Zobacz też:
Oficjalne informacje
Do tej pory wiemy kilka rzeczy:
- ARURF będzie dostępny,
- nie będzie dostępny w patchu 9.18 (obecnym) [źródło],
- pojawi się jeszcze w tym roku, przed 31 grudnia [źródło].
Patch 9.19?
Początek patcha: środa, 25 września
Na patchu 9.19 rozgrywane będą Worldsy. Wtedy też ma rozpocząć się związany z Mistrzostwami Świata event. Od jakiegoś czasu Riot zapowiada zmiany związane z eventami. Zgodnie z jedną z nich Riot zamierza przywrócić kompatybilne z wydarzeniami tryby gry. Pierwsze efekty prac nad eventami mieliśmy zobaczyć już podczas Worldsów. Pierwsze podejrzenia kierowane były więc właśnie na patch 9.19. Niestety mamy przykrą informację – prawdopodobnie ARURF nie będzie wtedy dostępny.
Obecnie na PBE testowany jest cykl 9.19 (live: 9.18). Riot Porosite poinformował bowiem, że pod koniec tego cyklu URF zostanie on wyłączony z serwera testowego, by potem ponownie wrócić do testów na PBE w cyklu 9.20 (który rozpocznie się w przyszłym tygodniu). Oznacza to, że jeżeli tryb nadal będzie testowany na PBE (9.20 na PBE, 9.19 na live), prawdopodobnie nie zobaczymy go w tym czasie na serwerach live. Najwcześniej możemy więc spodziewać się go w kolejnym patchu: 9.20.
Informacje nieoficjalne
Patch 9.20?
Początek patcha: środa, 9 października (koniec: środa, 23 października)
Przypominamy: informacje te są nieoficjalne, to jedynie podejrzenia, które nie muszą się sprawdzić.
Z okazji dziesięciolecia Ligi Riot ma specjalne plany, o czym poinformował już wczoraj (zobacz: Riot ogłosił datę urodzin League of Legends: 16 października będziemy świętować dziesięciolecie, a z tej okazji…). Jednak nie samo dziesięciolecie nas interesuje w kontekście URF-a, a fragment wczorajszego ogłoszenia:
Zapamiętajcie tę datę i dołączcie do nas 16 października 2019 roku, mając imprezowe czapki na głowach i Złote Szpatułki w dłoniach. Do zobaczenie wkrótce!
A z czym się kojarzą Złote Szpatułki? Oczywiście z URF-em! Możliwe więc, że to właśnie 16 października (lub wcześniej/później w patchu 9.20) wystartuje ARURF.
Z drugiej strony pamiętajmy, że obecnie Szpatułka może się kojarzyć też z Teamfight Tactics. Ale kiedy byłaby lepsza okazja na URF-a niż podczas obchodów dziesięciolecia?
URF czy ARURF?
Na PBE testowany jest ARURF – i to prawdopodobnie on pojawi się na serwerach live. Do tej pory nie pojawiły się żadne informacje z wiarygodnych źródeł, które mogłyby potwierdzić, że będziemy mogli grać z samodzielnym wyborem bohaterów.
Rozgrywki klasycznego URF-a zobaczymy jednak (wyłącznie jako widzowie) podczas All-Star 2019.
ARURF – zmiany
Na PBE testowana jest następująca forma ARURF-a:
Ogólne
Utrzymano zmiany z poprzednich edycji (smoki, katapulta).
Bohaterowie
Pyke
- Uzdrowienie: 100% ⇒ 80%.
- Obrażenia: 100% ⇒ 95%.
Sona
- Uzdrowienie: 100% ⇒ 82%.
Systemy
Starszy Smok
- Pojawia się w 8 minucie (nie w 5 minucie).
- Podstawowy czas trwania buffa: 150 sekund ⇒ 120 sekund.
- Ulepszony czas trwania buffa: 300 sekund ⇒ 180 sekund.
Wieże
- Liczba punktów zdrowia jednej płyty opancerzenia: 1000 ⇒ 500-1500 (zależnie od płyty).
- Nagroda za zniszczenie płyty opancerzenia: 160 złota (660 za cztery) ⇒ 300 złota.
Runy
Transcendence
- Poziom aktywacji bonusowej redukcji cooldownu: 10 ⇒ 15.
- Każdy procent skrócenia czasu odnowienia, który przekracza limit skróconego czasu odnowienia, zostaje zmieniony na adaptacyjną premię wynoszącą 1.2 pkt. obrażeń od ataku lub 2 AP ⇒ 0,5 AP.
Gathering Storm
- Odstęp między przyrostem: 4,5 ⇒ 6.