League of Legends r.

Jak grać Taliyah? – Szymon Polok

Zapraszamy do pracy na konkurs dotyczący poradnika na temat nowej bohaterki w League of Legends! Oto dzieło Pawła Szymkowiaka. Zobaczcie!

Tutaj znajdziecie zasady konkursu: klik!

Zapraszamy też do oddawania głosów w ankiecie: klik!

Poradnik zawiera specyficzne formatowanie – zachęcamy do czytania go w wersjii dokumentu PDF: klik!

Taliyah (Tkaczka skał)

Postać walcząca na dystans

Rola główna: mag            Rola drugorzędna: wsparcie

Statystyki:

stat

Umiejętności:

Skalna Surferka (Umiejętność pasywna)

pasyw taliyah

Znajdując się poza walką, Taliyah zwiększa swoją prędkość ruchu o 20 / 22 / 23 / 24 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34 / 35 / 37 / 38 / 39 / 40 procent (w zależności od poziomu), gdy porusza się blisko ścian i budowli. Premia do prędkości wzrasta oraz zanika przez jedną sekundę.

Rozpoczęcie walki uniemożliwia korzystania z Skalnej Surferki przez następne 5 sekund.

Utkana Salwa [Q]

q taliyah

Czas odnowienia: 10 / 8,5 / 7 / 5,5 / 4 sek.

Koszt: 60 / 65 / 70 / 75 / 80 many

Obrażenia magiczne: 60 / 80 / 100 / 120 / 140 (+40% mocy umiejętności)

Bierna: Taliyah zyskuje dodatkowe 10% / 11% / 12% / 13% / 14% / 15% / 16% / 17% / 18% / 19% / 20% prędkości ruchu (połowa bonusu umiejętności pasywnej), gdy przemieszcza się po wyjałowionej ziemi.

Aktywna: Taliyah wyrywa fragmenty otaczającej ją ziemi i ciska pięcioma kamiennymi odłamkami w wybranym kierunku. Uderzenie tego samego przeciwnika więcej niż raz zmniejsza obrażenia pozostałych wystrzelonych w niego odłamków o 50%. Podczas korzystania z umiejętności może poruszać się swobodnie. Użycie Utkanej Salwy zamienia obszar w wyjałowioną ziemię na 180 sekund (redukowane przez skrócenie czasu odnowienia). Kolejne użycia Utkanej Salwy na wyjałowionej ziemi spowodują wystrzelenie tylko jednego pocisku i zwrócenie połowy kosztu many.

Sejsmiczny Wstrząs [W]

w taliyah

Czas odnowienia: 16 / 14 / 12 / 10 / 8 sek.

Koszt: 70 / 80 / 90 / 100 / 110 many

Obrażenia magiczne: 60 / 80 / 100 / 120 / 140 (+50% mocy umiejętności)

Taliyah oznacza wybrany teren. Ziemia wybucha z opóźnieniem 4 sekund, wyrzucając w powietrze wszystkich przeciwników znajdujących się na danym obszarze i zadając im obrażenia. Taliyah może ponownie użyć Sejsmicznego Wstrząsu zanim wybuchnie, aby popchać cele w wybranym kierunku – nawet przez ściany.

Rozpruta Ziemia [E]

e taliyah

Czas odnowienia: 16 / 14 / 12 / 10 / 8 sek.

Koszt: 90 / 95 / 100 / 105 / 110 many

Obrażenia początkowe oraz wybuchu:80 / 105 / 130 / 155 / 180 (+40% mocy umiejętności)

Obrażenia wywołane przez doskok: 40 / 52,5 / 65 / 77,5 / 90 (+20% mocy umiejętności)

Maksymalne obrażenia wywołane przez doskok: 160 / 210 / 260 / 310 / 360 (+80% mocy umiejętności)

Taliyah rozrzuca przed sobą kamienie zadające obrażenia. Przeciwnicy, którzy doskoczą przez zniszczoną ziemię, otrzymają połowę obrażeń początkowych za każdy dotknięty kamień (maksymalnie można dotknąć 4), oraz zostaną spowolnieni o 20% (+4% za każde 100 pkt. mocy umiejętności). Po 4 sekundach pozostałe kamienie wybuchają i ponownie zadają obrażenia początkowe.

