r.

Jak Riot tłumaczy nerf QSS? Dlaczego to buff tylko dla niektórych postaci?

Rework magów w środku sezonu wiąże się z reworkiem przedmiotów. Nerf QSS wywołał dyskusję na temat nierównego traktowania wszystkich postaci. Co na to projektanci z Riot Games?

Głównym czynnikiem, przez który został zapowiedziany nerf QSS jest stwierdzenie Riot Repertoir:

Uważamy, że jest nie fair kontrowanie postaci jak Zed i Fiora za pomocą jednego kliknięcia.

O co chodzi w nerfach QSS? QSS od tej pory zmywa tylko efekty CC (kontroli tłumu) a nie debuffy (negatywne efekty) takie jak:

  • znak Zeda
  • ult Fiory
  • Ignite
  • wysysanie życia przez ulta Trundla
  • oślepienie Teemo i Quinn
  • [E] Malzahara

To tylko kilka z nich. Ważne żebyście zrozumieli, że od tej pory QSS działa tylko na uwolnienie kontroli ruchu Waszej postaci.

Nerf QSS a buffy dla postaci

Po ogłoszeniu tych zmian zawrzała dyskusja na temat tego dlaczego QSS w dalszym ciągu kontruje inne postacie. Mowa tu o Amumu Amumu_MIN, Lissandrze Lissandra_MIN, Malzaharze Malzahar_MIN, Sejuani Sejuani_MIN, Skarnerze Skarner_MIN, Sonie Sona_MIN, Warwicku Warwick_MIN.

Wszystkie te postacie są bardzo zależne od swojego ulta. Szczególnie dobrymi przykładami są Amumu i Warwick, których powodzenie w grze zależy od tego czy uda im się poprawnie użyć swojej [R] w odpowiednim momencie. Wystarczy wcisnąć QSS i już kontrujemy przygwożdżenie (supression) Warwicka i oplątanie (entangle) Amumu

Jakie są główne zarzuty pod względem nierównego traktowania bohaterów w League of Legends, poprzez nerf QSS?

Poprzez nerfienie QSS tak by zmywał tylko efekty CC buffa dostają Zed Zed_MIN, Trundle Trundle_MINi Fiora Fiora_MIN. Ich ulty nie są już anulowane poprzez użycie QSS. Dlaczego więc, nie zmienić mechaniki działania innych postaci, które zależą bardzo od swojej superumiejętności? Wg zasady “nie kontrujmy postaci za pomocą jednego kliknięcia” to bardzo mogłoby pomóc postaciom, które dalej cierpią przez QSS.

zed haters gonna hate

Riot odpowiada

Riot Repertoir odpowiedział:

Głównym celem jest łatwiejszy balans tych postaci. Przedstawię Wam nasze powody i argumenty za tą zmianą, tak byście mogli zrozumieć kontekst.

Problemem jest balans gry w dłuższej perspektywie czasu a balans w krótkim okresie. Patrząc w przyszłość, lepszym rozwiązaniem jest nieposiadanie przedmiotów które mocno kontrują bohaterów. Natomiast patrząc w niedaleką przyszłość da się zauważyć, że istnieją postacie, gdzie jedynym sposobem na radzenie sobie z nimi jest właśnie mocnakontra. Dlatego tak wielu z Was zaczęło martwić się tą zmianą.

Ze zmianą działania QSS, wiele postaci zostało pośrednio zbuffowanych. Idealnym rozwiązaniem jest zbalansowanie tych i wszystkich postaci, tak by ich umiejętności były idealnie wyważone i silne, lecz na tyle, aby przeciwnicy nie musieli kupować przedmiotów aby specyficznie radzić sobie z nimi.

Chodzi nam o to, żeby gracze mogli wybrać czy chcą kupić QSS aby radzić sobie z kilkoma konkretnymi umiejętnościami, niż zostać zmuszonymi do kupna QSS, żeby w ogóle móc pograć.

Założeniem tej zmiany jest balans gry w dłuższej perspektywie czasu. Chcemy podjąć się balansu tak by walka z Zedem była na równych warunkach, niż zmuszała do kupna QSS, bo inaczej wymiana jest nie fair.

Co sądzicie na ten temat?

Moim zdaniem idea i wizja jest wspaniała. Jednakże, początki mogą być trudne, ponieważ obecnie QSS został zmieniony a postać taka jak (przytaczany wielokrotnie) Zed jest obecnie zbyt OP.

Repertoir przypomniał jeszcze zmianę w grze, kiedy usunięto Deathfire Grasp. Kolejne patche był trudne, magowi stracili moc, ale w końcu udało się wraz z buffami i kolejnymi zmianami oddać AP postaciom siłę. Rework magów będzie kolejnym krokiem w tym procesie.

Potwierdził też, że po tych zmianach zobaczą jak bardzo OP stał się Zed i prawdopodobnie go znerfią.

źródła
informacja o nerfie QSS
dyskusja na temat nerfu
efekty CC – PL wiki
efekty CC – EN wiki

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]