League of Legends r.

Jak bardzo znaczący jest creep score?

To jak to w końcu jest z minionkami po tych ostatnich zmianach?

Last hity po zmianach

Nie tak dawno temu minionki, a dokładnie ilość złota, którą dostajemy za ich zabicie, uległa małej zmianie, więc pozwolę sobie ją przypomnieć (w pojedynczych przypadkach, jak i licząc całe fale):

  • 1 Melee minion = 21 G; 1 fala Melee minionów = 63 G; 12 fal Melee minionów = 756 G
  • 1 Ranged minion = 14 G; 1 fala Ranged minionów = 42 G; 12 fal Ranged minionów = 504 G
  • 1 Canon minion = 60 G; +3 G na fale; 4 fale Canonów = 258 G

Zastanawiacie się pewnie teraz, po co jest mi ta rozpiska na górze. Posłuży ona w małym “dowodzie”, który udowodni (niestety), że nasz creep score nie liczy się już tak jak kiedyś.

Załóżmy, że weźmiemy 32 z 36 Melee minionów (36 takich minionów znajduje się w 12 falach) i wszystkie Canony (czyli 4), a wszystkie Ranged miniony (mało prawdopodobne, ale to po prostu przykład), zmissujemy. Nasz aktualny wynik CS wynosi 36, a zdobyte przez nas złoto – 930 G.

Z kolei załóżmy, że nasz przeciwnik nie zabiłby żadnego miniona prócz wszystkich zasięgowych. On także w tym momencie ma wynik CS wynoszący 36, ale złoto, które otrzymał za swoje last hity, wynosi 504 G, czyli prawie dwa razy mniej niż my.

Oznacza to, że mimo przegrywania o np. 20 minionków, możemy być bardzo do przodu w złocie. Zmiany te spowodowały, że nasza przewaga w CS-ach nie jest już tak dobrze odzwierciedlana w przewadze ogólnej.

Co sądzicie o tych zmianach? Podobają się Wam? A może cofnęlibyście się do “starego systemu” przyznawania złota za zabójstwa minonów? Piszcie w komentarzach!