League of Legends r.

Historia studia, które stworzyło League of Legends

Wgląd w historię firmy, która stworzyła ikonę e-sportową i spojrzenie na jej nieznaną przyszłość.

Artykuł udostępniony nam przez Game World Ltd (www.woduels.com). 

Jak powstawało League of Legends

W 2006 roku deweloperzy gier Brandon Beck i Marc Merrill otworzyli własne indie studio w Los Angeles, kierując się małym pomysłem, który dał podłoże ogromnemu kulturowemu i komercyjnemu fenomenowi. Po dwóch latach ogłosili League of Legends: Clash of Fates, tym samym zdobywając siedem milionów dolarów z inwestycji. Z takim wsparciem stało się dość jasne, że Riot Games miało potencjał, by wyrosnąć na tytana w branży gier.

Kolejnego roku, po usunięciu podtytułu “Clash of Fates”, zadebiutowało League of Legends. Tak naprawdę nie ma nic szczególnie dziwnego w tym, że pierwsza gra studia staje się ogromnym sukcesem; staje się tak zazwyczaj, ponieważ deweloperzy odpowiadający za dany tytuł wnoszą ze sobą lata doświadczenia w tworzeniu innych gier, które również okazały się sukcesem. Jednak tak nie było w przypadku Riot Games.

CEO* studia Riot Games, Beck, pracował wcześniej jako konsultant do spraw strategii w firmie zarządzającej, a CMO**, Merrill, zajmował się marketingiem korporacyjnym.

Żadnej z tych ról raczej byśmy nie przypisali do czegoś, co wiąże się z kreatywnością i pracą techniczną związaną z tworzeniem gier. Mimo tego Beck i Merrill wnieśli od siebie coś zupełnie innego; coś, co stało się kluczem do sukcesu League of Legends. Gdy chodziło o wiedzę na temat biznesu i marketingu, byli oni o wiele bardziej doświadczeni niż typowi deweloperzy gier.

To właśnie pod ich zarządem Riot rozrósł się i zaczął kształtować e-sport. Od organizacji turniejów po tworzenie ogromnych wydarzeń, -to właśnie ta para zmieniła Riot w studio gier wideo będące bardzo silnym konkurentem dla innych.

Inne projekty poza League of Legends

Co ciekawe, jeśli chodzi o inne produkcje, Riot Games nie zrobiło zbyt dużego postępu. Oprócz pojedynczego tytułu mobilnego i kilku eksperymentalnych gier w klimatach arcade’owych jednym z większych projektów Riotu nie jest nawet gra wideo, a projekt zatytułowany “Mechs vs Minions”, świetna i skomplikowana gra planszowa – oczywiście umieszczona w uniwersum League of Legends.

Jednak to wszystko może się zmienić. Jeden z ostatnich oficjalnych postów na blogu od Becka i Merrilla wyjaśnił, że oboje przez lata oddalili się od projektowania gier. Organizowanie turniejów, zajmowanie się firmą składającą się z 2500 pracowników i utrzymanie prosperującego biznesu wymaga od nich sporo czasu, przez co nie mogą skupić się na kreatywności koniecznej do produkcji nowych gier. Chcąc wrócić do tworzenia ich, Beck i Merrill postanowili zrobić małą restrukturyzację wewnątrz Riotu, tak by wieloletni pracownicy mogli przejąć część obowiązków dotyczących zarządzania firmą.

Przyszłe projekty Riot Games

Zmiany w strukturze firmy rzadko interesują graczy, którzy po prostu grają w gry. Jednak jeśli chodzi o Riot, Beck i Merrill ogłosili, że całe te roszady nastąpiły, by przedstawić graczom inny duży projekt. Sami Beck i Merrill podsunęli nam na ten temat wskazówkę:

Jesteśmy szczęśliwi, że mamy świetną drużynę zdolnych liderów i nie możemy się doczekać, by w końcu dołączyć “s” do Riot Games.

Firma, która podbiła świat jedną grą, a przynajmniej tak może się wydawać, jest gotowa, by poszerzyć swoje horyzonty poza samo League of Legends.

I jeśli jej kolejny projekt będzie chociaż w połowie tak popularny, jak debiutancka gra, mamy szansę na powstanie kolejnego e-sportowego giganta.

Zapraszamy na stronę www.woduels.com, która udostępniła nam tekst do tłumaczenia i publikacji (znajdziecie tam nie tylko teksty, ale i możliwość… pojedynkowania!).


* CEO – ang. chief executive officer, dyrektor generalny, w Polsce odpowiednik prezesa zarządu.

** CMO – ang. chief marketing officer, osoba odpowiadająca za dział marketingu, dyrektor działu marketingu.