League of Legends r.

Jak powstawały nowe skiny Star Guardian?

Jesteście ciekawi jak powstawały skiny Star Guardian? Riot opublikować świetny tekst w którym opisuje właśnie od A do Z jak przebiegał proces tworzenia tych skinów!

Tworzenie pierwszej drużyny Czarodziejek Gwiazd polegało na wykreowaniu zupełnie nowego uniwersum, jednak druga tura Czarodziejek oznaczała wprowadzenie nowych postaci do istniejącego już świata. Musiały wyglądać znajomo, jakby od zawsze do tego świata należały, ale jednocześnie musiały odznaczać się jakoś jako drużyna. Częściowo zostało to przekazane przez ich nieco mroczniejszą historię, a częściowo przez wykorzystane efekty graficzne.

Wezwanie gwiazdy

W zeszłym roku ekipa Czarodziejek Gwiazd próbowała pokonać wewnętrzne konflikty, żeby zacząć działać razem, stawić czoła siłom zła i wyjść zwycięsko z sytuacji — motyw, który jest prawdopodobnie dobrze znany większości graczy. — Poszliśmy wtedy dość bezpieczną drogą — mówi starszy grafik koncepcyjny Paul „Riot Zeronis” Kwon — i uważam, że dobrze zrobiliśmy, bo próbowaliśmy wprowadzić do League nowy gatunek. W tym roku chcieliśmy jednak pójść dalej i wykonać bardziej ryzykowne posunięcia.

Częściowo oznaczało to wybór bohaterów, którzy dodadzą Czarodziejkom Gwiazd różnorodności. — Zastanawialiśmy się, które postaci miałyby największy sens. Wzięliśmy pod uwagę to, o co prosili nas gracze i jak wybrani bohaterowie działają razem jako drużyna — mówi menadżer produktu, Carlos „I am Carlos” Giffoni. — Ale naszym nadrzędnym celem było znalezienie bohaterów, których łatwo będzie od siebie odróżnić. To sprawiło, że Ezreal stał się dość oczywistym wyborem jako pierwszy Czarodziej Gwiazd. Syndra objęła rolę mroczniejszej i bardziej tajemniczej postaci. Do tego uzdrowicielka, porywcza rewolwerowiec i charyzmatyczna liderka, i druga drużyna Czarodziejek Gwiazd była gotowa na przygotowywanie grafik koncepcyjnych.

Wczesne szkice: Ahri, Miss Fortune, Soraka i Syndra

Pięć skórek na raz to ogromny wysiłek dla jednego artysty, więc zostały one podzielone pomiędzy wielu grafików. Riot Zeronis objął rolę głównego grafika, co oznaczało, że pomagał ustalić ogólny artystyczny kierunek i język kształtów, zanim inni artyści wzięli się do pracy. Pięcioramienna gwiazda, na przykład, została użyta jako główny symbol oryginalnych Czarodziejek Gwiazd, ale projektanci chcieli ją zmodyfikować, żeby jeszcze bardziej odróżnić oba zespoły. — Zabazgraliśmy mnóstwo serwetek nim w końcu zdecydowaliśmy się na czteroramienną gwiazdę — mówi Riot Zeronis.

Gwiazdy Czarodziejek Gwiazd

Pierwsze zatwierdzenie spójności: Ahri, Miss Fortune i Soraka

Kiedy ogólny kierunek projektu został ustalony, artyści pracowali przez większość czasu indywidualnie nad grafiką koncepcyjną każdego bohatera. Riot Zeronis co pewien czas zbierał wszystkie koncepty, gdy jeszcze były w toku, żeby dokonać „zatwierdzenia spójności”. Jego celem było zapewnienie, że wszystkie skórki będą wyglądały jakby pochodziły z tego samego uniwersum. Przyglądał się takim rzeczom jak: czy kolory się uzupełniają, czy używany jest ustalony język kształtów, czy odcienie złota są takie same, czy którekolwiek ze strojów są zbyt podobne lub zbyt różne i, co chyba najważniejsze, czy skórki wyglądają odjechanie zarówno z osobna, jak i czy tworzą razem logiczną całość.

