Tak! Oto wyniki... Wygrał Thresh, mając równo 30 głosów! Oczywiście nie jest to jedyna postać, jaka się pojawi! Wszystko w czasie!
Pragnę jednak powiadomić Was o kilku rzeczach:
1) Jako iż wielu z Was chciało niekonwencjonalne picki… Będą one na zmianę, wraz ze standardowymi! Oczywiście będę wybierała najpopularniejszego picka niestandardowego, na którego głosowaliście!
2) Wciąż można głosować! Pod koniec artykułu możecie ponownie wysyłać głosy na swoich ulubieńców 😉 Jednak głosy na postacie, które już były, zostaną zignorowane!
3) Serdecznie chcę pozdrowić osoby, które chcą poradnik do “Tak”, “Wesołych świąt” (H2P również życzy~), “Gjghh”, oraz do “Disa” (zastanawiamy się nad tą propozycją ;))
Te poradniki to sugestie dla graczy szukających “pomysłu” na grę danym bohaterem, a nie to, jak koniecznie trzeba grać!
The Show Time!
Zacznijmy od podstaw! Czyli od krótkiego opisu bohatera. Threshjest jedną z postaci, która pod prawie każdym skillu posiada mocne CC, które pozwala mu nie tylko uprzykrzyć życia przeciwników, ale również uratowaćswojego sojusznika! Również jest on doskonałą postacią do wytwarzania presji z wielu powodów! Może on być jednocześnie dalekodystansowy, jak i blisko. Posiada różne animacje ataku z zależności od ułożenia przeciwnika (zależy czy jest blisko, czy daleko). Atakuje ich za pomocą swojej śmiercionośnej kosy na łańcuchu B) Podczas rozgrywki, w roli supportanajczęściej buduje się go pod stricte tanka. Jednak wielu graczy buduje go pod mocne CC, czyli zaczynając od monetki. Jest także możliwość budowania go pod ap-tanka, dzięki mocnym przelicznikom tego bohatera. Ale o buildzie potem 😉 Jest on jednym z najtrudniejszych, a zarazem najpopularniejszych supportów w Lidze Legend!
Gra nim wymaga doskonałego skill shotowania, orientacji na mapie jak i dobrej współpracy z ADC. Warto również wspomnieć, że Threshnie otrzymuje obrony wraz z lvlem, by ją wzmocnić, musi zbierać dusze, które wypadają losowo z małych, a zawsze z dużych stworów neutralnych lub wrogich.
Podstawowe informacje
Zalety
Wady
Poziom trudności: Wysoki Mobilność: Wysoka CC: Wysokie Obrażenia: Średnie Wytrzymałość: Średnia Typ obrażeń: AP/AD Preferowane role: Support
Spore obrażenia za sprawą AA Bardzo duże CC Wytrzymałość Może zagwarantować ucieczkę sobie, jak i sojusznikowi Otwiera junglerowi wiele dróg do gankowania
Duży CD na Q Skillshoty, którymi po prostu trzeba trafiać Ulti stawiane wyłącznie dookoła postaci co czasem utrudnia życie
Jak już wspomniałam, istnieje kilka rodzajów budowania Thresha. Podzielmy więc je dodając przy tym opis typu gry.
Tank
Jest to najpopularniejszy styl gry. Przy dobrym Early gwarantuje nam niezniszczalność (no… Prawie…) w Late. Dodatkowo build pozwala nam na leczenie naszego carry, gdy posiadamy ładunki Reliktowej Tarczy, jednak warto wspomnieć, iż lastowanie minionów Threshem, zwłaszcza na początku gry nie jest proste, a wręcz często irytujące. W zależności od dalszego rozbudowania itemu, pozwala nam on posiadać 4 wardy czy dodatkowym buffie z Relict, bądź daje nam ona możliwość przekazywania dodatkowej tarczy swojemu ADC. Ja preferuję drugą opcję, lecz to zależy także od sytuacji w grze, jak i preferencji gracza.
Runy:
Specjalizacja:
Przykładowe Buildy (Zbiór itemów, z których możemy wybierać w zależności od sytuacji):
AP-Tank
Thresh, jak już wcześniej mówiłam, posiada przeliczniki na AP (Q – 50%;W – 40%;E – 40%;R – 100%!) Co daje nam możliwość budowania go pod AP. Jednak jak można się domyślić, nie jest on doskonałym doskonałym pomocnikiem, gdy budujesz go pod maga, jednak jeśli dodasz do tego elementy obrony, życie, a także itemy, które spowalniają przeciwnika lub go osłabiają… Voila! Powstaje nam ciężki do zabicia support, który doskonale wesprze team, w którym nie ma typowego maga, lub jest on za słaby, by dać sobie samemu radę.
