r.

Riot o last hitach oraz złocie za asysty

Co Riot sądzi o obecnym stanie last hitowania? Przekonaj się, czytając artykuł!

Na forum LoL-a pojawił się ostatnio post, który krytykował dwie rzeczy związane z last hitami:

  1. Last hitowanie minionów – dzieli ono champów na lepszych i gorszych, ponieważ nie mają oni tych samych narzędzi – gold powinien być dzielony między każdą osobę, która zadała minionowi obrażenia, niezależnie od tego, czy zabiła ona miniona, czy też nie.
  2. Last hitowanie przeciwników – czyli kill dla osoby, która zadała ostatni cios (choćby nie zasługiwała na killa). Zdaniem twórcy tematu, kill powinien być przyznawany osobie zadającej największą ilość obrażeń, dzięki czemu skończyłyby się sytuacje, w których ludzie czekają z użyciem skilli tylko po to, by zabrać killa dla siebie.

Na te zarzuty/propozycje postanowił odpowiedzieć Meddler:

“Czujemy, że last hitowanie jest dobre dla gry z następujących powodów:

  • Jest to spory przejaw umiejętności grającego

Last hitowanie (kiedy jesteś zdany na siebie) to coś dość prostego. Jednak w momencie, kiedy pojawia się przeciwnik, staje się ono o wiele trudniejsze. Dobre last hitowanie oraz jednoczesne nękanie przeciwnika starającego się last hitować, obserwowanie mapy, szukanie jakichś szans na fajne zagrywki itd. może być naprawdę trudne. Zmiana modelu z “ostatnie uderzenie = gold” na “jakiekolwiek uderzenie = gold” albo “bycie w pobliżu = gold” usunęłoby lub zmniejszyłoby pewną dozę umiejętności używanej w laningu, którą uważamy za dobrą dla League.

  • Nakręca akcję

Last hitowanie na linii stwarza momenty, w których co najmniej jeden champion jest wrażliwy na ataki, jako że porusza się naprzód bardziej, niż zazwyczaj by to robił, staje na chwilę w miejscu, podczas gdy normalnie by tego nie zrobił, używa many/CD, żeby farmić, zamiast trzymać to na harassowanie etc.

  • Oferuje nowe drogi, by zróżnicować bohaterów

Ponieważ last hitowanie jest ważne, narzędzia, które wnosi champion, a które pomagają mu albo dobijać miniony, albo obijać przeciwników podczas ich last hitowania, są całkiem ważne  na linii. Popatrzmy choćby na to, w jaki sposób farmi na linii Ezreal. Jego [Q] jest bezpiecznym, tanim narzędziem które sprawia, że łatwo mu zebrać trochę farmy z większego dystansu. Z drugiej strony, brakuje mu jednak AOE, które ułatwiłoby mu farmienie (nie licząc ulta), więc może on stracić kilka minionów, jeśli popchniecie go prosto pod wieżę.”

W odpowiedzi na tego posta, ktoś stwierdził, że to dziwne, że Riot wziął takie narzekanie na poważnie, zwłaszcza, że każda osoba, którą zna, bierze to za coś normalnego i nie ma z tym problemów. Meddler postanowił odpowiedzieć i na to:

“Zajmowanie się takimi podstawowymi rzeczami, które mogą być wzięte za pewnik, jest bardzo przydatne w projektowaniu gry. Podstawowe akcje, które ją tworzą (poruszanie się, last hitowanie, zdobywanie poziomów, kupowanie przedmiotów, odradzanie się po pewnym czasie od śmierci etc.), są fundamentami, na których jest potem budowana cała reszta. Jeśli nie zrobisz tego tak, jak trzeba, to możesz mieć najlepiej zaprojektowanych bohaterów w historii, a nadal nie będziesz mieć frajdy z gry. Modyfikacja tych podstaw może być bardzo ryzykowna (właśnie z tego powodu, że są podstawami), ale istnieje wiele problemów (np. duże różnice w przyroście golda między rolami), które lepiej rozwiązywać na poziomie fundamentalnym, niż za pomocą pojedynczych narzędzi takich jak przedmioty.”

 

Meddler został też zapytany o to, czy zamierzają zmienić coś w złocie zdobywanym za asystowanie przy zabijaniu (jakieś nowe sposoby na zdobywanie złota przez supportów, np. przedmioty zwiększające złoto zdobywane przy asystowaniu).

To, jak działa zdobywanie złota z asyst i bonusowego złota za zatrzymywanie czyichś kill streaków, jest czymś, nad czym planujemy popracować w dalszej części tego roku w presezonie. Nie mamy szczegółowych planów na ten temat; jeśli czas pozwoli, to może zajmiemy się też innymi zmianami związanymi z przyrostem złota. Przeniesienie złota z asyst na przedmioty byłoby z pewnością niezłym podejściem, jeśli uznamy, że duża różnica w goldzie między wygrywającym a przegrywającym supportem jest czymś, z czym się identyfikujemy, ale nie jestem pewien, że tak to będzie wyglądać.”

Podsumowując:

  • last hitowanie samo w sobie na pewno się nie zmieni
  • Riot zamierza popracować nad złotem z asyst i zatrzymywania kill streaków za kilka miesięcy (jeśli czas pozwoli).

Co sądzicie na ten temat? Czy Waszym zdaniem last hitowanie jest czymś istotnym i ważnym dla gry, czy też wolelibyście system z dowolnej innej MOBA (choćby Smite czy HotS)? I czy macie ciekawy pomysł na zmianę zdobywania złota za kille/asysty? Podzielcie się z nami Waszym zdaniem w komentarzach!

Źródło: forum LoL-a