League of Legends r.

How2Jayce – czyli jak zniszczyć wrogów!

W tym artykule opiszę Wam wszystkie istotne aspekty gry bohatera z Zaun. Jak zmienić przeciwników w kupki popiołu? Zapraszam do lektury.

Jayce jest jedną z tych postaci, którymi aby coś osiągnąć, należy rozegrać dość dużą liczbę gier, a i tak udaje się to zdecydowanej mniejszości. W tym wpisie doszukacie się niemalże wszystkich rzeczy, jakie są potrzebne do perfekcyjnego wykorzystania potencjału który tkwi w tym właśnie championie.

Wybór i gra na linii

Zaczynając grę, mamy do wyboru aż cztery pozycje, w skład których wchodzą:

  • Top – Najpopularniejsza linia na niższym elo, umożliwia częste atakowanie z zaskoczenia, a co za tym idzie – możliwość niejednokrotnego zabicia przeciwnika i wyprzedzenie 9 pozostałych graczy w ilości złota. Jako że mamy możliwość atakowania z dystansu, nieustannie obijamy oponenta do poziomu zdrowia umożliwiającego ściągnięcie go na combo. Budujemy się w większości defensywnie i preferujemy agresywny styl gry.
  • Mid – Rewir dla zdecydowanie bardziej doświadczonych graczy, przez większość fazy linii operujemy formą działa, skupiając się na uzyskaniu jak największej przewagi oraz jak najszybszym zniszczeniu pierwszej wieży. Na pewno jednak niektórzy z Was powiedzą: “Jayce na midzie, co za brąz!” = specjalnie dla Was zapraszam na dłuższy pokaz (obejmuje on całą grę,  jednakże jest on wart uwagi od najwcześniejszych minut) prosto z najwyższego szczebla drabinki rankingowej- Click!
  • Jungla i ADC Moim skromnym (żartowałem, nie jestem skromny) zdaniem są to mniej opłacalne ścieżki niż te wymienione powyżej. Ich wybór często jest spowodowany jakimiś nieprawidłowościami w działaniu czyjegoś móżdżku (o dziwo nawet w kręgu Pretendenta) i dlatego napiszę o nich dopiero w następnej części.

Dobór przedmiotów

Ofensywa

  • Muramana Muramana – Item obowiązkowy, jeżeli mamy problemy z maną. Po ostatnich zmianach Riot dodał do niego system antydebilny, polegający na przeniesieniu starego aktywu do właściwości biernej, dzięki czemu otrzymujemy stałą, dużą wartość dodatkowego AD.
  • Youmuu's Ghostblade Ghostblade – Przedmiot przeznaczony do szybkiej likwidacji squishy targetów, dający wszystko, czego potrzeba Jaycowi ze strony ofensywnej.
  • The Black Cleaver The Black Cleaver – Idealny na oba warianty, stackujące się przebicie pancerza jest bardzo przydatne dla postaci, które spamują skillami; wyprowadzając combo na 3 poziomie, jesteśmy w stanie nabić pasywkę do maximum!
  • Obuwie_Merkurego_przedmiot Merkuriale – Potrzebne, aby w teamfighcie jedno małe CC nie zakończyło Waszej kampanii rzeźnika, przydatne szczególnie na midzie.
  • Trinity Force Trinity Force Alternatywa dla Youmuu, jeśli ktoś chce mieć trochę…  wszystkiego. Po zakupie tego itemu należy wolniej wyprowadzać kombinacje umiejętności, co da nam większe obrażenia rozłożone w czasie (dzięki umiejętności pasywnej).
  • The Bloodthirster BT – Jakikolwiek heal jest na wagę kilograma mefedronu! Budując się ofensywnie, bez niego nie jesteśmy w stanie wejść dwukrotnie w walkę drużynową.

Przykładowy bulid ofensywny (środkowa linia)

MuramanaThe Black CleaverObuwie_Merkurego_przedmiotMaw of MalmortiusYoumuu's GhostbladeThe Bloodthirster

40% skrócenia czasu odnowienia, 20% life stealu i procentowe, nakładające się na siebie przebicie pancerza to tylko niektóre z wielu statystyk, jakie dają te przedmioty. Jeżeli uda Wam się osiągnąć przewagę z powyższymi drobiażdżkami, niepohamowana, psychopatyczna rozróba towarzyszyć będzie Wam do momentu zniszczenia przeciwnego Nexusa.

Defensywa

  • Frozen Mallet Frozen Mallet – Cacko uniemożliwiające ucieczkę enemy top lanerowi, poza tym otrzymujemy KUPĘ zdrowia i trochę DPS-u.
  • Maw of Malmortius Maw of Malmortius Przyjemny shield,  przebicie pancerza oraz wartość ataku zapewniana przez ten item sprawiają, że jest kluczowym przedmiotem dla grających na midzie.
  • Ninja Tabi Tabi Ninja  Jordany konieczne w przypadku grania na przeciwnego Yi ze statami 15/0 przypadkowo nabitymi na Twoim ADC.

