League of Legends r.

Karthus Dark Harvest na dolnej alei?

Czy Karthus z Dark Harvestem na bocie jest aktualnie najsilniejszą taktyką w presezonie?

Karthus na dolnej alei nie jest jakoś zaskakująco nowy. Wiele osób, zamiast wybierać strzelca, preferuje Piewcę Śmierci. Jednak zmiany, które zostały wprowadzone w patchu 8.23 (głównie Dark Harvest), sprawiły, że Karthus jest o wiele silniejszy niż przedtem.

Budujemy go w następujący sposób:

  • Umiejętności: Q, W, Q, E a następnie dalej R > Q > E > W.
  • Czary Przywoływacza: Flash + Exhaust.
  • Przedmioty startowe: Doran Ring + 2 potki.
  • Kolejno budujemy: Luden’s Echo, Sorcerer’s Shoes, Morellonomicon, Rabadon’s Deathcap, Void Staff, Zhonya’s Hourglass.
  • Runy:

Zamiast Legend: Tenacity polecam Presence of mind, jeśli chcecie szybki reset na R – Rekwiem.

Zalety

Potężny early game

W porównaniu do strzelców na linii Karthus posiada mocniejszy pierwszy oraz drugi poziom, jeśli prawidłowo trafi Q – Zrównaniem z Ziemią. W międzyczasie, jeśli użyje swojego W – Ściany Bólu, redukuje regenerację many, ale znacznie zwiększa nacisk na zabijanie.

Wysoka synergia z Dark Harvestem

Umieszczenie Karthusa na dolnej alei pozwala mu zwiększyć szanse na trafienie umiejętności  i otrzymać duszę z Dark Harvesta.

Unikanie assasynów

Karthus jest “bezpieczniejszy”, ponieważ może swobodnie farmić i unikać potencjalnych zabójców takich jak Talon czy Leblanc. Podczas gdy przeciwny bot lane ma potencjał zabijania, łączenie Karthusa ze wsparciem, takim jak Sona, Karma lub Rakan, daje mu o wiele więcej możliwości przetrwania.

Wysokie obrażenia

Ten build pomija Różdżkę Wieków i Archaniołów ze względu na zadawanie większych obrażeń z R-ki.

Wady

Mała ilość many w początkowej fazie gry

Podczas gdy Luden zapewnia  przyzwoitą ilość many, wczesna gra Karthusa potrafi pozbawić go całej many, jeśli wrogowie będą puschować pod wieżę.

Niska przeżywalność

Ściana Karthusa jest doskonałą umiejętnością do wyłączania, ale gdy wrogowie wskakują na niego, ma on niewielki wpływ na przetrwanie i będzie musiał w większości polegać na swoim wsparciu.

Gra pod late game

Zanim zaczniesz naciskać R i one-shotować, Karthus musi trafiać znacząco dużą ilością swojego Q, aby zadać podobne obrażenia, jak strzelcy. W rezultacie Karthus może mieć trudności z bardzo mobilnymi bohaterami takimi jak Vayne czy Lucian.

Niskie obrażenia z wież

Jedną z cech strzelców jest możliwość szybkiego niszczenia wież. Karthus ze względu na słabą prędkość ataku nie ma takiej możliwości.

 

Co sądzicie o takiej taktyce?