UWAGA – patrzymy tutaj na najlepszą możliwą kombinację. Co to znaczy? W tej sytuacji Syndra będzie miała:
- potrójnego piekielnego smoka
- Eldera
- Barona
- Blue Buffa
- eliksiry
- build skoncentrowany na samych AP
-
w teamie z niesamowicie dużą ilością AP
- oraz dwóch sojuszników z aktywnym Heroldem Zeke’a na Jannie i Syndrze
Janna może mieć 2006 AP, co znaczy, że jej tarcza będzie dawała 240,6 AD. Wiem że Syndra nie ma żadnego przelicznika na umiejętnościach na AP, ale z Deathfire Touch będzie to dość znaczące.
Zobaczcie sami build Syndry!
Źródło | Flat AP | Mana | +%AP | Bonusowe AD |
---|---|---|---|---|
Rabadon's Deathcap | 120 | 0 | 0.35 | 0 |
Seraph's Embrace | 80 | 1 | 0 | 0 |
Mejai's Soulstealer | 145 | 200 | 0 | 0 |
Luden's Echo | 100 | 0 | 0 | 0 |
Morellonomicon | 100 | 400 | 0 | 0 |
Muramana | 0 | 1000 | 0 | 25 |
Runes | 83.16 | 0 | 0 | 0 |
Elixir of Sorcery | 50 | 0 | 0 | 0 |
Hand of Baron | 40 | 0 | 0 | 40 |
Masteries | 15 | 0 | 0 | 10 |
Blue Buff | 0 | 0 | 0.15 | 0 |
Infernal Dragon | 0 | 0 | 0.08 | 0 |
Infernal Dragon | 0 | 0 | 0.08 | 0 |
Infernal Dragon | 0 | 0 | 0.08 | 0 |
Elder Dragon | 0 | 0 | 0.12 | 0 |
Zeke's Harbringer | 0 | 0 | 0.2 | 0 |
Syndra (Poziom 18) | 0 | 1.404 | 0 | 0 |
W sumie | 733.16 | 4.004 | 1.06 | 75 |
Uścisk Serafina daje (.03×4,004) = 120.02 dodatkowego AP, co mnożąc przez 106% bonusowego AP, mamy w sumie około 1757AP
Muramana daje (.02×4,004) = 80,08 dodatkowego AD. To połączone z 75 które mieliśmy wcześniej, 240,6 z tarczy Janny i bonusów od smoków, daje nam około 528 bonusowego AD
Przyjmijmy, że Syndra na początku walki będzie miała 7 kulek i pełną manę (co nie jest możliwe dokładnie, ale z eliksirami i blue powinno być blisko), tutaj macie rozpisane, ile i od czego otrzymacie obrażenia z ulta Syndry, włączając w to wszystkie buffy i E Janny.
Ult Syndry zadaje 180 obrażeń i 0,2 AP za kulkę, zawsze ma 3 kulki, a maksymalnie może mieć ich 7, co da 1260 obrażeń+1,4 AP. Każda kula jest traktowana jako osobna umiejętność, co pozwala Muramanie i Deathfire Touch pokazać swój cały potencjał. No i Rylai, ale po kiedy nasz target już nie żyje, nie ma to dość dużego wpływu.
Źródło | Magiczne Obrażenia | Fizyczne Obrazenia | Wszystkie Obrażenia w sumie | Pozostała Mana |
---|---|---|---|---|
Start | 0 | 0 | 0 | 4.004 |
Ultimate Syndry | 5.315 | 0 | 5.315 | 3.904 |
Muramana 1 | 0 | 234 | 234 | 3.786 |
Muramana 2 | 0 | 227 | 227 | 3.673 |
Muramana 3 | 0 | 220 | 220 | 3.563 |
Muramana 4 | 0 | 213 | 213 | 3.456 |
Muramana 5 | 0 | 207 | 207 | 3.352 |
Muramana 6 | 0 | 201 | 201 | 3.251 |
Muramana 7 | 0 | 195 | 195 | 3.154 |
Echo Luden | 275 | 0 | 275 | 3.154 |
Deathfire Touch | 770 | 0 | 770 | 3.154 |
W Sumie | 6.085 | 1.499 | 7.86 | 3.154 |
Tak, Syndra właśnie zadała 7 680 obrażeń za pomocą jednej umiejętności, ale z niektórymi modyfikatorami, m.in innymi masterkami, elderem etc może zadać aż 8596,05 obrażeń!
