League of Legends r.

OP One-Shot ult Syndry?

Myśleliście o maksymalnych obrażeniach ulta Syndry? Ile może zadać obrażeń w najlepszej sytuacji? Więc czy Syndra jest OP? Przekonajcie się sami!

UWAGA – patrzymy tutaj na najlepszą możliwą kombinację. Co to znaczy? W tej sytuacji Syndra będzie miała:

  • potrójnego piekielnego smoka
  • Eldera
  • Barona
  • Blue Buffa
  • eliksiry
  • build skoncentrowany na samych AP
  •  Janna_MIN w teamie z niesamowicie dużą ilością AP
  • oraz dwóch sojuszników z aktywnym Heroldem Zeke’a na Jannie i Syndrze


Janna może mieć 2006 AP, co znaczy, że jej tarcza będzie dawała 240,6 AD. Wiem że Syndra nie ma żadnego przelicznika na umiejętnościach na AP, ale z Deathfire Touch będzie to dość znaczące.

Zobaczcie sami build Syndry!

ŹródłoFlat APMana+%APBonusowe AD
Rabadon's Deathcap12000.350
Seraph's Embrace80100
Mejai's Soulstealer14520000
Luden's Echo100000
Morellonomicon10040000
Muramana01000025
Runes83.16000
Elixir of Sorcery50000
Hand of Baron400040
Masteries150010
Blue Buff000.150
Infernal Dragon000.080
Infernal Dragon000.080
Infernal Dragon000.080
Elder Dragon000.120
Zeke's Harbringer000.20
Syndra (Poziom 18)01.40400
W sumie733.164.0041.0675

Uścisk Serafina daje (.03×4,004) = 120.02 dodatkowego AP, co mnożąc przez 106% bonusowego AP, mamy w sumie około 1757AP

Muramana daje (.02×4,004) = 80,08 dodatkowego AD. To połączone z 75 które mieliśmy wcześniej, 240,6 z tarczy Janny i bonusów od smoków, daje nam około 528 bonusowego AD


Przyjmijmy, że Syndra na początku walki będzie miała 7 kulek i pełną manę (co nie jest możliwe dokładnie, ale z eliksirami i blue powinno być blisko), tutaj macie rozpisane, ile i od czego otrzymacie obrażenia z ulta Syndry, włączając w to wszystkie buffy i E Janny.

Ult Syndry zadaje 180 obrażeń i 0,2 AP za kulkę, zawsze ma 3 kulki, a maksymalnie może mieć ich 7, co da 1260 obrażeń+1,4 AP. Każda kula jest traktowana jako osobna umiejętność, co pozwala Muramanie i Deathfire Touch pokazać swój cały potencjał. No i Rylai, ale po kiedy nasz target już nie żyje, nie ma to dość dużego wpływu.

ŹródłoMagiczne ObrażeniaFizyczne ObrazeniaWszystkie Obrażenia w sumiePozostała Mana
Start0004.004
Ultimate Syndry5.31505.3153.904
Muramana 102342343.786
Muramana 202272273.673
Muramana 302202203.563
Muramana 402132133.456
Muramana 502072073.352
Muramana 602012013.251
Muramana 701951953.154
Echo Luden27502753.154
Deathfire Touch77007703.154
W Sumie6.0851.4997.863.154

Tak, Syndra właśnie zadała 7 680 obrażeń za pomocą jednej umiejętności, ale z niektórymi modyfikatorami, m.in innymi masterkami, elderem etc może zadać aż 8596,05 obrażeń!


Popatrzmy bardziej realistycznie

Tak, wszyscy wiemy, że to co widnieje powyżej, jest niemożliwe do wykonania w normalnej grze, bo 8 czy 9 tysięcy obrażeń zadanych w parę sekund – to byłoby zbyt OP, żeby było prawdziwe. Overlord Forte, jeden z bardziej znanych mainów Syndry, wypunktował fakt, że nawet tylko jeden przedmiot z MR może uratować cztery litery w walce z Syndrą. Teraz weźmiemy jeden z bardziej typowych buildów Syndry z champion.gg. Stamtąd też weźmiemy build dla przeciwnika – będzie nim typowa Caitlyn.

Przykładowy typowy build dla Syndry:

(przyjmijmy że ma Echo zamiast Zhonyi)

ŹródłoFlat AP+%AP
Rabadon's Deathcap1200.35
Void Staff800
Morellonomicon1000
Luden's Echo1000
Rylai's1000
Runes150
Eliksir magii500
Masterki150
Blue Buff00.15
Infernal Dragon00.08
W sumie5800.58

Po dodaniu 58% dodatkowego AP z Deathcapa, Blue i Piekielnego Smoka, otrzymujemy 916,4 AP

Syndra w normalnych realiach bierze Thunderlorda częściej niż Deathfire Touch, więc zobaczcie poniżej, ile obrażeń zada Syndra z Thunderlordem i 916,4 AP tylko za pomocą swojego ulta:

ŹródłoObrażenia magiczne
Unleashed Power2542.96
Echo Luden191.64
Thunderlords274.112
W sumie3,008.712

Teraz zobaczmy najczęściej granego ADC w tym momencie – Caitlyn. Kiedy typowy build Cait nie ma żadnych MR, aby dać szansę na przeżycie, damy jej Paszczę Malmortiusa:

ŹródłoZdrowieOdporność na magię
Paszcza Malmortiusa040
Caitlyn (Poziom 18)188430
Runy012.04
W sumie188482.04

Cait ma 1884 zdrowia i 82,04 MR, więc może przeżyć ~3000 obrażeń magicznych. 82 MR powinno obronić naszego ADC przed dość dużą porcją obrażeń, pewnie pozwalając jej przeżyć ulta Syndry. Ale tutaj dochodzimy do tego, czego nie opisywaliśmy wcześniej – magicznej penetracji Syndry. Mroczna Władczyni ma jej bazowo 31,23 (runy, masterki etc.) i z Void Staffem (35% magicznej penetracji) oznacza, że Cait ma efektywnego MR na poziomie 22,096. Z MR równym 22,096 otrzyma 18.09% redukcji obrażeń magicznych.

Nasz ADC zredukuje ~3000 obrażeń magicznych od Syndry o 18.09%, co oznacza, że otrzyma ona ~2,450 obrażeń i umrze. Nawet z tarczą z Paszczy ( ~350 hp) Cait umrze.

Morał z tego jest prosty i niektórym znany – Syndra potrafi zabić tylko ultem biednego ADC, nawet kiedy zbuduje item pozwalający przeżyć trochę obrażeń magicznych.