Riot ujawnił, pod jakim kątem rozpatruje trudność postaci i jak klasyfikuje bohaterów, którzy w tym roku zostali wydani lub zreworkowani.
Wymiary złożoności
Riot ocenia złożoność w trzech wymiarach:
- złożoność mechaniczna (poziom skomplikowania zaklęć, kombinacje umiejętności),
- złożoność uczenia się (poziom trudności nauki gry danym bohaterem),
- złożoność gry z/przeciw (uzależnienie strategii gry od obecności danej postaci w meczu).
Przykłady
Postacie proste
Pod względem mechaniki
- Rammus
- Warwick
Pod względem uczenia się
- Lux
- Miss Fortune
- Sona
Pod względem gry z/przeciw
- Ahri
- Jinx
Postacie średniej trudności
Pod względem mechaniki
- Kai’Sa
- Kassadin
Pod względem uczenia się
- Draven
- Thresh
- Yasuo
Pod względem gry z/przeciw
- Nocturne
- Thresh
Postacie trudne
Pod względem mechaniki
- Azir
- Kalista
Pod względem uczenia się
- Aphelios
- Riven
Pod względem gry z/przeciw
- Ivern
- Proxy Singed
Jak Riot ocenia trudność nowych i zreworkowanych bohaterów?
Fiddlesticks
- Pod względem mechaniki – łatwy
- Pod względem uczenia się – średni
- Pod względem gry z/przeciw – trudny
Lilia
- Pod względem mechaniki – średnia
- Pod względem uczenia się – łatwa
- Pod względem gry z/przeciw – średnia
Samira
- Pod względem mechaniki – trudna
- Pod względem uczenia się – średnia
- Pod względem gry z/przeciw – średnia
Sett
- Pod względem mechaniki – średni
- Pod względem uczenia się – łatwy
- Pod względem gry z/przeciw – średni
Volibear
- Pod względem mechaniki – łatwy
- Pod względem uczenia się – łatwy
- Pod względem gry z/przeciw – średni
Yone
- Pod względem mechaniki – trudny
- Pod względem uczenia się – średni
- Pod względem gry z/przeciw – średni