League of Legends r.

Jakie zmiany dżungli jeszcze zobaczymy na PBE?

Wiecie, co Riot zrobił z dżunglą w patchu 8.10? Niektórzy mówią że nie da się normalnie grać, a inni że jest przyzwoicie. Dzisiaj nie o tym, ale o kolejnych zmianach lasu w LoL-u - 3 rzeczy.

Jeżeli nie pamiętacie dokładnie zmian dżungli z 8.10/chcecie je sobie przypomnieć/spaliście przez miesiąc, oto większość zmian:

ZMIANY DŻUNGLI Z 8.10 (uwaga, dużo tekstu!)

Runiczne Echa

Teraz tworzy się je z Zaginionego Rozdziału, a nie z Eterycznego Duszka. Usunięta prędkość ruchu. Dodane skrócenie czasu odnowienia i mana.

Dżunglujący magowie stali się rzadkością na Summoner’s Rift i planujemy to zmienić. Zmiana przepisu Runicznych Ech, aby dawały manę oraz skrócenie czasu odnowienia (dwie najważniejsze statystyki magów) i zwiększenie wydajności ich statystyk, powinny sprawić, że więcej magów będzie chciało przemierzać dżunglę. Wprowadziliśmy także zmiany do Talizmanu Łowcy (znajdziecie je poniżej), które powinny pomóc magom skuteczniej dżunglować nawet przed zakupem Runicznych Ech.

ŁĄCZNY KOSZT 2625 szt. złota (niezmienione)
PRZEPIS Eteryczny Duszek + Ostrze Łowcy + Wzmacniająca Księga + 345 szt. złota  Ostrze Łowcy + Zaginiony Rozdział + 325 szt. złota
USUNIĘTOPRĘDKOŚĆ RUCHU+7%
NOWOŚĆ MANA300 pkt.
NOWOŚĆ SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA10%

Strażniczy Totem

Totemy mają dłuższy czas trwania, ale też dłuższy czas odnowienia.

Te zmiany zwiększyły wartość dobrze ustawionego totemu, cenę, jaką trzeba zapłacić za źle ustawiony, oraz nagrodę za skuteczne zlikwidowanie totemu. Trzy pieczenie na dwóch ogniach!

CZAS TRWANIA TOTEMU60-120 sek. (na poziomach 1-18)  90-180 sek. (na poziomach 1-18)
CZAS ŁADOWANIA180-90 sek. (na poziomach 1-18)  240-120 sek. (na poziomach 1-18)

Wykluczanie się przedmiotów do dżungli i zwiększających przychód złota

Już nie można mieć przedmiotu do dżungli i przedmiotu dla wspierających naraz.

Przedmioty do dżungli i zwiększające przychód złota są przystosowane, aby zapewniać unikatowe i tanie opcje rolom, dla których są przeznaczone, a które otrzymują mniej złota niż typowo farmiące role. Musieliśmy jakoś zająć się okazjonalnym wykorzystywaniem przedmiotów zwiększających przychód złota przez dżunglerów i uznaliśmy, że najprościej będzie odciąć ich od tej opcji.

MUSISZ WYBRAĆ MĄDRZE Już nie można posiadać Maczety Łowcy, Talizmanu Łowcy lub ich ulepszeń w tym samym czasie co Starożytnej Monety, Ostrza Złodziejki Czarów, Reliktowej Tarczy lub ich ulepszeń.

Potwory w dżungli zapewniają mniej doświadczenia, ale teraz skaluje się ono z poziomem.

Dżunglerzy mieli zbyt duży wpływ na wczesną fazę gry. Mówiąc konkretniej, zbyt często mieli okazję do gankowania na 3. poziomie, podczas gdy grający w alei solo nawet nie osiągnęli tego poziomu. Chcemy zmniejszyć stałą presję, jaką wywierają dżunglerzy, jednocześnie czyniąc Wędrującego Kraba dla dżunglerów bardziej wartościowym sposobem na zdobycie przewagi.

