Ile procent gier rankingowych kończy się poddaniem?
Ranked 5 v 5 SoloQ
Ze względu na dywizję
Dywizja | Procent poddanych gier |
---|---|
Unranked | 17% |
Bronze | 14,8% |
Silver | 17,2% |
Gold | 18,1% |
Platinum | 18,1% |
Diamond | 18% |
Master | 25% |
Challenger | 25,1% |
Średni procent poddanych gier: 19,16%
Ze względu na region
Region | Procent poddanych gier |
---|---|
JP | 32,3% |
KR | 30% |
NA | 16,3% |
RU | 15,8% |
OCE | 14,6% |
EUNE | 14,5% |
LAN | 14,4% |
BR | 14,2% |
EUW | 13,6% |
LAS | 13% |
TR | 11,4% |
Średni procent poddanych gier: 17,28%
Draft Ranked Flex
Ze względu na dywizję
Dywizja | Procent poddanych gier |
---|---|
Unranked | 14,9% |
Bronze | 16,2% |
Silver | 17% |
Gold | 17,3% |
Platinum | 17,1% |
Diamond | 17% |
Master | 17,8% |
Challenger | 33,3% |
Średni procent poddanych gier: 18,83%
Ze względu na region
Region | Procent poddanych gier |
---|---|
KR | 29,1% |
NA | 16,3% |
RU | 15,2% |
OCE | 15,4% |
EUNE | 15,9% |
LAN | 14,6% |
BR | 14,4% |
EUW | 13,8% |
LAS | 14,1% |
TR | 13,6% |
Średni procent poddanych gier: 16,24%
Jak widać, najczęściej poddają się gracze SoloQ, co jest w sumie zrozumiałe, ponieważ w kolejce flex gramy zazwyczaj ze swoimi kolegami, z którymi są większe szanse na comeback.
Jednakże zdziwiło mnie, że najczęściej poddają się Challengerzy kolejki flex, jest to aż 1/3 gier! Czy znaczy to, że profesjonalni gracze poddają się, kiedy im nie idzie i myślą, że nie mają już szans? Podobnie sprawa stoi z Challengerami i Masterami w SoloQ, jak i w Korei (która jest uważana za region pro graczy)! O dziwo najmniejszy procent surrenderów jest w bronzie, który jest uważany za ligę typu “surr at 20”. Czy wola walki brązów jest aż tak wysoka?
Osobiście wyznaję zasadę, żeby nigdy się nie poddawać, bo czasem jeden teamfight potrafi zmienić losy gry.
Jakie jest Wasze zdanie na temat tych statystyk, czy, podobnie jak ja spodziewaliście się czegoś odwrotnego? A może spełniły one Wasze oczekiwania? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!