początku to właśnie strzelcy szli na środkową aleję. Był to okres dominacji Caitlyn, która była nie do zepchnięcia z tej alei.
  • League of Black Cleaver – tuż przed sezonem 3 zreworkowano Czarny Tasak. Od tego momentu po prostu brało się jak najwięcej AD asasynów/bruiserów i kupowało się same Czarne Tasaki. Jego pasywka nie była unikalna, przez co była nakładana przez każdego z graczy. W każdej grze widywało się Pantheona, Zeda czy Talona.
  • League of Warmogs – podobnie jak z Czarnym Tasakiem, niegdyś Warmog był niesamowicie mocnym przedmiotem. Pasywka również się stackowała, przez co, pomimo braku odporności i pancerza, postacie takie jak Dr Mundo były nie do zabicia przez ciągłą regenerację zdrowia.
  • Gold per five – taka sama sytuacja była z przedmiotami zapewniającymi przypływ złota. Pamięta ktoś Hearth of Gold? Był to niesamowicie potężny przedmiot, który zapewniał przeżywalność oraz dawał na pieniążki na… kolejne Hearth of Gold. Mniej więcej tak kiedyś wyglądała meta wśród junglerów i top lanerów.
  • Jesteś supportem i masz tylko 8 wardów na mapie? – kiedyś nie byliśmy ograniczeni do postawienia jedynie 3 totemów. Mogliśmy posiadać ich tyle, ile tylko chcieliśmy. Dodatkowo, nie było trinketów, przez co bardzo często zapewnienie wizji było jedynym zadaniem supporta. Bywały gry, w których bohater wsparcia posiadał jedynie buty i pełen plecak wardów!

beta lol

 

 

Usunięte przedmioty

Niektóre przedmioty zostały usunięte z gry. Zobaczcie kilka z nich i dowiedźcie się, jak wyglądały i co robiły!

Bag_of_Tea_przedmiot

Bag of Tea

Przywraca 400 zdrowia oraz 200 many w ciągu 10 sekund. Można użyć jedynie po zdobyciu zabójstwa na wrogim bohaterze.

 

Breathstealer_przedmiot

Breathstealer

+95 mocy umiejętności

+70 pancerza

Unikalne Bierne: +15% skrócenia czasu odnowienia

Unikalne Aktywne: zmniejsza moc umiejętności oraz atak wrogiego bohatera o 70% na 2 sekundy (90 sekund CD)

 

Całun_Duszy_przedmiot

Całun Duszy

+520 zdrowia

Unikalna Aura: Bohaterowie w pobliżu otrzymują +10% skrócenie czasu odnowienia i +12 regeneracji many (Zasięg: 1200)

 

Cud_Eleisy_przedmiot

Cud Eleisy

+10 regeneracji zdrowia

+15 regeneracji many

Unikalne: Czas odnowienia dla Czystości, Jasnowidzenia i Uzdrowienia ulega skróceniu o 30%.

Unikalne: Jeśli posiadając ten przedmiot, zdobędziesz 3 poziomy, wszystkie efekty tego przedmiotu zostaną Ci dodane na stałe, a przedmiot zostanie zużyty.

 

Eliksir_Wyroczni_przedmiot

Eliksir Wyroczni

Daje bohaterowi zdolność wykrywania niewidzialnych jednostek przez maksymalnie 4 min.

 

 

Eliksir_Zręczności_przedmiot

Eliksir Zręczności

+12-22% prędkości ataku w zależności od poziomu bohatera oraz 8% trafień krytycznych na 4 minuty.

 

eliksir geniuszu

Eliksir Geniuszu

+25-40 mocy umiejętności w zależności od poziomu bohatera oraz 10% czasu odnowienia na 3 minuty.

 

eliksir waleczności

Eliksir Waleczności

+120-235 zdrowia w zależności od poziomu bohatera oraz 15 obrażeń ataku na 3 minuty.

 

Emblemat_Bohaterstwa_przedmiot

Emblemat Bohaterstwa

+10 pancerza

Unikalne: Pobliscy sojusznicy otrzymują +7 pkt. regeneracji zdrowia co 5 sek.

 

Kamień_Filozoficzny_przedmiot

Kamień Filozoficzny

+7 regeneracji zdrowia +9 regeneracji many

Unikalne: +5 sztuk złota co 10 sek

 

Krwawe_Szpony_Madreda_przedmiot

Krwawe Szpony Madreda

+25 pancerza +40 obrażeń ataku +40% prędkości ataku

Unikalne: Twoje podstawowe ataki zadają dodatkowo obrażenia magiczne równe 4% maksymalnego zdrowia celu (maksymalnie 120 przeciw potworom).