Runy:
Specjalizacja:
Przykładowe Buildy:
CC-Tank
Tu nie ma co wyjaśniać. Największą różnicą między tankiem, a CC tankiemjest pierwszy item. Choć teoretycznie powinno być to roszczenie, muszę was wyprowadzić z błędu. Chodzi tutaj o monetkę, która po wymaksowaniu pozwala nam przyśpieszać siebie i sojusznika. Niewątpliwie pomaga do w gonitwie, jednak w early Threshjest przez to mniej wytrzymały. W buildziepowinno znajdować się mroźne serce, by spowalniać autoatackiwrogów. To często wynagradza nam brak reliktowej tarczy, a także inne itemy wpływające na enemy, jak i sojuszników.
Runy:
Specjalizacja:
Przykładowe Buildy:
Oj Thresh… Nie baw się jedzeniem!
No to przechodzimy do opisu umiejętności! Zacznijmy od pasywki, a następnie przez jego umiejętności aktywne dojdziemy do miejsca, w którym opiszę wam, w co opłaca się inwestować 😉
Umiejętność pasywna – Potępienie
Potępienie to bierna umiejętność przyznająca Threshowistałą premię do pancerz i mocy umiejętności.
Threshnie otrzymuje pancerza przy awansie na następny poziom. Zamiast tego zbiera dusze zmarłych wrogów przechodząc w pobliżu lub za pomocą Mrocznego Przejścia, zyskując stale 0.75 pancerza i mocy umiejętności.
Z bohaterów, dużych stworów i dużych potworów zawsze wypadają dusze. Z mniejszych stworów lub potworów jest 33% szansy na pozostawienie duszy.
Dusze wypadają z wrogich jednostek jeśli ta ginie w zasięgu 1900 jednostek od Thresha. Są one widoczne dla sojuszników (na niebiesko) i stają się widoczne dla wrogów (na czerwono) dopiero, gdy Thresh znajduje się w ich polu widzenia.
Q – Wyrok Śmierci/Śmiertelny Skok
Threshrzuca kosą po 0.5 sekundowym opóźnieniu, zadając obrażenia magiczne pierwszej trafionej wrogiej jednostce i ogłuszając ją na 1.5 sekundy oraz przyciągając ją w jego stronę. Czas odnowienia Wyroku Śmierci zostanie skrócony o 3 sekundy, jeżeli trafi w cel.
Podczas trwania Wyroku Śmierci Threshnie może atakować i będzie stopniowo przyciągać wroga do siebie. Po około 0.5 sekundy od trafienia w cel Threshmoże użyć Śmiertelnego Skoku.
Zasięg: 1075
Aktywna: Thresh przyciąga się do schwytanego Wyrokiem Śmierci wroga, usuwając ogłuszenie, ale pozwalając mu atakować. Thresh traci możliwość użycia Śmiertelnego Skoku, gdy uwięź zostanie przerwana.
W – Mroczne Przejście
Aktywna: Threshrzuca latarnią we wskazane miejsce gdzie utrzymuje się ona przez maksymalnie 6 sekund. Przez 6 sekund od rzucenia, sojusznik który podejdzie do latarni (nawet gdy już wróciła do Thresha) otrzymuje tarczę absorbującą obrażenia na 4 sekundy.
Sojusznik może podnieść latarnię klikając na nią PPM co spowoduje przyciągnięcie do Thresha. Latarnia wraca do Thresha, jeśli ten oddali się od niej na około 1500 jednostek. Sojusznik może tylko raz otrzymać tarcze.
Zasięg: 950
E – Młynek
Bierna: Ataki podstawowe Threshazadają dodatkowe obrażenia magiczne równe % obrażeń ataku i liczbie pochłoniętych Dusz w zależności od minionego czasu od ostatniego trafienia. Dodatkowe obrażenia magiczne: Ilość Dusz + do 80 / 110 / 140 / 170 / 200% obrażeń ataku Aktywna: Threshrzuca swoimi łańcuchami w szerokiej linii, zadając obrażenia magiczne i wybijając wrogów w zależności od kierunku umiejętności i spowalniając trafione cele na 1 sekundę. Celując do tyłu przyciągamy wrogów, celując do przodu odpychamy wrogów od Thresha. Zasięg: 400 (łącznie 800) Obrażenia magiczne: 65 / 95 / 125 / 155 / 185 (+40% mocy umiejętności) Spowolnienie: 20 / 25 / 30 / 35 / 40%
R – Pudło
Aktywna: Threshtworzy wokół siebie widmowe ściany więzienia po 0.75 sekundy, trwające przez 5 sekund. Wrodzy bohaterowie którzy przejdą przez ścianę otrzymują obrażenia magiczne i zostają spowolnieni o 99% na 2 sekundy oraz niszczą ścianę.