Ściana Tkaczki

r taliyah

Czas odnowienia: 160 / 140 / 120 sek.

Koszt: 100 many

Czas trwania ściany: 6 / 7 / 8 sek.

Zasięg: 3000 / 4500 / 6000

Taliyah koncentruje się przez 1 sekundę, a następnie przywołuje olbrzymią ścianę wirujących skał, która przedziera się przez Rift w wybranym kierunku. Taliyah może ponownie użyć Ściany Tkaczki podczas koncentrowania się, aby podróżować na szczycie ściany, gdy się pojawi. Otrzymanie obrażeń lub wydanie polecenia ruchu w dowolnym kierunku zakończy podróż. Ponowna aktywacja tej umiejętności zniszczy ścianę.

Runy:

Moc umiejętności (bazowe)

Jest to najlepsza z możliwych opcji jeśli staramy się zdominować w early.

Przebicie odporności (bazowe)

Alternatywny wybór, dla graczy grających pasywnie na linii i skupiających się na mid oraz late game.

Pancerz (bazowy)

Chyba najlepsza opcja przeciwko AD bohaterowi na środkowej alejce, typu Zed, Talon, Yasuo. Trochę pancerza nigdy nikogo nie zabolało, jest to często wybierana paczka run, nawet przeciwko bohaterom AP.

Zdrowie (skalowane)

Całkiem dobry wybór jednakże rzadko stosowany na AD bohaterów. Nasze bazowe 20pancerza może zaboleć jeśli damy się złapać.

Zdrowie (bazowe) + Pancerz (bazowy) 

Jest to wg. mnie najlepszy możliwy z wyborów. Daje nam nieco ochrony przed atakami fizycznymi oraz trochę zdrowia, co bardzo ułatwia nam early game.

Odporność na Magię (baz)

Co tu dużo pisać? Są to najczęściej wybierane runy na środkową alejkę.

Odporność na Magię (skal)

Jeżeli w początkowym stadium gry na przeciwnik nie posiada dobrego poke’a bądź też wierzymy w Nasze umiejętności omijania rzucanych przez Niego skilli możemy pokusić się na taki wybór

Moc umiejętności (bazowa)

Nie widzę rozsądniejszego wyboru, jak właśnie te trzy esencje.

Specjalizacje:

sssss

Nie ma co tu dużo opisywać, najlepszy i najsłuszniejszy wybór specjalizacji na Taliyah. Dzięki takiemu wyborowi mamy zadajemy większe obrażenia, gdy jesteśmy solo na linii a tym cechuje się mid. Nasz przeciwnik otrzyma również większe obrażenia, gdy będzie spowolniony, ogłuszony itp. lub gdy będzie posiadał mniej niż 40% życia. Nieco zwiększają Nasze AP, a jednocześnie zyskujemy 2,0% kradzieży życia oraz wampiryzmu zaklęć (Nam oczywiście zależy bardziej na tym drugim). Natomiast, zwiększona prędkość ruchu poza walką idealnie współpracuje z Naszą pasywką.

Gameplay

Kolejność rozwijania umiejętności:

Utkana Salwa [Q] jest idealnym narzędiem do obijania wroga, Musimy jednak używać jej umiejętnie, często zmieniając pozycję by nie używać czaru na wyjałowionej ziemi (takowe użycie wystrzeliwuje tylko jeden pocisk, jednakże zwraca 50% kosztów many). Niezawodne również przy ucieczce.

Sejsmiczny Wstrząc [W] umiejętność stosowana głównie do zagrań taktycznych niż do zadawania obrażeń. Stosując Nasze W umiejętnie, jesteśmy w stanie odrzucić bohatera przy ucieczce, bądź podrzucić go w Naszą stronę, gdy zmierza do Nas sojuszniczy jungler, bądź na ziemi leżą kamienie z Naszego E. Dużą zaletą tego czaru jest również fakt, że może wyrzucać przeciwników przez ściany!