Przemalowywał każdy model, bazując na istniejących konceptach, żeby rozwiązać wszelkie problemy ze spójnością. Graficy potem kontynuowali swoją pracę. Proces ten powtarzał się ponad piętnaście razy w całym toku projektowania. — Może trochę przekombinowałem z tym całym procesem, chyba trochę odchodziłem od zmysłów — mówi Riot Zeronis.

— Ale serio, nigdy nie jest tak, że narysujemy coś po raz pierwszy i od razu mówimy: „Dobra. Mamy to!”. Potrzeba wiele wysiłku, żeby wszystko wyszło dobrze — mówi I am Carlos.

Oto pewne przemyślenia i koncepty towarzyszące tegorocznym Czarodziejkom Gwiazd.

Mroczna, tajemnicza przeszłość

Grafika koncepcyjna Czarodziejki Gwiazd Syndry

Syndra to przebiegły, złośliwy typ, więc została celowo zaprojektowana tak, żeby odstawać od reszty grupy. Jej kolory są niespotykanie ciemne jak na Czarodziejkę Gwiazd, wykorzystując ciemny fiolet przełamany akcentami w odcieniu magenty. Gwiazda użyta jej w projekcie jest również odwrócona — gwiazdy wszystkich innych Czarodziejek wyginają się na zewnątrz, ale jej wygina się do wewnątrz. — Jest to wciąż gwiazda czteroramienna, ale nagina język kształtów — mówi Riot Zeronis.

Przepaska na oko dodatkowo podkreśla jej mroczną aurę, a podkręcone włosy są wyjątkowo dramatyczne, jak zresztą cała Syndra.

Ta konkretna grafika koncepcyjna była decydującym elementem w procesie rozwoju Czarodziejek Gwiazd. Riot Zeronis stworzył ją podczas pierwszych projektów i cały zespół przyjął ją z wielką ekscytacją.

Bohaterski wędrowiec

Ostateczny koncept Czarodzieja Gwiazd Ezreala

Ezreal był pierwszym Czarodziejem Gwiazd płci męskiej, więc mogłoby się wydawać, że proces jego projektowania będzie stanowił wyzwanie. Tak naprawdę jednak był dość oczywisty. — Chcieliśmy, żeby wyglądał jak czaderski współczesny bohater — mówi Riot Zeronis. — Czerpaliśmy inspirację z wielu anime. Garnitur Ezreala, na przykład, miał wyglądać bardzo oficjalnie i grzecznie, ale jednocześnie przełamywać konwencje dzięki nowoczesnym elementom rodem z fantasy.

Ze względu na swoje tło fabularne przez pewien czas Ezreal miał pięcio-, a nie czteroramienną gwiazdę. Kiedyś był zwyczajnym chłopakiem, który żył swoim zwyczajnym życiem na planecie Lux, ale kiedy przybyła druga drużyna Czarodziejek Gwiazd, został przebudzony… i wkrótce zauroczyła go pełna życia, różowowłosa Czarodziejka. Pięcioramienna gwiazda podkreślała planetę jego pochodzenia i więź z Lux. — W końcu powróciliśmy do czteroramiennej gwiazdy, żeby jego efekty graficzne były takie same jak reszty jego drużyny — mówi Riot Zeronis.

 

Napędzana zemstą

Miss Fortune to zapalczywa i porywcza członkini grupy. Od kiedy w bitwie straciła swoich wcześniejszych sojuszników, bez namysłu zaczęła rzucać się w wir walki, chcąc pomścić swoich poległych towarzyszy. Przy takiej osobowości nie było praktycznie wątpliwości, że MF powinna być oparta o ciepłą paletę czerwieni i pomarańczy.

Wczesne projekty skupiały się na włączeniu jej charakterystycznego kapelusza. Przewijały się wszelkiego rodzaju berety, opaski, a nawet kapelusz czarownicy. W końcu jednak zdecydowano, że wszystkie te odważne nakrycia głowy trochę za bardzo umniejszały elegancji skórki i zamiast tego wybrana została prostsza spinka.

