League of Legends r.

Ile procent gier rankingowych kończy się poddaniem?

Zastanawialiście się kiedyś ile procent gier rankingowych kończy się przez poddanie meczu? W tym artykule będziecie mogli się o tym przekonać!

Ile procent gier rankingowych kończy się poddaniem?

ff

Ranked 5 v 5 SoloQ

Ze względu na dywizję

DywizjaProcent poddanych gier
Unranked17%
Bronze14,8%
Silver17,2%
Gold18,1%
Platinum18,1%
Diamond18%
Master25%
Challenger25,1%

Średni procent poddanych gier: 19,16%

Ze względu na region

RegionProcent poddanych gier
JP32,3%
KR30%
NA16,3%
RU15,8%
OCE14,6%
EUNE14,5%
LAN14,4%
BR14,2%
EUW13,6%
LAS13%
TR11,4%

Średni procent poddanych gier: 17,28%

Draft Ranked Flex

Ze względu na dywizję

DywizjaProcent poddanych gier
Unranked14,9%
Bronze16,2%
Silver17%
Gold17,3%
Platinum17,1%
Diamond17%
Master17,8%
Challenger33,3%

Średni procent poddanych gier: 18,83%

Ze względu na region

RegionProcent poddanych gier
KR29,1%
NA16,3%
RU15,2%
OCE15,4%
EUNE15,9%
LAN14,6%
BR14,4%
EUW13,8%
LAS14,1%
TR13,6%

Średni procent poddanych gier: 16,24%

Jak widać, najczęściej poddają się gracze SoloQ, co jest w sumie zrozumiałe, ponieważ w kolejce flex gramy zazwyczaj ze swoimi kolegami, z którymi są większe szanse na comeback.

Jednakże zdziwiło mnie, że najczęściej poddają się Challengerzy kolejki flex, jest to aż 1/3 gier! Czy znaczy to, że profesjonalni gracze poddają się, kiedy im nie idzie i myślą, że nie mają już szans? Podobnie sprawa stoi z Challengerami i Masterami w SoloQ, jak i w Korei (która jest uważana za region pro graczy)! O dziwo najmniejszy procent surrenderów jest w bronzie, który jest uważany za ligę typu “surr at 20”. Czy wola walki brązów jest aż tak wysoka?

Osobiście wyznaję zasadę, żeby nigdy się nie poddawać, bo czasem jeden teamfight potrafi zmienić losy gry.

35d1b69e0fa090ce95abf63ed20bf965

Jakie jest Wasze zdanie na temat tych statystyk, czy, podobnie jak ja spodziewaliście się czegoś odwrotnego? A może spełniły one Wasze oczekiwania? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!