W tym artykule opiszę Wam wszystkie istotne aspekty gry bohatera z Zaun. Jak zmienić przeciwników w kupki popiołu? Zapraszam do lektury.
Jayce jest jedną z tych postaci, którymi aby coś osiągnąć, należy rozegrać dość dużą liczbę gier, a i tak udaje się to zdecydowanej mniejszości. W tym wpisie doszukacie się niemalże wszystkich rzeczy, jakie są potrzebne do perfekcyjnego wykorzystania potencjału który tkwi w tym właśnie championie.
Wybór i gra na linii
Zaczynając grę, mamy do wyboru aż cztery pozycje, w skład których wchodzą:
Top –Najpopularniejsza linia na niższym elo, umożliwia częste atakowanie z zaskoczenia, a co za tym idzie – możliwość niejednokrotnego zabicia przeciwnika i wyprzedzenie 9 pozostałych graczy w ilości złota. Jako że mamy możliwość atakowania z dystansu, nieustannie obijamy oponenta do poziomu zdrowia umożliwiającego ściągnięcie go na combo. Budujemy się w większości defensywnie i preferujemy agresywny styl gry.
Mid – Rewir dla zdecydowanie bardziej doświadczonych graczy, przez większość fazy linii operujemy formą działa, skupiając się na uzyskaniu jak największej przewagi oraz jak najszybszym zniszczeniu pierwszej wieży. Na pewno jednak niektórzy z Was powiedzą: “Jayce na midzie, co za brąz!” = specjalnie dla Was zapraszam na dłuższy pokaz (obejmuje on całą grę, jednakże jest on wart uwagi od najwcześniejszych minut) prosto z najwyższego szczebla drabinki rankingowej- Click!
Jungla i ADC –Moim skromnym (żartowałem, nie jestem skromny) zdaniem są to mniej opłacalne ścieżki niż te wymienione powyżej. Ich wybór często jest spowodowany jakimiś nieprawidłowościami w działaniu czyjegoś móżdżku (o dziwo nawet w kręgu Pretendenta) i dlatego napiszę o nich dopiero w następnej części.
Dobór przedmiotów
Ofensywa
Muramana – Item obowiązkowy, jeżeli mamy problemy z maną. Po ostatnich zmianach Riot dodał do niego system antydebilny, polegający na przeniesieniu starego aktywu do właściwości biernej, dzięki czemu otrzymujemy stałą, dużą wartość dodatkowego AD.
Ghostblade – Przedmiot przeznaczony do szybkiej likwidacji squishy targetów, dający wszystko, czego potrzeba Jaycowi ze strony ofensywnej.
The Black Cleaver – Idealny na oba warianty, stackujące się przebicie pancerza jest bardzo przydatne dla postaci, które spamują skillami; wyprowadzając combo na 3 poziomie, jesteśmy w stanie nabić pasywkę do maximum!
Merkuriale – Potrzebne, aby w teamfighcie jedno małe CC nie zakończyło Waszej kampanii rzeźnika, przydatne szczególnie na midzie.
Trinity Force –Alternatywa dla Youmuu, jeśli ktoś chce mieć trochę… wszystkiego. Po zakupie tego itemu należy wolniej wyprowadzać kombinacje umiejętności, co da nam większe obrażenia rozłożone w czasie (dzięki umiejętności pasywnej).
BT – Jakikolwiek heal jest na wagę kilograma mefedronu! Budując się ofensywnie, bez niego nie jesteśmy w stanie wejść dwukrotnie w walkę drużynową.
Przykładowy bulid ofensywny (środkowa linia)
40% skrócenia czasu odnowienia, 20% life stealu i procentowe, nakładające się na siebie przebicie pancerza to tylko niektóre z wielu statystyk, jakie dają te przedmioty. Jeżeli uda Wam się osiągnąć przewagę z powyższymi drobiażdżkami, niepohamowana, psychopatyczna rozróba towarzyszyć będzie Wam do momentu zniszczenia przeciwnego Nexusa.
Defensywa
Frozen Mallet – Cacko uniemożliwiające ucieczkę enemy top lanerowi, poza tym otrzymujemy KUPĘ zdrowia i trochę DPS-u.
Maw of Malmortius –Przyjemny shield, przebicie pancerza oraz wartość ataku zapewniana przez ten item sprawiają, że jest kluczowym przedmiotem dla grających na midzie.
Tabi Ninja –Jordany konieczne w przypadku grania na przeciwnego Yi ze statami 15/0 przypadkowo nabitymi na Twoim ADC.