Początkowe szkice Czarodziejki Gwiazd Miss Fortune

Leczyć i chronić

Ostateczny koncept Czarodziejki Gwiazd Soraki

Główną inspiracją dla postaci Soraki jest trop wstydliwych dziewczynek z anime. — Postaci te są wyjątkowo niewinne, niemalże naiwne, a przy tym bywają smutne i ciche — mówi Riot Zeronis. W ich projekcie zazwyczaj znajdują się elementy skierowane w dół (tak jak w przypadku Shiro z „No Game No Life”), więc oklapnięte uszy i opadające skrzydła Soraki były stylizowane wg tego motywu.

Jej kręcone, puszyste włosy odzwierciedlają chmury, co podkreśla jej niewinność i czystość. Ich pierwsze wersje były delikatniejsze i bardziej puszyste, ale zostały odrzucone, bo były zbyt rozpraszające w grze.

Schemat kolorów Soraki był niemal zawsze jakąś kombinacją białego, niebieskiego i zielonego. — Wybranie schematu kolorów jest zazwyczaj naturalne. Liczą się emocje — mówi Riot Zeronis. Spokojne, pokojowe odcienie wydawały się najlepszym wyborem dla uzdrowicielki.

I w razie jakbyście się zastanawiali — tak, została celowa zaprojektowana z ośmioramienną gwiazdą. Żadne inne detale nie są jednak teraz dostępne.

Trudna miłość… i iskry

Czarodziejka Gwiazd Ahri jest liderką tegorocznej drużyny i otrzymała legendarną skórkę — została więc zaprojektowana, by błyszczeć pośród gwiazd. W strojach wszystkich innych Czarodziejek Gwiazd dominuje jeden kolor, podczas gdy Ahri jest pierwszą Czarodziejką, która ma również dodatkowy kolor. — To pomaga jej się odróżnić, ale oddaje też zaawansowaną formę magicznych dziewczyn — mówi Riot Zeronis.

Szkice Czarodziejki Gwiazd Ahri

Były pewne obawy, że Ahri ma podobny schemat kolorów do Czarodziejki Gwiazd Lux, tym bardziej, że obie są liderkami swoich drużyn CG. — Żeby obie Czarodziejki się ze sobą nie pokrywały, próbowaliśmy dać Ahri różne ciekawe kolory. Myśleliśmy: „Co, gdyby była przeciwieństwem Lux?”. Koniec końców doszliśmy jednak do wniosku, że różowe, brzoskwiniowe i fioletowe odcienie będą najlepszym wyborem dla Ahri.

Grafika koncepcyjna Czarodziejki Gwiazd Ahri

Pozbawienie Czarodziejki Gwiazd Ahri jej wąsików było ciężkim, ale celowym wyborem. Wąsiki Ahri sprawiają, że wygląda bardzo młodzieńczo, a Czarodziejka Gwiazd Ahri miała być jednak bardziej dojrzała. Może nie tyle stara, co zmęczona światem. — Dodanie wąsików zaburzało to odczucie. Próbowaliśmy nawet dać jej wąsiki w innych odcieniach, gwiazdki i inne kształty — mówi Riot Zeronis. — Zawsze jednak ujmowały one elegancji i dojrzałości skórki.

Ponieważ legendarne skórki zazwyczaj zawierają zestaw zupełnie nowych animacji, pojawiła się szansa, żeby ogony Ahri stały się jeszcze bardziej puszyste i ekspresyjne niż kiedykolwiek wcześniej. Możliwości było tak wiele. Co, jeśli wszystkie ogony miałyby inną długość — trochę na zasadzie palców u ręki? Jak powinny poruszać się w grze? Co, gdyby miała ogony zupełnie innego zwierzęcia? — W końcu pozostaliśmy przy tym, co będzie najbardziej rozpoznawalne dla graczy — mówi Riot Zeronis.

Tyle, że tym razem wypełnione zostały światłem gwiazd, iskrami i nonszalancją.

Studium animacji ogonów Ahri

 


 

Grafika koncepcyjna Czarodziejki Gwiazd Ahri