League of Legends r.

Jak powstawała Samira? Dlaczego pochodzi z Shurimy, ale mieszka w Noxusie? Skąd się wzięła jej broń?

Samira to postać, której zarzuca się zbyt duże podobieństwo pod względem wyglądu i historii do Sivir. Jak się okazuje, problem ten pojawił się już na etapie jej tworzenia...

Początek prac nad Samirą

Co ciekawe, obecna forma Samiry nie różni się wiele od początkowych propozycji związanych z nową bohaterką. Pomysł na nią pojawił się, jeszcze zanim podjęto decyzję o tworzeniu nowego ADC. Blake „Squad5” Smith od dłuższego czasu pracował nad zestawem umiejętności Samiry, a gdy Ryan „Reav3” Mireles zapytał, czy zechce odpowiadać za nowego prowadzącego, po prostu pojawiła się okazja, by wydać postać, którą projektował.

Kiedy więc do projektu dołączyła reszta zespołu, Squad5 był już na dość zaawansowanym etapie prac – zaprojektował wskaźnik stylu, możliwość zmiany między atakami w zwarciu i na odległość oraz nielimitowany ult. Rioter wyjaśnił:

Naprawdę chciałem, by Samira stanowiła dramatyczną zmianę w stosunku do prowadzących, takich jak Jhin i Senna, którzy po prostu trzymają dystans i strzelają z daleka. To zestaw, który naprawdę wspiera włączanie się do walki w zwarciu tak często, jak to możliwe. Samira chce podejmować ryzyko i iść na całość.

Broń Samiry

Broń Samiry jest o tyle ciekawa, że musi się nadawać do walki w zwarciu, jak i na odległość. Nie to jednak było największym problemem przy tworzeniu bohaterki.

Bardziej problematyczne okazało się usprawiedliwienie, skąd Samira – postać z Noxusu – mogłaby posiadać broń palną (której Noxus nie posiada). Sunny „Kindlejack” Pandita stwierdził, że Samira – jako postać, która ma dużo pieniędzy (z realizowanych misji) – prawdopodobnie dążyłaby do posiadania jak najlepszej broni – bo ją na to przecież stać. W ten sposób przy okazji powstały dwie nowe postacie dwójki rusznikarzy – Lani i Miel. To one są twórcami broni Samiry.

Skąd Samira wzięła się w Noxusie?

Bronie palne w Noxusie to jedno… ale skąd w ogóle sama Samira się tam wzięła?! Pochodzi przecież z Shurimy.

Kiedy tworzono Samirę, chciano wydać kogoś z mniej liczebnej grupy etnicznej – nawiązującego do ludów bliskowschodnich lub południowoazjatyckich. Z tego powodu pomyślano o Shurimie.

Problem pojawił się jednak w związku z istnieniem Sivir – kapitan najemników. Samira miała być zabójczynią do wynajęcia, więc wprowadzenie drugiej postaci z właściwie identycznym motywem w tym samym regionie było nieco problematyczne. Z tego powodu zdecydowano się na przeniesienie Samiry do pasującego do jej stylu życia Noxusu – oczywiście jako imigrantki.

Samira – gameplay