r.

Graves permaban – co się stało?

Graves jest jednym z najbardziej zmienionych marksmanów w presezonie. Jak się okazało, Riot przesadził z reworkiem, gdyż ten strzelec jest aktualnie niesamowicie często banowany. Co na to wpłynęło?

Obecnie Graves może poszczycić się jednym z najwyższych win ratio w grze oraz ban ratio na poziomie 55%. Musicie przyznać – jest to imponujący wynik. Zmiany Gravesa na pierwszy rzut oka nie były takie straszne. Riot chciał, by był to burstujący ADC, który musi cały czas być blisko walki, aby zadać duże obrażenia. W zamian zwiększono mu obrażenia obszarowe i poprawiono jego mobilność. Jego rola jest bardzo nietypowa, gdyż nie opiera się na prędkości ataku, nie niszczy wieży tak szybko jak Jinx czy Tristana, a mimo wszystko jest obecnie jednym z najskuteczniejszych ADC.

grzegorz

Zmiany Patcha 5.22

Jak wszyscy wiemy, w patchu 5.22 Riot wprowadził wiele zmian. Nowe przedmioty, specjalizacje, kilka reworków. Spróbujmy jednak dokładnie przyjrzeć się zmianom umiejętności samego Gravesa.

new destiny [Pasyw] Nowy Los

Jego ataki podstawowe zadają obrażenia obszarowe. Świetnie sprawdza się w pushowaniu linii i walkach drużynowych. Dodatkowo Graves musi raz na jakiś czas przeładować swoją broń, aby móc dalej strzelać. Jest to z jednej strony wada, jednak w tym momencie może skupić się na lepszym pozycjonowaniu, a reszta jego umiejętności i tak zadaje niesamowite obrażenia! Należy również wspomnieć, że wystrzeliwujemy więcej pocisków podczas trafień krytycznych.

end of the line [Q] To Koniec

Jego stare [Q] tak naprawdę zostało wrzucone do pasywki. Nowa umiejętność zadaje na początku trochę obrażeń i jeszcze więcej po krótkim czasie. Jeżeli uda nam się odpowiednio nią trafić, jest to mordercze narzędzie! Jak wszyscy wiemy, w walkach drużynowych nie da się uniknąć wszystkich zaklęć przeciwnika, więc podczas ich trwania Graves nie ma problemów, aby zaatakować nas pełnym [Q].

Bazowe obrażenia tej umiejętności są ogromne i tu tkwi potencjał Banity. Może wiecznie nękać nas na linii, a gdy dojdzie do pierwszych teamfightów – zadać niesamowite obszarowe obrażenia!

smoke screen [W] Zasłona Dymna

Umiejętność została odrobinę znerfiona. Tak naprawdę wciąż działa w zasadzie tak samo.

quickdraw [E] Rozpęd

Dalej jest to odskok, jednak teraz zapewnia nam dodatkowy pancerz oraz odporność na magię, tak jak stara pasywka Gravesa. Pamiętajmy też, że resetuje się z każdym auto atakiem, a przecież pasywka tej postaci pozwala nam strzelać 4 pociskami naraz! Oznacza to, że możemy mieć wieczny dostęp do naszego dasha.

Daje nam również jeden pocisk, dzięki czemu nie musimy tak często martwić się o przeładowanie naszej broni. Zdecydowanie nowe [E] rewelacyjnie działa z pasywką.

colletoral dammage [R] Obrażenia Przypadkowe

Teraz dodatkowo odpycha nas 300 jednostek w tył. Zazwyczaj używamy tej umiejętności na sam koniec, więc ten niby mały efekt bardzo pomaga w jeszcze lepszym pozycjonowaniu się.

grzesiek

Pomimo zmniejszenia zasięgu, Graves stał się jeszcze bardziej nieuchwytny. Jeżeli uda nam się trafić krytycznie w momencie, kiedy posiadamy infinityedge Ostrze Nieskończoności, nasze [E] lada moment będzie ponownie dostępne! Oprócz niesamowitej mobilności trzeba wspomnieć również o obrażeniach, których Graves posiada jeszcze więcej. Nowe [Q], pomimo dziwnej mechaniki, jest w stanie bardzo zaboleć naszych przeciwników.

Jak więc radzić sobie z tym potworem? Tu leży pies pogrzebany, gdyż na chwilę obecną ta postać jest po prostu za silna. Trudno jakoś go chwycić, posiada dwie ucieczki, zawsze może ochronić się swoim [W], jego dash może bardzo szybko być ponownie dostępny. Nie pomaga tu również nowa specjalizacja na kryty – Graves leczy się z KAŻDYM trafieniem z pasywki.

Co zrobi z tym Riot? Jeszcze nie wiadomo, ale już zapowiedziane są nerfy na tego bohatera. Myślę, że całkiem słusznie, gdyż na chwilę obecną jest on prawdziwym postrachem SoloQ!

Co Wy sądzicie o tej postaci? Faktycznie taka OP, czy radzicie sobie z nią? Dajcie znać w komentarzach!