 

Lewiatan_przedmiot

Lewiatan

+180 zdrowie

Unikalne: Twój bohater otrzymuje 32 punkty zdrowia za każdy ładunek. Otrzymujesz 2 ładunki za zabicie lub 1 ładunek za asystę (max. 20 ładunków). Gdy umierasz, tracisz jedną trzecią ładunków. Przy 20 ładunkach otrzymujesz o 15% mniej obrażeń.

 

Manipulator_Many_przedmiot

Manipulator Many

Unikalne: Unikalne – Zakrzywienie Many: Pobliscy sojusznicy otrzymują +5 pkt regeneracji many co 5 sek.

 

Marzenie_Shurelyi_przedmiot

Marzenie Shurelyi

+250 zdrowia +10 regeneracji zdrowia +10 regeneracji many +10% skrócenia czasu odnowienia

Unikalne: Pobliscy sojusznicy otrzymują premię 40% do prędkości ruchu na 3 sekundy (zasięg: 600)

 

Odłamek_Prawdziwego_Lodu_przedmiot

Odłamek Prawdziwego Lodu

+45 mocy umiejętności

Bierne  Unikalne – Szczęśliwy Cień: Otrzymujesz dodatkowe 4 sztuki złota na 10 sekund. Aura Unikalne – Zakrzywienie Many: Pobliscy sojuszniczy bohaterowie otrzymują +5 regeneracji many. Aktywne  Unikalne -Otacza sojuszniczego bohatera zamiecią śnieżną, która przez 4 sekundy zmniejsza prędkość ruchu pobliskich wrogów o 30%. (60 sekund czasu odnowienia)

 

 

Pierścień_Zhonyi_przedmiot

Pierścien Zhonyi

+120 AP

Unikalne: Zwiększa moc umiejętności o 25%

Unikalne – Znieruchomienie: Umieszcza Twojego bohatera w zawieszeniu na 2 sek., czyniąc go niewrażliwym na wszystkie ataki, ale jednocześnie uniemożliwiając mu działanie (90 sek odnowienia)

 

Runiczny_Bastion_przedmiot

Runiczny Bastion

+300 zdrowia +20 pancerza +30 odporności na magię

Unikalne – Legion: Pobliscy sojusznicy otrzymują +10 pkt. pancerza, +25 pkt. odporności na magię oraz +10 pkt. regeneracji zdrowia co 5 sek. Ten efekt jest o 50% silniejszy dla sojuszniczych stworów.

 

Renewal_Tunic_przedmiot

Serce ze Złota

+200 Zdrowia

Unikalne: Otrzymujesz +5 sztuk złota na 10 sekund.

 

Force_of_Nature_item

Siła Natury

+40 regeneracji zdrowia +76 odporności na magię +8% prędkości ruchu

Unikalne: Zyskujesz regenerację zdrowia równą 1.75% maksymalnego zdrowia.

 

Szczęśliwy_Sztylet_Kage'a_przedmiot

Szczęśliwy Sztylet Kage’a

+25 mocy umiejętności

Unikalne – Szczęśliwy Cień: +4 sztuki złota co 10 sek.

 

Zaraza_przedmiot

Zaraza

+45% prędkości ataku +25 mocy umiejętności

Unikalne:: Podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia magiczne w wysokości 15 (+10% mocy umiejętności) pkt przy trafieniu.

Unikalne:: Twoje podstawowe ataki zmniejszają na 4 sek. odporność na magię o 8 (efekt ten kumuluje się do 7 razy) przy trafieniu.

 

Boski miecz

Boski Miecz

+45% prędkości ataku

Unikalne: Ten przedmiot nie zwiększa prędkości ataku w czasie odnowienia. Zabicie bohatera skraca czas odnowienia o 50%.

Aktywne: Otrzymujesz premię +100% do prędkości ataku oraz 100% do szansy na trafienie krytyczne na 3 sek. lub 3 trafienia krytyczne (60 sek. odnowienia).

 

duch pradawnego golema

Duch Pradawnego Golema

+200 zdrowia

+ 20 pancerza

+ 25% premii do zdrowia

+10% skrócenia czasu odnowienia

Unikalne – Wysysające Kolce: Atakujące potwory tracą 5% maksymalnej ilości zdrowia w ciągu 3 sekund (do 195 pkt.). Korzystający z niej zdobywa +60 pkt regeneracji zdrowia co 5 sekund i +45 pkt regeneracji many co 5 sek podczas walki z potworami.

