r.

Guinsoo Rageblade OP! Zmiana ceny pomoże?

Ostatnimi czasy postacie takie jak Xin Zhao, Irelia i Jax mają swój nowy ulubiony przedmiot - Guinsoo Rageblade. Ten zapomniany w poprzednich sezonach item ma teraz swój wielki czas. Jak sprawić, aby był bardziej zbalansowany?

Tak naprawdę – co jest najbardziej przegięte w Guinsoo? Jego pasyw, który aktywuje się po 8 uzbieranych ładunkach. Postacie oparte na prędkości ataku robią się wtedy zdecydowanie za mocne. W zasadzie, już po naszych 3 atakach przedmiot ten wydaje się być opłacalny. Wniosek? Wystarczy nabić sobie kilka ładunków pasywki przed walką drużynową i jesteśmy w stanie zadać olbrzymie obrażenia przeciwnikom, posiadając tylko jeden przedmiot!

Czy w takiej sytuacji zwiększenie samej ceny cokolwiek zmieni?

 

Stacki tu, stacki tam…

Na niektórych postaciach odpalenie pasywu Guinsoo Rageblade’a jest zwyczajnie za proste! Jak to zmienić? Można by usunąć zapis, że bohaterowie walczący w zwarciu zyskują dwa ładunki za jeden atak. Jeżeli postać posiada jakikolwiek doskok, może bardzo łatwo nas nękać. Wystarczą 3 ataki w miniony, doskok i już ma naładowany pasyw!

Jedno jest pewne – przedmiot prosi się o nerf. Riot przygląda się sprawie, jednak nie chce wykonywać gwałtownych ruchów, dlatego ma zamiar w najbliższym czasie zwiększyć cenę Guinsoo. Jest to dość delikatne podejście do sprawy, gdyż przedmiot aktualnie jest bardzo problematyczny. Uważam, że zwiększony koszt nie jest żadnym rozwiązaniem.

Dlaczego podniesienie ceny nic nie zmieni? Sprawi to tylko tyle, że item ten okaże się opłacalny jedynie dla melee championów. Postacie takie jak Teemo, Ezreal, Nidalee czy Kayle, którymi również można było grać pod Guinsoo, będą musiały pożegnać się z tym przedmiotem. Z kolei bohaterowie niewalczący na dystans troszkę ponarzekają na nową cenę, ale wciąż będą ten przedmiot kupować i wciąż będą niesamowicie OP!

tardimus

Jak rozwiązać ten problem?

To nie jest takie skomplikowane. Wystarczy wprowadzić podobne zmiany, co w specjalizacji Warlord Bloodlust. Powinniśmy dostawać ładunki jedynie za atakowanie championów. Przedmiot wciąż będzie potężny podczas pojedynków 1v1 i przydatny do łapania wrażliwych celów, które zostaną osamotnione podczas walk drużynowych. Nie będzie jednak tak toksyczny, jak jest obecnie. Ostatnio, grając Irelią i mając naładowany pasyw, spokojnie mogłem wychodzić cało z sytuacji 3v1, w zasadzie nie robiąc nic specjalnego! Czy powinny być przedmioty, które są w stanie zapewnić taką siłę poszczególnym postaciom? Nie sądzę…

 

Co Wy sądzicie na temat Guinsoo? Cieszycie się, że ten przedmiot w końcu wszedł do mety, czy raczej macie go serdecznie dość? Dajcie znać w komentarzach!