Przykładowy bulid defensywny (górna linia)
 W tym wariancie na koniec otrzymujemy silną, tankowatą, niebezpieczną i doskonałą do burstu maszynę zagłady, zdolną zadawać (a jednocześnie przyjmować!) duże, stałe obrażenia.
Przedmioty sytuacyjne
Sterak –Przydatny zwłaszcza wtedy, kiedy już posiadamy trochę dodatkowego zdrowia pochodzącego z innych zakupionych rzeczy, a strona przeciwna dysponuje mocnym burstem.
GA – Jeżeli chcemy w pełni skorzystać z ofensywnego bulidu, przedmiot ten – zbudowany jako ostatni – będzie nieoceniony.
Specjalizacje
Teraz co do specjalizacji – są one bardzo znaczące dla tejże postaci, więc jeżeli zamierzacie tworzyć coś własnego autorstwa, róbcie to z głową. Ode mnie otrzymujecie starter pack zawierający:
Top: 0-12-18 W roli głównej z POTĘGĄ KOLOSA – dość świeże ustawienie, możliwe do użycia dopiero od parunastu dni, dzięki niemu jesteśmy w stanie wyprowadzić szybkie combo, zakończyć je zaaplikowaniem przeciwnikowi prosto na ryj soczystego E – Ciosu Gromu i oddalić się, wchłaniając wszystkie obrażenia dzięki tarczy.
Mid: 12-18-0 Pod Thunderlord’a – zapewni dominację we wczesnych fazach gry, najbardziej rozpowszechniona i najprostsza do wykorzystania masterka dla naszego obiektu badań, dzięki niej mamy możliwość wciśnięcia JESZCZE WIĘKSZEJ ilości obrażeń.
Mid: 12-18-0 Stormraider’s Surge – najbardziej porąbana, możliwa specjalizacja u Jayce’a, wyłącznie dla wersji w pełni ofensywnej, doskonale komponuje się z Podpaleniem.
Maksowanie i kombinacje umiejętności
Jedyny i słuszny sposób maXXXowania umiejętności to:
Q>W>E
Przejdźmy teraz do combo na poszczególnych poziomach (zaznaczam, że je wszystkie rozpoczynamy od formy działa z gotową pasywką).
Combo lvl 1 – AA-Q-R-Q-AA
Jest to najprostsza kolejność wyrzucenia w przeciwnika Waszych skili, po udanym wykonaniu enemy top laner odejdzie z co najwyżej połową HP (na pierwszym poziomie!).
Combo lvl 2 – AA-Q-W-R-Q-W-3xAA
Dłuższego tłumaczenia chyba tu nie potrzeba, po prostu rozwinięcie pierwszego przykładu.
Combo lvl 3 – AA-Q-E-W-R-Q-W-3xAA-E
Od tego momentu używamy głównie tej kolejności bądź jej rozwinięć, jeżeli przeciwnik jest jednym z nielicznych wyjątków, które nie zdychają w momencie uderzenia pierwszym AA wroga formą młota.
Specjalnie na gwiazdkę mam dla Was pochodzący z (k)URF-a bonusik dla zobrazowania zadawanych wrogom obrażeń:
Kilka uwag:
W na formie młota – pole statyczne nie posiada czasu rzucania, dzięki czemu możemy aktywować je w czasie, kiedy skaczemy na przeciwnika, używając Q (również w formie młota).
E – Brama przyspieszenia, forma działa – daje nam wizję w miejscu, w którym ją postawiliśmy, umożliwiając ustawienie za ścianą jakiegoś obozu w dżungli, zmianę na młotek i doskok do któregoś z potworów, używając Q.
Zawsze pamiętaj o częstej zmianie stylów! Pozwoli Ci to na przenikanie przez jednostki, a także podróżowanie po mapie z prędkością światła.
Dzięki wszystkim powyższym aspektom przeciwnicy nie zdążą nawet zesrać się ze strachu przed Twoją potęgą, nim zobaczą szary ekran i usłyszą charakterystyczną wiadomość:
Czy ten artykuł był dla Was pomocny i wpłynął na Waszą dotychczasową grę Jayce’em? Piszcie w komentarzach, czy chcielibyście zobaczyć kolejną część!
Wiesz, co tu będzie napisane. Jeśli nie chcesz używać ciasteczek, wyłącz je w przeglądarce, ponieważ podobnie jak każda inna strona w Internecie używamy plików cookie. Pomagają w celach statystycznych i w sprawnym funkcjonowaniu strony. ZgodaPolityka cookies