Unikalne – Konserwacja: Zabicie dużego lub potężnego potwora zapewnia do 40 dodatkowych sztuk złota, w zależności od tego, kiedy aktywowano Konserwację (maksymalna ilość ładunków wynosi 80).

Użycie: Umieszcza niewidzialny Totem Ukrycia, który odkrywa pobliski obszar przez 180 sekund (180 sekund odnowienia).

Ograniczenie do 1 przedmiotu zwiększającego przychód złota

 

duch starszego jaszczura

Duch Starszego Jaszczura

+30 obrażeń ataku

+10% skrócenia czasu odnowienia

Unikalne – Spopielenie: Przy zadaniu obrażeń fizycznych zadaje 16-50 (zależnie od poziomu) pkt nieuchronnych obrażeń przez 3 sek.

 

Unikalne – Rzeźnik: Obrażenia zadawane potworom są zwiększone o 30%. Ponadto 6% obrażeń jest zamienianych na pkt zdrowia, zaś 3% – na manę.

Unikalne – Konserwacja: Zabicie dużego lub potężnego potwora zapewnia do 40 dodatkowych sztuk złota, w zależności od tego, kiedy aktywowano Konserwację (maksymalna ilość ładunków wynosi 80).

Ograniczenie do 1 przedmiotu zwiększającego przychód złota

 

duch upiornego widma

Duch Upiornego Widma

+50 mocy umiejętności

+10% skrócenia czasu odnowienia

Unikalne – Wchłonięcie Ducha: Zapewnia 2 pkt mocy umiejętności za każdego zabitego potwora dużego lub potężnego. (Max.: 30)

Unikalne – Rzeźnik: Obrażenia zadawane potworom są zwiększone o 30%. Ponadto 6% obrażeń jest zamieniane na pkt. zdrowia, zaś 3% – na manę.

Unikalne – Konserwacja: Zabicie dużego lub potężnego potwora zapewnia do 40 dodatkowych sztuk złota, w zależności od tego kiedy aktywowano Konserwację (maksymalna ilość ładunków wynosi 80).

Ograniczenie do 1 przedmiotu zwiększającego przychód złota

 

Dzika Flara

Dzika Flara

+30% prędkości ataku

+12 obrażeń ataku

Unikalne Bierne – Okaleczenie:Podstawowe ataki zadają dodatkowe (25 + liczba ładunków Dzikości) obrażenia magiczne (300% w przypadku stworów i potworów) i przywracają 10 pkt. zdrowia przy trafieniu. Zabójstwa, asysty i zabójstwa dużych potworów dają ładunki Dzikości.

Unikalne Bierne: Otrzymujesz 30% więcej złota od potworów.

Unikalne Użycie: Umieszcza w wybranym miejscu Totem Ukrycia, który odkrywa pobliski obszar przez 180 sekund. Zasięg użycia totemu znacznie zwiększony w stosunku do normalnego totemu. (180 sekund czasu odnowienia)

 

Deathfire_Grasp_item

Objęcie Ognia

+120 mocy umiejętności

+10% skrócenia czasu odnowienia

Unikalne: Zadaje obrażenia magiczne w wysokości 15% maksymalnego zdrowia wybranego bohatera oraz sprawia, że cel otrzymuje zwiększone obrażenia magiczne o 20% przez 4 sekundy. (90 sekund czasu odnowienia) (zasięg: 750)

 

włócznia atmy

Włócznia Atmy

+45 pancerza

+15% szans na trafienie krytyczne

Unikalne: Zadajesz dodatkowe obrażenia ataku równe 1,5% maksymalnego zdrowia.

 

Good old times…

Na koniec trochę screenów, aby pokazać Wam, jak ta gra prezentowała się w przeszłości:

02 - WML44

05 - OuIu3

09 - 2hMHs

10 - z2vCH

15 - 6lK8n

16 - JGNBN

12 - nCvzi

stary lol1

 

stary lol2

 

stary lol3

 

stary lol4

 

stary lol5

 

stary lol6

 

A Wy od kiedy gracie w League of Legends? Pamiętacie te stare czasy, czy raczej jest to dla Was zbyt odległe? Uważacie, że kiedyś ta gra była lepsza czy gorsza? Dajcie znać w komentarzach!