Jak uzyskać informacje na temat konta?
1. Przejdź na stronę Wsparcia Riot Games, by wysłać zgłoszenie.
2. Wybierz typ zgłoszenia: “Zarządzanie kontem, prośba o dane lub usunięcie”.
3. W rubryce “Potrzebuję pomocy w następującej kwestii” wybierz opcję: “Chcę wysłać prośbę o dane mojego konta”.
4. Wypełnij pozostałe pola zgłoszenia (przykładowo: 1. temat: “Prośba o dane konta”, 2. opis: “Proszę o udostępnienie danych mojego konta”, 3. odpowiednia informacja na temat tego, czy konto jest zarejestrowane na PBE; załączniki nie są konieczne).
Gotowe! Prośba została wysłana. W standardowej sytuacji odpowie na nią bot, np. Blitzcrank.
Dane nie zostaną udostępnione natychmiastowo. Bot poinformuje jedynie, że nasza prośba zostanie zrealizowana po 30 dniach. Ponadto zostanie ona przerwana, jeśli:
- odpowiesz na wiadomość bota,
- poprosisz o kontakt z człowiekiem (sam bot w tym celu zaleca stworzenie osobnego zgłoszenia – jeśli takowy kontakt jest Wam potrzebny),
- zmienisz adres e-mail przypisany do konta,
- zmienisz hasło do konta.
Jeżeli wykonasz jedno z powyższych w ciągu tych 30 dni, w celu otrzymania danych musisz stworzyć nowe zgłoszenie (i czekać kolejne 30 dni).
Czy naprawdę muszę czekać 30 dni? Dlaczego?
Jest to procedura wprowadzona w celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazywanych danych (np. żeby osoba, która włamie się na konto, nie mogła ich natychmiastowo otrzymać).
W naszym przypadku czas oczekiwania na dane był nieco krótszy niż deklarowane 30 dni – informacje na temat konta dostaliśmy po 23 dniach.
Jak otrzymam dane?
Dane zostaną wysłane bezpośrednio na adres e-mail przypisany do konta. Nie będą one dostępne na stronie Wsparcia.
Informacje na temat konta będą załączone do maila w formie linku do pliku ZIP o nazwie [serwer]-[nazwa konta].zip (przykład: EUNE-user.zip). Żeby go pobrać, należy kliknąć link w mailu. Powinniśmy zostać przeniesieni na stronę z domeny support.riotgames.com. Jeśli w mailu znajduje się link z innej domeny (zwróćcie uwagę na szczegóły: kolejność liter, ich liczba etc.), nie należy go otwierać.
Żeby uzyskać dostęp do danych, należy wypakować pliki z archiwum ZIP (zalecamy stworzenie osobnego folderu – archiwum zawiera wiele plików).
Dane udostępniane są w różnych plikach w formacie JSON. Żeby je otworzyć, wystarczy użyć najzwyklejszego Notatnika (klikamy na plik prawym przyciskiem myszy → wybieramy opcję “otwórz za pomocą” → wybieramy “Notatnik” lub “Notepad”; jeśli nie możecie znaleźć Notatnika, jego lokalizacja to zazwyczaj C:\Windows\System32 – oznaczenie dysku powinno być odpowiednie do używanego przez nas). Odpowiedni będzie do tego każdy edytor i procesor tekstu (a więc też np. Wordpad, Word).
Jakie dane zostaną mi udostępnione i jak to wygląda?
Formatowanie może się różnić zależnie od używanego edytora/procesora tekstu. W naszym przypadku screeny pochodzą z Notepad++.
Daty podawane są w UNICODE.
Dane, które otrzymamy:
- informacje na temat konta:
- nazwa przywoływacza,
- numer telefonu powiązany z kontem,
- nazwa użytkownika,
- data urodzenia,
- serwer,
- zbiorcza historia zgłoszeń (reportów): wykonane i otrzymane zgłoszenia z ostatnich trzech miesięcy lub ze 100 ostatnich gier (jeśli było ich więcej w ciągu tych trzech miesięcy),
- zapis czatów z gry z ostatnich trzech miesięcy lub ze 100 ostatnich gier (jeśli było ich więcej w ciągu tych trzech miesięcy; każda gra w osobnym pliku),
- historia logowania z ostatnich trzech miesięcy,
- zmiany konta z ostatnich trzech miesięcy,
- wszystkie transakcje w sklepie (skórki, postacie etc.; może się to przydać, gdy stracimy dostęp do konta),
- wszystkie zakupy pieniężne (RP),
- zgłoszenia do Wsparcia.