USUNIĘTO SPOWOLNIENIE Doświadczenie nie zmniejsza się już o 5% za każdy poziom przewagi bohatera nad obozem.
NOWOŚĆ RAJDOWY BOSS Doświadczenie płynące z obozów potworów teraz skaluje się z poziomem i osiąga pełną wartość na 7. poziomie.
NIEBIESKI STRAŻNIK 180 pkt.  115 – 180 pkt. (na poziomach 1-7)
CZERWONY KRZEWOGRZBIET 180 pkt.  115 – 180 pkt. (na poziomach 1-7)
DUŻY SKALNIAK 125 pkt.  100 – 157 pkt. (na poziomach 1-7)
ŚREDNI SKALNIAK 35 pkt.  35 – 55 pkt. (na poziomach 1-7)
MAŁY SKALNIAK 7 pkt.  7 – 11 pkt. (na poziomach 1-7)
DUŻY WILK 100 pkt.  65 – 102 pkt. (na poziomach 1-7)
MAŁE WILKI 40 pkt.  25 – 39 pkt. (na poziomach 1-7)
DUŻY BRZYTWODZIÓB 62 pkt.  20 – 31 pkt. (na poziomach 1-7)
MAŁE BRZYTWODZIOBY 35 pkt.  19 – 30 pkt. (na poziomach 1-7)
PONURNIK 200 pkt.  115 – 180 pkt. (na poziomach 1-7)
USUNIĘTO PONURO Ponurnik już nie przyznaje doświadczenia zmniejszonego o 37,5% przy pierwszym zabiciu go.
USUNIĘTO FALSTART Średnie Skalniaki, Małe Skalniaki i Duży Brzytwodziób już nie przyznają doświadczenia zmniejszonego o 25% przy pierwszym zabiciu ich.
OSTRZAŁECZKI Redukcja doświadczenia z pierwszego zabicia Dużego Skalniaka 50% 30%

Na początku gry pojawiają się dwa Wędrujące Kraby, ale po tym, jak obydwa zginą, tylko jeden Krab będzie pojawiać się na mapie do końca gry. Będzie on wytrzymalszy i będzie zapewniał znacznie więcej doświadczenia.

Wędrujący Krab jest przedmiotem mniejszej liczby walk, niż byśmy sobie tego życzyli, więc chcemy zwiększyć nagrodę, jaką daje wam ten ziomeczek, by zachęcić dżunglerów do częstszego wchodzenia w interakcje z drużynami w miarę toku gry. Zabicie Kraba da teraz dżunglerom przewagę w doświadczeniu nad wrogami, a nie tylko mały obszar wizji.

ZDROWIE 800-3920 pkt. (zależnie od poziomu)  1200-2480 pkt. (zależnie od poziomu)
PRZYZNAWANE DOŚWIADCZENIE 10 pkt.  115-230 pkt. (na poziomach 1-9)
ZŁOTO ZA ZABICIE 70 szt.  70-140 szt. (na poziomach 1-9)
PIERWSZE POJAWIENIE SIĘ KRABA 2:15  2:00
NOWOŚĆ DWA KRABY Na początku gry Kraby pojawią się w rzece w okolicy górnej i dolnej alei. Obydwa muszą zostać zabite, zanim rozpocznie się odliczanie ich czasu odrodzenia.
MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN Kiedy obydwa początkowe Wędrujące Kraby zostaną zabite, do końca gry tylko jeden Wędrujący Krab może być na mapie w danym momencie. To, gdzie Krab się odrodzi, jest ustalane losowo, ale miejsce to będzie uprzednio zaznaczone odpowiednim znacznikiem.
CZAS ODRODZENIA 180 sek.  135 sek.
NOWOŚĆ TARCZE W GÓRĘ Dodatkowa obrona Kraba ma teraz efekt cząsteczkowy, który pokazuje, kiedy Krab jest chroniony, a kiedy jego tarcza została przełamana.
ZAKTUALIZOWANO MOJE KAPUSTY Szansa na to, że Wędrujący Krab spróbuje ukraść Miodowy Owoc jest znacznie zmniejszona.
PRZYWRÓCENIE MANY PO ZABICIU 10 – 40 pkt. (zależnie od brakującego procenta many)  50 – 200 pkt. (zależnie od brakującego procenta many)

Początkowe przedmioty do dżungli zostały zaktualizowane. Po prostu przeczytajcie opis zmian.


Talizman Łowcy

Talizman Łowcy ostatnio był dość słaby, więc chcemy go wzmocnić. Te zmiany powinny również poszerzyć pulę dżunglerów o bohaterów, którzy mają problemy z maną przy pierwszym czyszczeniu dżungli.