Po zniszczeniu jednej ze ścian długość spowolnienia jest zmniejszona o połowę. Jeden wróg nie może być pod wpływem kilku ścian.
Zasięg: 450
Obrażenia magiczne:250 / 400 / 550 (+100% mocy umiejętności)
Oczywiście najefektywniejsze jest maksowanie umiejętności, pod którą posiada się mocną pasywkę 😉 Więc krótkomówiąc E>Q>W pamiętajciąc o eRce na lv 6/11/16 😉
Nawet śmierć chcę przyjaciela :c
Podając po trzy przykłady, omówmy z kim ma synergię, problemy, a także kogo kontruje 😉
Synergia
Draven – Jest to jeden z jednocześnie najbardziej papierowatych ADC jak i posiadających najmniejszą ilość CC w grze. Taka maszynka do przyciągania, podrzucania, ratowania i slowonia jak Threshto po prostu ideał dla Dravena! Oczywiście cała chwała i kasa pójdzie do niego, kit że wywaliliśmy wszystkie spelle, by zdobył tą pentę… Jak to każdy Draven:”c Ale czego się nie robi dla asys… DLA OCHRONY ADC!
Miss Fortune – Zabójczo piękna, jednak w early już nie taka niepokonana! Nim zgarnie dużą ilość krytów jej ult też za dużo nie zada, a uciec z niego łatwo… Ale od czego jest Thresh, który przeciwnika przyciągnie, przytuli do siebie i podrzuci, by ten dostał kulką w łeb? 😉
Vayne– Ach ta legendarna synergia Vayne z Threshem~ Gdy jedno trafi Cię w early swoim mocnym CC, módl się, by drugi miał skille na CoolDownie, bo inaczej możesz już otwierać sklepik i wybierać potki, bo na nic innego nie będzie Cię stać!
Jest mocny na…
Blitzcrank – Według wielu to Blitzjest na niego countrą. Bzdura! Threshposiada dłuższy zasięg od łapy golema! W dodatku ma o wiele skuteczniejszą mechanikę ucieczki, jak i może szybko uratować ADC, gdy ten zostanie przyciągnięty.
Sona– Papierowa laleczka Sona to idealna zabawka dla takiego sadysty jak Thresh! Sona po złapaniu jest tylko na łasce Twojej i Twojego ADC. Jeśli tylko wcześniej uruchomisz [R] niż ona, nie ma szans, by zdołała uciec.
Draven– Pamiętacie jak mówiłam o jego papierowości i małej ilości CC? Ten Draven, którego złapał Threshjuż nie zapomni o tym nigdy! W dodatku dzięki jego [Q] i symbolom, które oznaczają gdzie upadnie topór, można łatwo zorientować się gdzie należy rzucić hooka.
Jest słaby na…
Ezreal– Przez jego odskoki bywa naprawdę irytującym. Przez długość Castowania hooka, Ezrealmoże łatwo domyślić się, gdzie poleci łańcuch i łatwo odskoczyć dzięki swojemu [E]. Nie macie pojęcia jakie to irytujące.
Lulu -Przez jej mobilność i mocny poke przez miniony, bywa mocno irytująca. Zwłaszcza gdy zamieni Cię w fioletową wiewiórka nim wykonasz pełne combo!
Morgana – Kto raz zasmakował hooka, który trafił w osobę mającą na sobie jej tarcze wie, jaki to ból gdy każdy twój skill jest marnowany przez niwelatora CC. Jeśli masz w przeciwnym Teamie Morganę, módl się by nie była dobra i miała słaby refleks.
A wy tak umiecie? Porady i ciekawostki!
Latarniaposiada obszar kolizji o podobnej wielkości co ona sama. Dodatkowo odsłania obszar, który jest okryty mgłą bitwy! Wykorzystaj to!
Gdy Tristanaskoczy, możesz przerwać to za pomocą młynka! [E]
Pamiętaj, że twoje Q trafia także stwory w Jungli! Wykorzystuj to do ucieczek!
Twoja latarniaprzyciąga dusze! Użyj jej, jeśli przeciwnicy stoją tuż przy nich, by nie ryzykować zdrowiem lub życiem.
