Uważamy, że jest nie fair kontrowanie postaci jak Zed i Fiora za pomocą jednego kliknięcia.
O co chodzi w nerfach QSS? QSS od tej pory zmywa tylko efekty CC (kontroli tłumu) a nie debuffy (negatywne efekty) takie jak:
- znak Zeda
- ult Fiory
- Ignite
- wysysanie życia przez ulta Trundla
- oślepienie Teemo i Quinn
- [E] Malzahara
To tylko kilka z nich. Ważne żebyście zrozumieli, że od tej pory QSS działa tylko na uwolnienie kontroli ruchu Waszej postaci.
Nerf QSS a buffy dla postaci
Po ogłoszeniu tych zmian zawrzała dyskusja na temat tego dlaczego QSS w dalszym ciągu kontruje inne postacie. Mowa tu o Amumu
Wszystkie te postacie są bardzo zależne od swojego ulta. Szczególnie dobrymi przykładami są Amumu i Warwick, których powodzenie w grze zależy od tego czy uda im się poprawnie użyć swojej [R] w odpowiednim momencie. Wystarczy wcisnąć QSS i już kontrujemy przygwożdżenie (supression) Warwicka i oplątanie (entangle) Amumu
Jakie są główne zarzuty pod względem nierównego traktowania bohaterów w League of Legends, poprzez nerf QSS?
Poprzez nerfienie QSS tak by zmywał tylko efekty CC buffa dostają Zed
Riot odpowiada
Riot Repertoir odpowiedział:
Głównym celem jest łatwiejszy balans tych postaci. Przedstawię Wam nasze powody i argumenty za tą zmianą, tak byście mogli zrozumieć kontekst.
Problemem jest balans gry w dłuższej perspektywie czasu a balans w krótkim okresie. Patrząc w przyszłość, lepszym rozwiązaniem jest nieposiadanie przedmiotów które mocno kontrują bohaterów. Natomiast patrząc w niedaleką przyszłość da się zauważyć, że istnieją postacie, gdzie jedynym sposobem na radzenie sobie z nimi jest właśnie mocnakontra. Dlatego tak wielu z Was zaczęło martwić się tą zmianą.
Ze zmianą działania QSS, wiele postaci zostało pośrednio zbuffowanych. Idealnym rozwiązaniem jest zbalansowanie tych i wszystkich postaci, tak by ich umiejętności były idealnie wyważone i silne, lecz na tyle, aby przeciwnicy nie musieli kupować przedmiotów aby specyficznie radzić sobie z nimi.
Chodzi nam o to, żeby gracze mogli wybrać czy chcą kupić QSS aby radzić sobie z kilkoma konkretnymi umiejętnościami, niż zostać zmuszonymi do kupna QSS, żeby w ogóle móc pograć.
Założeniem tej zmiany jest balans gry w dłuższej perspektywie czasu. Chcemy podjąć się balansu tak by walka z Zedem była na równych warunkach, niż zmuszała do kupna QSS, bo inaczej wymiana jest nie fair.
Co sądzicie na ten temat?
Moim zdaniem idea i wizja jest wspaniała. Jednakże, początki mogą być trudne, ponieważ obecnie QSS został zmieniony a postać taka jak (przytaczany wielokrotnie) Zed jest obecnie zbyt OP.
Repertoir przypomniał jeszcze zmianę w grze, kiedy usunięto Deathfire Grasp. Kolejne patche był trudne, magowi stracili moc, ale w końcu udało się wraz z buffami i kolejnymi zmianami oddać AP postaciom siłę. Rework magów będzie kolejnym krokiem w tym procesie.
Potwierdził też, że po tych zmianach zobaczą jak bardzo OP stał się Zed i prawdopodobnie go znerfią.
źródła
informacja o nerfie QSS
dyskusja na temat nerfu
efekty CC – PL wiki
efekty CC – EN wiki
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]