League of Legends r.

Jak grać Taliyah? – Patryk “Patriel” Palczewski

Zapraszamy do pracy na konkurs dotyczący poradnika na temat nowej bohaterki w League of Legends! Oto dzieło Patryka "Patriela" Palczewskiego. Zobaczcie!

Tutaj znajdziecie zasady konkursu: klik!

Zapraszamy też do oddawania głosów w ankiecie: klik!

Poradnik zawiera specyficzne formatowanie – zachęcamy do czytania go w wersjii dokumentu PDF: klik!

TALIYAH
TKACZKA SKAŁ

Taliyah_Square_0

skille

PORADNIK DLA OPORNYCH

Każda lekcja jest darem.

Taliyah to mag walczący na dystans cechująca się dużą moblinością. Jej mocną stroną jest zarówno atak jak i obrona. Zadaje spore obrażenia obszarowe.

Powyższy build zapewni nam więcej zdrowia i many, zwiększy nasze obrażenia oraz prędkość ruchu (po co być szybki skoro można potrzebuje najbardziej.

specj

Specjalizacja

Zaciekłość: 12 punktów

Specjalizacje te pozwolą nam na większą regenerację zdrowia oraz zwiększą nasze obrażenia magiczne. Ciemiężca będzie idealnie współpracować z naszymi umiejętnościami, które potrafią spowolnić przeciwnika.

Przebiegłość: 18 punktów

Rozdanie punktów w to drzewko zwiększy naszą prędkośc ruchu sumując się z umiejętnością pasywną. Zadajemy również zwiększone obrażenia bohaterom mającym mniej niż 40% zdrowia oraz wtedy oraz zwiększy zadawane obrażenia wtedy kiedy jesteśmy sami, co dobrze komponuje się na środkowej linii dodając do tego zwiększone przebicie odporności. Dekret Władcy piorunów okaże się bardzo przydatny przy używaniu Utkanej Salwy.

Umiejętności

pasyw taliyah

Skalna Surferka(Passyw)

Taliyah zyskuje prędkość w pobliżu ścian.

Przydatna umiejętność zarówno do szybkiego powrotu na linie, pościgu oraz ucieczki. Taliyah może również szybciej się przemieszczać wzdłóż swojej super umiejętności Ściana Tkaczki jak i innych przeszkód tymczasowych. Gdy Taliyah użyje umiejętności lub zostanie zaatakowana musi odczekać 5 sekund nim znowu aktywuje się umiejętnośc passywna.

q taliyah

Utkana Salwa (Q)

Taliyah ciska salwą pocisków w wybranym kierunku. W czasie używania umiejętności może poruszać się swobodnie. W wyniku tego ziemia objęta działaniem staje się wyjałowiona. Jeśli Taliyah użyje Utkanej Salwy na wyjałowionej ziemi, zaatakuje tylko jednym pociskiem.

Podstawowe źródło obrażeń naszej Tkaczki, które może zadać bardzo duże obrażenia magiczne. Jeżeli trafimy wroga pierwszym pociskiem to każdy kolejny trafiony pocisk zada mniejsze obrażenia. Po trafieniu przeciwnik zostaje spowolniony co ułatwi nam trafienie go z reszty pocisków. Każdy pocisk zadaje obrażenia obszarowe. W miejsce użycia umiejętności pojawia się wyjałowiona ziemia, na której wzrasta szybkość poruszania się. Wyjałowiona ziemia znika po dłuższym czasie, a użycie na niej Salwy zabiera nam mniej many niż w przypadku użycia pełnej umiejętności.

w taliyah

Sejsmiczny Wstrząs (W)

Taliyah wywołuje wybuch na wybranym obszarze, a następnie może rzucić w wybranym kierunku wrogami, którzy się tam znajdują.

Kolejna umiejętność pełni funkcję kontroli tłumu. Przy pierwszym uzyciu pojawia się obszar działania umiejętności wraz ze strzałką dzięki której decydujemy, w którą stronę wyrzucamy przeciwnika. Dzięki niej możemy przerwać wrogiemu bohaterowi umiejętność wymagającą dłuższego ładowania lub trwająca dłuższą chwilę (np. R – Katariny). Zadaje ona także niemałe obrażenia magiczne i świetnie współpracuje z Rozprutą Ziemią wrzucając naszego przeciwnika prosto w pole minowe. Wrogowie trafieni tą umiejętnością przez krótki okres czasu znajdują się w powietrzu.

e taliyah

Rozpruta Ziemia (E)

Taliyah tworzy spowalniające pole minowe, które wybucha kiedy wrogowie przez niego doskoczą albo zostaną odepchnięci lub przyciągnięci.

Umiejętnośc ta tworzy we wskazanym miejscu pole usłane kamieniami na dość sporym obszarze i zadaje niewielkie obrażenia. Po pewnym czasie kamienie te eksplodują ponownie zadając obrażenia. By wykorzystać pełen potencjał tej umiejętności należy wepchnąć przeciwnika w obszar działania umiejętności używając Sejsmicznego Wstrząsu. Każdy kolejny dotknięty w ten sposób kamień zada obrażenia. Przeciwnik może samodzielnie aktywować kamienne miny doskakując przez ten obszar.

r taliyah

Ściana Tkaczki (R)

Tkaczka skał tworzy bardzo długą ścianę, a później podróżuje na jej szczycie.