Grając ofensywnie pamiętaj, by nie uderzać cały czas. Im dłużej poczekasz z autoatackiem, tym silniejszy on będzie dzięki pasywce z [E]
Latarnia Threshajest jedną z rzeczy, do których da się teleportować!
Nie rzucaj latarni prosto pod nogi ADC, bo jeśli obok są przeciwnicy, może nie być w stanie złapać jej.
Aby Thresh posiadał taki sam pancerz bazowy, co inni bohaterowie, musi posiadać:
64 Dusz – 64 pancerza (3.5 na poziom) – Gnar, czyli postać posiadająca najmniej bazowego pancerza w grze.
104 Dusz – 94 pancerza (6 na poziom) – Maokai, czyli postać posiadająca najwięcej bazowego pancerza w grze.
123 Dusz – 108.1 pancerza (7 na poziom) – Taric z Roztrzaskaniem, czyli największa możliwa wartość pancerza w grze, bez użycia umiejętności bohaterów, przedmiotów, run i specjalizacji.
264 Dusz – 213.4 pancerza (15 na poziom) – Rammuspodczas Kuli Obronnej, czyli największa możliwa wartość pancerza w grze, bez użycia przedmiotów, run i specjalizacji.
Jak grać, by wygrać!
Thresh jest doskonałą postacią, do tworzenia presji. Jeśli boisz się, że przeciwnicy postanowią zaatakować Was, gdy twój ADCma połowę życia lub nie ma many, zmyl ich rzucając na owardowanąprzez was rzekę lub inne miejsce gdzie oni nie mają wizji, swoją latarnię. Będą podejrzewać, że w pobliżu jest Jungler, który zamierza przyciągnąć się do Ciebie za pomocą latarni i zacząć walkę. Będą grali dzięki temu ostrożniej i nie rzucą się na was.
Pamiętajcie, że ADCto nie Bóg, który zawsze powinien mieć eskortę. Czasem nie będzie już jej potrzebował, lub zwyczajnie na linii nie będzie wrogiej postaci. W takim przypadku możemy iść na chwilę (która może się przedłużyć w sytuacji pierwszej)na inną linię. Najbliższą jest mid. Najlepsze roamy możemy wykonać idąc nie przez rzekę, ale od strony wieży przeciwnej (po upewnieniu się, że przeciwnego Junglera tam nie będzie). Będziemy mogli zaskoczyć przeciwnika od tyłu, odepchnąć go naszym [E], jeśli będzie chciał Cię wyprzedzić, a dopiero jak zacznie uciekać, rzucić mu hooka na twarz. Oczywiści rzucić w między czasie naszemu miderowi latarnie też się przyda. Niech nie zamieni się to w bitwę 1 v 1!
Jego rola w teamfightachjest ciężka. Musi wkroczyć, najlepiej gdy jest tankiem jako pierwszy do przeciwników za pomocą swojego [Q], wcześniej sojusznikom rzucić latarnie, by nie skończyć w walce 1 v 5, a następnie nałożyć im mocne CC swoim [E], by wszystkich zamknąć w twoim ulcie. Jeśli dobrze zostanie to rozegrane, nawet gdy niestety zabiją Ciebie (smutny los Supporta, który zaczął TF), to reszta teamu powinna poradzić sobie z wybiciem przeciwników. No cóż, na wojnie zawsze są jakieś ofiary. Nie oznacza to oczywiście, że musisz nią być 😉
Moja ocena
Napiszę w skrócie, bo w między czasie dawałam jasno znać do zrozumienia jak mocnym potrafi być supportem. Threshjest jedną z postaci, które posiadają niezwykły potencjał, lecz nie zawsze udaje im się go wykorzystać w walce. Bardzo często jest on pickowany z powodu dużej ilości CC, lecz osoby te, bywa że nie rozumieją w pełni jego możliwości i albo z nich nie korzystają, albo zwyczajnie uważają się za mocniejszych niż sami są. Jest to postać niezwykle mocna, jednak by nim dobrze grać, potrzeba dużo czasu na trening, a także skupienie i dobre skillshoty 😉
Zapraszam do dalszego odpowiadania w ankiecie! Kto następny?
Wiesz, co tu będzie napisane. Jeśli nie chcesz używać ciasteczek, wyłącz je w przeglądarce, ponieważ podobnie jak każda inna strona w Internecie używamy plików cookie. Pomagają w celach statystycznych i w sprawnym funkcjonowaniu strony. ZgodaPolityka cookies