Popatrzmy bardziej realistycznie
Tak, wszyscy wiemy, że to co widnieje powyżej, jest niemożliwe do wykonania w normalnej grze, bo 8 czy 9 tysięcy obrażeń zadanych w parę sekund – to byłoby zbyt OP, żeby było prawdziwe. Overlord Forte, jeden z bardziej znanych mainów Syndry, wypunktował fakt, że nawet tylko jeden przedmiot z MR może uratować cztery litery w walce z Syndrą. Teraz weźmiemy jeden z bardziej typowych buildów Syndry z champion.gg. Stamtąd też weźmiemy build dla przeciwnika – będzie nim typowa Caitlyn.
Przykładowy typowy build dla Syndry:
(przyjmijmy że ma Echo zamiast Zhonyi)
Źródło | Flat AP | +%AP |
---|---|---|
Rabadon's Deathcap | 120 | 0.35 |
Void Staff | 80 | 0 |
Morellonomicon | 100 | 0 |
Luden's Echo | 100 | 0 |
Rylai's | 100 | 0 |
Runes | 15 | 0 |
Eliksir magii | 50 | 0 |
Masterki | 15 | 0 |
Blue Buff | 0 | 0.15 |
Infernal Dragon | 0 | 0.08 |
W sumie | 580 | 0.58 |
Po dodaniu 58% dodatkowego AP z Deathcapa, Blue i Piekielnego Smoka, otrzymujemy 916,4 AP
Syndra w normalnych realiach bierze Thunderlorda częściej niż Deathfire Touch, więc zobaczcie poniżej, ile obrażeń zada Syndra z Thunderlordem i 916,4 AP tylko za pomocą swojego ulta:
Źródło | Obrażenia magiczne |
---|---|
Unleashed Power | 2542.96 |
Echo Luden | 191.64 |
Thunderlords | 274.112 |
W sumie | 3,008.712 |
Teraz zobaczmy najczęściej granego ADC w tym momencie – Caitlyn. Kiedy typowy build Cait nie ma żadnych MR, aby dać szansę na przeżycie, damy jej Paszczę Malmortiusa:
Źródło | Zdrowie | Odporność na magię |
---|---|---|
Paszcza Malmortiusa | 0 | 40 |
Caitlyn (Poziom 18) | 1884 | 30 |
Runy | 0 | 12.04 |
W sumie | 1884 | 82.04 |
Cait ma 1884 zdrowia i 82,04 MR, więc może przeżyć ~3000 obrażeń magicznych. 82 MR powinno obronić naszego ADC przed dość dużą porcją obrażeń, pewnie pozwalając jej przeżyć ulta Syndry. Ale tutaj dochodzimy do tego, czego nie opisywaliśmy wcześniej – magicznej penetracji Syndry. Mroczna Władczyni ma jej bazowo 31,23 (runy, masterki etc.) i z Void Staffem (35% magicznej penetracji) oznacza, że Cait ma efektywnego MR na poziomie 22,096. Z MR równym 22,096 otrzyma 18.09% redukcji obrażeń magicznych.
Nasz ADC zredukuje ~3000 obrażeń magicznych od Syndry o 18.09%, co oznacza, że otrzyma ona ~2,450 obrażeń i umrze. Nawet z tarczą z Paszczy ( ~350 hp) Cait umrze.