Przykładowy bulid defensywny (górna linia)

The Black CleaverTrinity ForceNinja TabiMaw of MalmortiusSterak's GageFrozen Mallet

 W tym wariancie na koniec otrzymujemy silną, tankowatą, niebezpieczną i doskonałą do burstu maszynę zagłady, zdolną zadawać (a jednocześnie przyjmować!) duże, stałe obrażenia.

Przedmioty sytuacyjne

  • Sterak's Gage Sterak  Przydatny zwłaszcza wtedy, kiedy już posiadamy trochę dodatkowego zdrowia pochodzącego z innych zakupionych rzeczy, a strona przeciwna dysponuje mocnym burstem.
  • Guardian Angel GA – Jeżeli chcemy w pełni skorzystać z ofensywnego bulidu, przedmiot ten – zbudowany jako ostatni – będzie nieoceniony.

Specjalizacje

Teraz co do specjalizacji – są one bardzo znaczące dla tejże postaci, więc jeżeli zamierzacie tworzyć coś własnego autorstwa, róbcie to z głową. Ode mnie otrzymujecie starter pack zawierający:

  • Top: 0-12-18  W roli głównej z  odwaga kolosa POTĘGĄ KOLOSA – dość świeże ustawienie, możliwe do użycia dopiero od parunastu dni, dzięki niemu jesteśmy w stanie wyprowadzić szybkie combo, zakończyć je zaaplikowaniem przeciwnikowi prosto na ryj soczystego E – Ciosu Gromu i oddalić się, wchłaniając wszystkie obrażenia dzięki tarczy.
  • Mid: 12-18-0  Pod thunderlords-decree Thunderlord’a – zapewni dominację we wczesnych fazach gry, najbardziej rozpowszechniona i najprostsza do wykorzystania masterka dla naszego obiektu badań, dzięki niej mamy możliwość wciśnięcia JESZCZE WIĘKSZEJ ilości obrażeń.
  • Mid: 12-18-0 stormraiders-surge Stormraider’s Surge – najbardziej porąbana, możliwa specjalizacja u Jayce’a, wyłącznie dla wersji w pełni ofensywnej, doskonale komponuje się z Ignite Podpaleniem.

 Maksowanie i kombinacje umiejętności

Jedyny i słuszny sposób maXXXowania umiejętności to:

Q>W>E

Przejdźmy teraz do combo na poszczególnych poziomach (zaznaczam, że je wszystkie rozpoczynamy od formy działa z gotową pasywką).

Combo lvl 1 – AA-Q-R-Q-AA                

Jest to najprostsza kolejność wyrzucenia w przeciwnika Waszych skili, po udanym wykonaniu enemy top laner odejdzie z co najwyżej połową HP (na pierwszym poziomie!).

Combo lvl 2 – AA-Q-W-R-Q-W-3xAA    

Dłuższego tłumaczenia chyba tu nie potrzeba, po prostu rozwinięcie pierwszego przykładu.

Combo lvl 3 – AA-Q-E-W-R-Q-W-3xAA-E

Od tego momentu używamy głównie tej kolejności bądź jej rozwinięć, jeżeli przeciwnik jest jednym z nielicznych wyjątków, które nie zdychają w momencie uderzenia pierwszym AA wroga formą młota.

Specjalnie na gwiazdkę mam dla Was pochodzący z (k)URF-a bonusik dla zobrazowania zadawanych wrogom obrażeń:

Kilka uwag:

  1. W na formie młota – pole statyczne nie posiada czasu rzucania, dzięki czemu możemy aktywować je w czasie, kiedy skaczemy na przeciwnika, używając Q (również w formie młota).
  2. E – Brama przyspieszenia, forma działa – daje nam wizję w miejscu, w którym ją postawiliśmy, umożliwiając ustawienie za ścianą jakiegoś obozu w dżungli, zmianę na młotek i doskok do któregoś z potworów, używając Q.
  3. Zawsze pamiętaj o częstej zmianie stylów! Pozwoli Ci to na przenikanie przez jednostki, a także podróżowanie po mapie z prędkością światła.

Dzięki wszystkim powyższym aspektom przeciwnicy nie zdążą nawet zesrać się ze strachu przed Twoją potęgą, nim zobaczą szary ekran i usłyszą charakterystyczną wiadomość:

screenshot_2016-11-17-00-34-06

Czy ten artykuł był dla Was pomocny i wpłynął na Waszą dotychczasową grę Jayce’em? Piszcie w komentarzach, czy chcielibyście zobaczyć kolejną część!