Rozpruta Ziemia [E] może zadać spore obrażenia wspołpracując z Sejsmicznym Wstrząsem [W]. Wrzucając umiejętnie wstrząsem przeciwnika na leżące na ziemi kamienie, możemy doprowadzić do tego, że otrzyma on maksymalną liczbę wybuchów (4).

Ściana Tkaczki [R] powinienem zacząć od tego, że jest to świetne narzędzie do ucieczki, inicjowania oraz roamowania. Dzięki naszej super umiejętności, możemy całkowicie zmienić swoje położenie podczas team fightu, likwidując ADC bądź APC a tym samym całkowicie zmienić obraz team fightu. Możemy również błyskawicznie pomagać na wodzie oraz w lesie przy bitwach junglerów. Ulti Taliyah czyni ją bardzo mobilną.

Czary przywoływacza:

Tutaj nie ma co dużo mówić.. Najczęstszym oraz najlepszym wyborem jest oczywiście Podpalenie i Błysk. Zależnie od Naszego stylu gry, Podpalenie możemy zmieniać z Barierą.

Przedmioty:

O starcie nie ma co tu dużo mówić, jak na większość magów najlepszym zestawieniem jest zakup:

1

Co do early, mid, late game jak zwykle trudno jednoznacznie się określić, wszystko zależy od stylu gry danego przywoływacza, drużyny oraz przeciwników.

Buty:

2

Buty Merkurego – rzadko grywalne, jednakże jeśli czujesz niedogodności względem enemy middera warto rozpatrzeć ten wybór
Buty Maga – chyba nie trzeba tu nic dodawać
Buty Prędkości – z tymi butkami na prawdę ciężko go złapać, w połączeniu z naszym [E] oraz obijaniu z [Q], większość graczy odpuszcza po kilku sekundach.

Taliyah jest najbardziej użyteczne z 40% cdr bądź 45% (zależy jakie specjalizacje wybraliście) tak więc odpowiednim zakupem na pierwszy item będzie coś zmniejszającego nasze cd a jednocześnie przywracającego manę:

3 osobiście polecam Morellonomicon.

W mid game, przedmiotem bez którego się nie ruszam jest:

Rylai's_Crystal_Scepter_item, świetnie współgra z Naszym [E], jednocześnie dodają nieco zdrowia oraz mocy umiejętności.

Kolejne itemy powinny być dobierane pod przeciwników, jednakże warto pamiętać o skracaniu Naszego cd poprzez np. klepsydra-zhonyi_MIN i Abyssal_Scepter_item (1)

Warto również wspomnieć o Void_Staff_item który zapenia nam niezbędne przebicie odporności.

oraz

rabadon który sam w sobie daje aż 120ap, jednocześnie zwiększając o 30% całkowite posiadane AP.

Jest to standardowy oraz najczęściej używany zestaw na Taliyah.

Jednakże, zależnie od rozgrywki, możemy używać również przedmiotów takich jak:

it

Jak grać?

W early oczywiście skupiamy się na farmie, obijamy przeciwnika z [Q], wardujemy mapę i nie dajemy się zgankować, gdy nadaży się okazja nie zapominamy o Naszym combo [E] -> [W].

Od wbicia 6ego poziomu, powinniśmy skupiać się na wszystkich alejkach oczekując na zaskoczenie przeciwnika poprzez użycie naszej super umiejętności. Oczywiście cały czas skupiamy się na farmie i staramy się kontrolować mapę!

Late game to już raczej kwestia team fightów! A jak się zachowujemy podczas nich? Często staramy się zmieniać pozycję, by z Naszego [Q] wylatywały po 4 kamienie! Pilnujemy się, by nikt do Nas nie doskoczył, broniąc się poprzez kombinację [E], [W]. W ostateczności używamy Naszej super umiejętności, jednakże tą lubię zostawiać by nagle przemieścić się ‘na tyły’ przeciwnej drużyny by błyskawicznie zlikwidować AP/ADC.

Dziękuję za przeczytanie owego poradnika, mam nadzieję, że pomogłem!

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]