Superumiejętność pozwalająca nam przebywać duże odległości we wskazanym kierunku. Umiejętności nie można użyć od razu, zajmuje to pewną chwilę. Gdy pod koniec ładowania umiejętności użyjemy R po raz drugi wtedy Taliyah znajdzie się na szczycie ściany i będzie z nią podróżować do końca zasięgu umiejętności lub będzie mogła zejść z niej w dowolnym momencie wykonując inną czynność (użycie umiejętności lub ruchu, ściana jednak popędzi do końca). Jeżeli ktoś zaatakuje podróżującą Taliyah ta przestanie sie przemieszczać na ścianie. Gdy nie użyjemy tej umiejętności po raz drugi pod koniec ładowania ściana ruszy sama bez nas. Ściana Tkaczki działa na podobnej zasadzie jak zwykła ściana – można ją przeskoczyć (umiejętnością lub użyciem Błysku). Gdy przeciwnik lub sojusznik znajdą się na naszej drodze zostaną odepchnięci na bok a po wykonaniu umiejętności możemy użyć R po raz trzeci by dezaktywować Ścianę Tkaczki.

Runy:

Zalecam runy pod moc umiejętności i przebicie odporności.

  • 3 x Większa esencja mocy umiejętności
  • 9 x Większa pieczęć mocy umiejętności
  • 9 x Większy glif mocy umiejętności
  • 9x Większy znak przebicia odporności

Rozgrywka

Do mistrzostwa długa droga. Oto pierwsza lekcja.

Taliyah doskonale nadaje się na środkową linię. Posiada solidny DMG oraz umiejętności obronne, które równie dobrze moga posłużyć do ataku lub zasadzki. Pierwszą umiejętność, którą warto wziąć na sam początek rozgrywki to Q. Należy pamietać o tym, że w miejsce użycia Utkanej Salwy pojawi się wyjałowiona ziemia, więc każdy atak należy dokładnie przemyśleć. Warto posiadać sporą ich ilośc co zapewni nam ciągły bonus do prędkości poruszania się lecz brak wolnej ziemi może przysporzyć nam także wiele problemów, gdyż nie będziemy w stanie użyć pełnego potencjału Utkanej Salwy i przeciwnik może to wykorzystać. Zaleca się pozostawienie wolnej ziemi najlepiej pomiędzy wyjałowioną ziemią tak by móc w nagłym wypadku użyć pełnej mocy naszego Q.

Kolejną wartą do wzięcia umiejtnością jest W. Dzięki niej będziemy w stanie odeprzeć ewentualny gank ze strony junglera lub uparczywe natarcie wrogiego bohatera na naszej linii. Sejsmiczny Wstrząs pozwoli nam także pomóc własnemu junglerowi na skuteczny gank lub sprawić, że przeciwnik zmuszony będzie użyć Błysku. Umiejętność ta dobrze współpracuje z R – Yasuo, gdyż wyrzucony przeciwnik znajduje się w powietrzu.

Następną umiejętnością w kolejności jest E (które warto maksować tuż po Q). Posiadając w swoim arsenale te trzy umiejętności powoli stajemy się istnym zabijaką. Należy pamiętać by najpierw użyć Rozprutej Ziemi, by następnie szybko i celnie użyć Sejsmicznego Wstrzasu do wrzucenia przeciwnika w nasze pole minowe. Nasz wróg może okazać się dość inteligentny także po rzuceniu E będzie starał się wycofać jak najdalej. Liczy się tu przede wszystkim szybki refleks i dobre oko. Po udanym combo możemy bez skrupołów użyć Q na spowolnionym i obitym przeciwniku. Rozpruta Ziemia może okazać się dobra również i bez użycia combo. To doskonała obrona przeciw bohaterom takim jak np. Vi, Yasuo czy Lee Sin, którzy korzystają z doskoku.

No i wreszcie nie może zabraknąć wisienki na torcie. Oto umiejętność, która jak ult Barda, może wprowadzić sporo zamieszania w walce drużynowej. R Taliyah nie zadaje obrażeń ale za to tworzy przeszkodę w postaci ściany, w dodatku pozwala nam na szybkie przemieszczenie się. Wraz z rozwojem tej umiejętności zwiększa się jej zasięg. Należy dokładnie przemyśleć każde jego użycie, gdyż Ściana Tkaczki ma cholernie długi czas ładowania i może skazać naszych przeciwników jak i naszych sojuszników na pewną śmierć. Można za jej pomocą obronić linię, rozdzielić wrogów czy zagrodzić drogę do smoka/barona. Trzeba mieć na uwadze, że podczas używania Ściany Tkaczki tak jak w przypadku ultimate Tahm Kencha albo Rek’Sai wrogowie widzą gdzie powędrujemy oraz na dodatek nas usłyszą także należy być przygotowanym na spodziewane wejście. Biorąc udział w walkach drużynowych trzeba trzymać się z tyłu wyczekując na odpowiedni moment użycia całego arsenału umiejętności, które okazać się mogą bardzo przydatne i zabójcze dla wroga.

Podsumowanie

Zalety:

  • może przerwać częśc wrogich umiejętności (R-Katariny, W-Mastera Yi czy R-Malzahara),
  • łatwa kontrola linii,
  • spowolnienie oraz kontrola tłumu,
  • duża mobliność,
  • dobrze użyta superumiejętnośc może zmienić przebieg gry,
  • łatwa obrona w przypadku ganka,
  • duże obrażenia w krótkim czasie,
  • umiejętności przydatne w każdym etapie gry,
  • bardzo dobra w walce drużynowej jak i solowej,

Wady:

  • trudna do opanowania mechanika gry (dla przeciętnego gracza),
  • wykrywalna superumiejętnośc,
  • nie radzi sobie za dobrze z postaciami, które mogą zbliżyć się bez doskoku (np. Zed, Talon, Le Blanc),
  • długi czas ładowania superumiejętności,
  • źle użyta superumiejętność może zaszkodzić sojusznikom,

„Super, potrzebowałam tego.” ~ Taliyah 🙂

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]