r.

Jungle Aurelion Sol – poradnik

Koniec serii już blisko. Tym razem przyjrzymy się możliwościom Aureliona w dżungli.

Ten poradnik to już trzeci z tekstów z tej serii.

Powtórzę jeszcze raz: niektóre fragmenty tekstów w każdej części poradników mogą być do siebie podobne, ponieważ mówimy o tej samej postaci. Niektóre aspekty gry będą się różnić ze względu na pozycję na jakiej gramy, ale sama rola i nasze zadanie w grze nie zależy od niej i zmienia się znacząco. W skrócie: Aurelion Sol – różne pozycje, ta sama rola. Na szczęście mówimy o dżungli, więc podobieństw będzie najmniej.

Runy i masterki

Aurelion Sol - poradnik runy jungle

  • 9 x Większa Esencja Mocy Umiejętności +4.95 mocy umiejętności
  • 9 x Większy Znak Przebicia Odporności +0.87 przebicia odporności
  • 9 x Większa Pieczęć Pancerza +1 pancerza
  • 9 x Większy Glif Mocy Umiejętności +1.19 mocy umiejętności

Pamiętajcie, że ilu graczy tyle buildów. Runy można zmieniać w zależności od naszych potrzeb. Proponowane zamienniki to

  • 9 x Większy Znak Prędkości Ataku +1.7% prędkości ataku – zawsze dobre na AP junglera
  • 9 x Większy Glif Skalowania Skrócenia Czasu Odnowienia +0.09% skrócenia czasu odnowienia na poziom (1.67% na 18 poziomie)

Przy okazji run i masterek postanowiłem poszperać w sieci i okazuje się, że co do Glifów to sytuacja nie jest jasna. Jedni profesjonalnie gracze wybierają AP inni CDR. Moc umiejętności pomaga w czyszczeniu obozów a Czas Odnowienia jest bardzo ważny na Aurelion Solu, ponieważ build jaki do niego pasuje, nie zawiera żadnych przedmiotów, które podwyższają mu tę statystykę.

Aurelion Sol - poradnik masteries jungle

Kiedyś dla junglerów wybierało się 18 punktów specjalizacji w środkowym drzewku Cunning (Przebiegłości). Meta się sie zmieniła i teraz wybieramy 18 punktów dla drzewka Resolve (Determinacji). Spójrzcie na to, iż wybrana została Expose Weakness (Ujawnij Słabość). Jest to bardzo dobry wybór, ponieważ pozwala na zwiększenie obrażeń w teamfighcie. Zmieńcie nawyki i dla Aureliona wybierzcie tę specjalizację.

Umiejętności i Summoner Spelle

Co maksujemy najpierw? Moim zdaniem [Q] AurelionSol_Q -> [W] AurelionSol_W -> [E] AurelionSol_E

Oczywiście [R] AurelionSol_R wybieramy na poziomie 6, 11, i 16.

Warto wspomnieć, że na 3 poziomie nie wybieramy [E] lecz ponownie ulepszamy [Q].

Summoner Spelle (Czary Przywoływacza) jaki polecam to Flash Flash i Smite Smite.

Przedmioty i build

StartHunter's_Talisman_item Refillable_Potion_item Warding_Totem_item
 Pierwszy powrót Boots_of_Speed_item Stalker's_Blade_item Hunter's_Potion_item Sweeping_Lens_item
Obowiązkowe przedmioty Rylai's_Crystal_Scepter_item lub Rod_of_Ages_item oraz Magus_item Boots_of_Swiftness_item
 Pozostałe zhonya Randuin's_Omen_item Rabadon's_Deathcap_item Echo_Luden_przedmiot Void_Staff_item

Dlaczego takie przedmioty?

Rod of Ages (Różdżka Wieków) jest wspaniałym przedmiotem dla Aureliona. Jednakże przedmiot do dżungli, potka i nacisk na buty sprawia, że zakup tego przedmiotu przesuwa się i opóźnia jego nastackowanie. Osobiście nie kupuję go, pomijam i skupiam się na Rylai’s Crystal Scepter (Kryształowym Kosturze Rylai), który zapewnia nam spowolnienie przeciwnika, za każdym razem kiedy zostanie uderzony gwiazdą z naszego pasywu co wykorzystuje masterkę Expose Weakness i pozwala naszym towarzyszom zadawać więcej obrażeń.

Buty. Polecam Boots of Swiftness (Buty Prędkości), ewentualnie można je wymienić na Ionian Boots of Lucidity (Ioniańskie Buty Jasności Umysłu). Aurelion jest powolny i potrzebuje zwinności aby dobrze manewrować swoimi trzema orbitującymi wokół niego gwiazdami.

