League of Legends r.

Jak zmieniła się liczba darmowych championów dostępnych w rotacji na przestrzeni kilku lat

Zastanawialiście się kiedyś, czy w rotacji nie powinna znajdować się większa pula bohaterów? Jaki procent postaci jest darmowy każdego tygodnia? Oto kilka informacji na ten temat, zapraszam do artykułu!

Co mam na myśli?

W momencie, gdy po raz pierwszy mogliśmy zagrać w Ligę Legend, w puli dostępnych champów można było znaleźć zaledwie 40 bohaterów. Podobnie jak dzisiaj, kilka lat temu mogliśmy sprawdzać swoje umiejętności nową postacią, jedną z 10 chwilowo darmowych. Pozwoliło to na przetestowanie każdego z bohaterów w stosunkowo krótkim czasie bez potrzeby kupowania żadnego z nich.

 Jak to wygląda dzisiaj?

LoL przeszedł ogromne zmiany, zaczynając od skórek, a kończąc na ogromnych przemianach całego Summoner’s Rift. Od 2009 r. do chwili obecnej liczba wydanych przez Riot postaci potroiła się, jednakże w systemie rotacji nasz kochany producent nie dokonał chociażby najmniejszych zmian, pozostawiając 10 miejsc na darmowych championów.

Podsumowując – w dniu, w którym Liga dostała się na serwery live, co tydzień dostępnych było aż 25% wszystkich bohaterów. Dla porównania dodam tylko, że obecnie współczynnik ten wynosi zaledwie ok. 7,5% przy 133 dostępnych postaciach! Jest to ogromna różnica, ponieważ na początku, aby zagrać wszystkimi osobowościami LoL- a, wystarczyły 4 tygodnie, obecnie ten przedział czasu nierzadko sięga nawet 13 tygodni!

Czy nie uważacie, że wraz ze wzrostem puli championów na Fields of Justice zwiększeniu powinna ulec także liczba slotów na darmowych bohaterów każdego tygodnia?

Na zakończenie dodam tylko, że jeśli ktoś czyha od początku artykułu z wywieszonym przez ramię ozorem na link do szczegółowych danych- oto on (Click).

captura-de-pantalla-2016-01-24-a-las-13-00-37

Co sądzicie na ten temat? Czy odpowiada Wam obecny system dotyczący coweekendowych rotacji, a może Riot powinien podjąć się większych modernizacji? Zapraszam do dyskusji.