Wiadomości ze świata League of Legends na dziś:
- Czy zobaczymy jeszcze Hunt of the Blood Moon?
- Błąd 5C – brak możliwości wyboru trybu gry
- Co mają dać zmiany itemów z krytem?
- A na koniec…
★ Czy zobaczymy jeszcze Hunt of the Blood Moon?
Dwa lata temu z okazji Lunar Revel dostępny był specjalny tryb Hunt of the Blood Moon. Obie drużyny grały wyłącznie zabójcami, zdobywając punkty konieczne do wygranej dzięki zabójstwom na bohaterach, duchach i Demonicznych Heraldach.
Dlaczego Hunt of the Blood Moon nie pojawi się w tym roku? Z odpowiedzią pośpieszył Mortdog:
Skupiamy się na dostarczaniu ciekawszych atrakcji, którymi zainteresowana jest większa grupa graczy (jak ARURF+). Blood Moon był nieco niszowy i niewiele osób grało w ten tryb, kiedy ostatnio był udostępniony.
Oznacza to, że raczej nie powinniśmy się spodziewać powrotu Hunt of the Blood Moon…
★ Błąd 5C – brak możliwości wyboru trybu gry
Coraz częściej na oficjalnym forum LoL-a pojawiają się doniesienia w sprawie błędu 5C. Na czym on polega? Po zalogowaniu do klienta nie możemy wybrać żadnego trybu gry oprócz blind picka. Przy innych trybach pojawia się wykrzyknik, a po najechaniu na niego wyświetla się następująca wiadomość:
Trouble fetching information for: [nazwa przywoływacza]. Affected players should quit and log back in if this persists. (5C).
Jak się domyślacie, restart nie pomaga, a błąd trwa nadal. Wypowiedział się na ten temat Riot Eambo, pracownik ds. technicznych:
Cześć, zauważyliśmy, że coraz więcej z Was doświadcza tego błędu. Najczęściej oznacza on, że dany adres IP wykazywał nietypowe ruchy w sieci i z powodów bezpieczeństwa został zablokowany przez takie usługi jak Cloudflare, Akami, SpamHaus i tym podobne.
Rioter podaje trzy możliwe rozwiązania problemu:
- Przeskanuj komputer pod kątem złośliwego oprogramowania.
- Jeśli to nic nie wykazało, skontaktuj się ze swoim dostawcą usług internetowych i poproś go o przydzielenie nowego adresu IP.
- Jeśli błąd dalej występuje, skontaktuj się z działem wsparcia.
Jeden z użytkowników, xMAS iNetw0rk, podał tymczasowy sposób na poradzenie sobie z błędem 5C za pomocą mobilnego hotspota:
- Podłącz telefon do komputera za pomocą USB.
- W telefonie włącz mobilny hotspot (Android: Ustawienia → Sieć i Internet → Hotspot i tethering → Tethering przez USB).
- PC: Start → Panel sterowania → Połączenia sieciowe → Centrum sieci i udostępniania → Zmień ustawienia karty sieciowej.
- Wybierz swój mobilny hotspot.
- Zrestartuj klienta League of Legends.
- Wybierz tryb gry i wejdź do lobby. Wybierz postacie i poczekaj na ekran ładowania (w innym razie zostaniesz wyrzucony za bycie AFK).
- Zrób to samo, co w kroku 3, tym razem wybierz swoją sieć domową.
Nie zapomnij o wyłączeniu hotspota!
★ Co mają dać zmiany itemów z krytem?
Kadexe, użytkownik Reddita, przedstawił porównanie przedmiotów z trafieniem krytycznym przed patchem 8.11 i po patchu 9.3 (o których pisaliśmy tutaj). Co z niego wyniknęło?
Infinity Edge
Przed patchem 8.11 | Po patchu 9.3 |
---|---|
Koszt: 3400 złota | Koszt: 3400 złota |
70 AD | 70 AD |
Szansa na trafienie krytyczne: 20% | Szansa na trafienie krytyczne: 25% |
Ilość obrażeń zadanych przez trafienie krytyczne: 250% | Ilość obrażeń zadanych przez trafienie krytyczne: 225% |
Essence Reaver
Przed patchem 8.11 | Po patchu 9.3 |
---|---|
Koszt: 3400 złota | Koszt: 3200 złota |
70 AD | 60 AD |
Szansa na trafienie krytyczne: 20% | Szansa na trafienie krytyczne: 25% |
10-30% CDR | 20% CDR |
Statikk Shiv i Rapid Firecannon
Przed patchem 8.11 | Po patchu 9.3 |
---|---|
Koszt: 2600 złota | Koszt: 2800 złota |
Szansa na trafienie krytyczne: 30% | Szansa na trafienie krytyczne: 25% |
Prędkość ataku: 35/30% | Prędkość ataku: 35/30% |
Prędkość ruchu: 5% | Prędkość ruchu: 7% |
Kircheis Shard, z którego tworzymy oba przedmioty, jest tańszy o 200 złota.
Phantom Dancer
Przed patchem 8.11 | Po patchu 9.3 |
---|---|
Koszt: 2600 złota | Koszt: 2800 złota |
Szansa na trafienie krytyczne: 30% | Szansa na trafienie krytyczne: 25% |
Prędkość ataku: 45% | Prędkość ataku: 30% |
Prędkość ruchu: 5% +7% w pobliżu wrogich bohaterów | Prędkość ruchu: 7% |
Redukcja obrażeń przeciwko pojedynczemu wrogowi: 12% | Tarcza pochłaniająca 280 obrażeń |
Wnioski
Ogólnie więc przedmioty te zostały znerfione – Infinity Edge nie dostaje rzeczywistej rekompensaty za nerf pasywu, Essence Reaver względnie nie ucierpiał, ale pozostałe wymienione przedmioty są droższe niż wcześniej bez żadnego znaczącego zysku w statystykach.
Rioter phroxz0n wyjaśnił, że zmiany te miały trzy główne cele:
- Mają dać strzelcom opierającym się na krycie możliwości odpowiedniego doboru przedmiotów przeciwgo zagrożeniom (w poprzednim systemie musieli robić dobrą minę do złej gry, nawet jeśli byli ciągle zabijani przez jednego wroga). Umożliwia to strzelcom podejmowanie odpowiednich działań przy wciąż zachowanej sile z trafienia krytycznego.
- Te możliwości działania sprawiają, że jesteś w stanie podejmować własne decyzje, które wpływają na grę.
- W poprzednich wersjach ci strzelcy opierali się na dużej posiadanej sile bez większych możliwości działania (ot, chodzące siege miniony do zabicia). Riot chciał zwiększyć związek tej siły z możliwościami działania (możesz budować się defensywnie, jeśli tego potrzebujesz, jednocześnie za bardzo nie odpadając z gry – nadal będziesz zadawać duże obrażenia) oraz satysfakcję z efektów zakupionych przedmiotów.
Oznacza to (zdaniem Riotu oczywiście), że strzelcy opierający się na trafieniu krytycznym będą lepiej zbalansowani, a gra nimi – przyjemniejsza. Ma ona wydawać się bardziej wartościowa w solo kolejce, w mniejszym stopniu uzależniona od pomocy supporta.
★ A na koniec…
To się nazywa support! (Tak, znowu filmik z Fakerem).