OBRAŻENIA PŁOMIENIA 45 pkt. w ciągu 5 sek.  60 pkt. w ciągu 5 sek.
LECZENIE PŁOMIENIA 25 pkt. zdrowia w ciągu 5 sek.  30 pkt. zdrowia w ciągu 5 sek.
ZAKTUALIZOWANO PŁOMIEŃ Obrażenia w ciągu 5 sek. już nie są zwiększane do 75 pkt., jeżeli posiadasz dodatkowe zdrowie.
USUNIĘTO PODSTAWOWA REGENERACJA MANY 150% podstawowej regeneracji many w dżungli
NOWOŚĆ MAGIA DŻUNGLI Będąc w dżungli lub rzece, regenerujesz maksymalnie 40 pkt. many co 5 sek. zależnie od brakującej many.
NOWOŚĆ 2. POZIOM Pierwszy zabity duży potwór daje 120 dodatkowych pkt. doświadczenia.

Maczeta Łowcy

Usuwamy wzmocnienie prędkości ataku przyznawane przez Maczetę Łowcy i przenosimy tę moc na coś innego. Na początku Maczeta dawała prędkość ataku, żeby dżunglerzy nie byli zmuszeni do korzystania z drzewka Precyzji, ale przestał być to problematyczny temat, ponieważ wprowadziliśmy podział statystyk przyznawanych przez ścieżki run. Będziemy obserwować, czy te zmiany mocno uderzą w jakichś dżunglerów i w razie czego adekwatnie zrekompensujemy im straty.

OBRAŻENIA PRZY TRAFIENIU ZADAWANE POTWOROM 25 pkt.  35 pkt.
USUNIĘTO TRZASK PRASK Atakowanie potworów w dżungli już nie daje 15% dodatkowej prędkości ataku na 2 sek.
NOWOŚĆ 2. POZIOMP ierwszy zabity duży potwór daje 120 dodatkowych pkt. doświadczenia.

Szabla Zwadźcy

Dziedziczy zmiany Talizmanu i Maczety.

USUNIĘTO TRZASK PRASK Atakowanie potworów w dżungli już nie daje 15% dodatkowej prędkości ataku na 2 sek.
OBRAŻENIA PRZY TRAFIENIU ZADAWANE POTWOROM 30 pkt.  40 pkt.
USUNIĘTO PODSTAWOWA REGENERACJA MANY 225% podstawowej regeneracji many w dżungli
NOWOŚĆ MAGIA DŻUNGLI Będąc w dżungli lub rzece, regenerujesz maksymalnie 40 pkt. many co 5 sek. zależnie od brakującej many.
NOWOŚĆ 2. POZIOM Pierwszy zabity duży potwór daje 120 dodatkowych pkt. doświadczenia.

Ostrze Łowcy

Dziedziczy zmiany Talizmanu i Maczety.

USUNIĘTO TRZASK PRASK Atakowanie potworów w dżungli już nie daje 15% dodatkowej prędkości ataku na 2 sek.
OBRAŻENIA PRZY TRAFIENIU ZADAWANE POTWOROM 30 pkt.  40 pkt.
USUNIĘTO PODSTAWOWA REGENERACJA MANY 225% podstawowej regeneracji many w dżungli
NOWOŚĆ MAGIA DŻUNGLI Będąc w dżungli lub rzece, regenerujesz maksymalnie 40 pkt. many co 5 sek. zależnie od brakującej many.
NOWOŚĆ 2. POZIOM Pierwszy zabity duży potwór daje 120 dodatkowych pkt. doświadczenia.

[collapse]

Więc co Riot chce dodać jeszcze w cyklu 8.11?


  • Runic Echoes

Buff lub zmiana ścieżki tworzenia tego przedmiotu, aby był to item bardziej “przyjazny” postaciom które chcą budować go. Potencjalnie Riot zastąpi Lost Chapter z Fiendish Codex (Fiendish Codex)


  • Nerf Scuttle Craba, buff dżungli

Zwiększenie czasu respawnu o 15 sekund kraba, aczkolwiek zwiększenie jego kosztem doświadczenia na innych obozach w dżungli. Win-win?

  • Indywidualne buffy/nerfy dla postaci które zyskały/straciły za dużo.

Nic więcej nie wiemy o tym, aczkolwiek czuje że to może uderzyć w Aatroxa odrobinę. Dlaczego? Poczekajcie chwilę.