 

Plusy i minusy

PLUSY

  • Niestandardowe ganki
  • Obszarowe ogłuszenie – AOE stun
  • Ciągłe i częste obrażenia, ze względu na niski cooldown na [Q] oraz [W]
  • Obszarowy stun (ogłuszenie) dzięki swojemu [Q][R]
  • Szybka animacja autoataku, co pozwala wygodniej kitować i lurować potwory w lesie
  • Duża prędkość dzięki swojemu naładowanemu [E]

MINUSY

  • Otrzymuje wiele obrażeń w pierwszych clearach dżungli
  • Trudno manewruje się zasięgiem swoim gwiazd na [W]
  • Bardzo powolny jeśli nie ma zebranych ładunków na [E]
  • Gra się nim optymalnie tylko na odległość swoich orbitujących trzech gwiazd, każda postać posiadająca większy zasięg lub przedzierająca się przez jego gwiezdny okrąg sprawia wiele trudności

Aurelion Sol – poradnik junglowania

Na początku jest ciężko. Zwróć uwagę na to, iż musisz stale manerwować Aurelionem pomiędzy auto atakami, aby potwory były w zasięgu Twoich gwiazd z pasywu. Zacznij od Grompa, później Blue, wilki, wiedźmy, Red buff i golemy. Jeżeli kitowanie nie wychodzi Ci znakomicie, to zmień swoją trasę w dżungli: wyczyść jej jedną stronę i zabija kraba na rzece, aby po recallu mieć pieniądze na ulepszony przedmiot junglera.

Priorytetem są buty aby łatwiej się pozycjonować względem potworów w obozach. Pamiętaj aby na samym początku czyszczenia campa aktywować na chwilę [W].

Później jest już wyśmienicie. Aurelion potrafi wyczyścić cały camp, bez utraty HP.

Gankowanie

Aurelion Sol, jest jak Rek’Sai i Zac: jego umiejętność [E] pozwala mu na nietypowe ścieżki gankowania. W trakcie lotu aktywuj [Q] aby urosło, co zwiększa szanse na trafieniem stunem. To jest najważniejsza część w ganku. Musisz trafić stunem, inaczej jesteś bezużyteczny. Wyjątek to posiadanie już Rylai, ale jeśli nie masz zamiaru gankować aż skończysz ten przedmiot to jesteś złym junglerem.

Wspaniałe ganki są planowane z wyprzedzeniem. Czasami przeciwnicy myślą i spodziewają się ganku o określonym czasie lub mając wiedzę stwierdzają iż Ty jako jungler przyjdziesz po określonej ścieżce i po wyczyszczeniu odpowiedniego obozu. Przy Aurelionie te zasady są naginane. Gank zaraz po wilkach? Czemu nie.

Ponadto Aurelion Sol posiada dobry potencjał do counter gankowania. Jest w stanie dotrzeć na potrzebującą pomocy linię wraz ze swoim obszarowym ogłuszeniem.

Jeżeli nie grałeś/-aś wcześniej Zaciem lub Rek’Sai to na początku będzie ciężko ci odkryć i aktywnie pamiętać podczas gry nowe możliwości jakie Aurelion Sol oferuje. Spokojnie, ta świadomość przyjdzie z czasem.

Mimo, że [R] jest obszarowm zaklęciem nie wahaj się go użyć podczas ganku. Pamiętaj też, że nie ma takiego czegoś jak KS (kill steal). Lepiej mieć pewnego killa dla siebie, niż chcieć oddać zabójstwo osobie na linii ale ryzykować ucieczkę przeciwnika.

Teamfighty

Aurelion Sol pokazuje swoją potęgę w walkach drużynowych!

Tak jak przy gankach skup się na przygotowaniu [Q], które powinno być rozszerzone na ile tylko wystarczyło czasu i odległości spowoduje dobre wejście do walki.

Pamiętaj o kontrolowaniu odległości swoich trzech gwiazd na pomocą [W]. Nie przejmuj się czasem odnowienia, jest bardzo krótki. Im bardziej w centrum tym więcej obrażeń zadasz każdą gwiazdą, pamiętaj, że z tym buildem Aurelion jest wytrzymały a każda gwiazda spowalnia wrogów.

[R] używaj na jak największej grupie przeciwników, jeżeli dodatkowo jeszcze uda Ci się kogoś podbić to zadanie w pełni wykonane.

Unikaj ogłuszeń, podbić i innych twardych efektów kontroli tłumu. Tracisz wtedy swoje trzy orbitujące gwiazdy oraz resetuje się cooldown na Twoje [W], który jest długi.

Powodzenia w gankowaniu!
784x250
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]