League of Legends r.

Jak grać Taliyah? – Patryk “Laste” Blicharz

Zapraszamy do pracy na konkurs dotyczący poradnika na temat nowej bohaterki w League of Legends! Oto dzieło Patryka "Laste" Blicharza. Zobaczcie!

Tutaj znajdziecie zasady konkursu: klik!

Zapraszamy też do oddawania głosów w ankiecie: klik!

Poradnik zawiera specyficzne formatowanie – zachęcamy do czytania go w wersjii dokumentu PDF: klik!

Opis

Taliyah to najnowszy bohater ktory zostal wprowadzony do gry.

Jest ona niemobilnym magiem ktory bardziej sie sprawdza jako utility pick nizeli jako postac z wysokimi obrazeniami. Ma ona wysoki potencjal do zone’owania (uniemozliwiania przeciwnikom podejscie) i mimo wszystko moze zadac troche obrazen.

Taliyah najlepiej, moim zdaniem isc na mida, choc rowniez mozna sprobowac grac nia na topie i w jungli.

Skille

pasyw taliyah

Passive – Skalna Surferka

Znajdujac sie poza walka, Taliyah zwieksza swoja predkosc ruchu.

(w zaleznosci od poziomu), gdy porusza sie blisko scian i budowli. Premia do predkosci wzrasta oraz zanika przez jedna sekunde.

Rozpoczecie walki uniemozliwia korzystania z Skalnej Surferki przez nastepne 5 sekund.

(Pasywka moze zostac wykorzystywana dobrze w jungli, oraz jak chcesz wrocic na linie.)

q

Q – Utkana Salwa

Taliyah zyskuje dodatkowe % predkosci ruchu (polowa bonusu umiejetnosci pasywnej), gdy przemieszcza sie po wyjalowionej ziemi.

Aktywna: Taliyah wyrywa fragmenty otaczajacej ja ziemi i ciska piecioma kamiennymi odlamkami w wybranym kierunku.

Uderzenie tego samego przeciwnika wiecej niz raz zmniejsza obrazenia pozostalych wystrzelonych w niego odlamków o 50%.

Podczas korzystania z umiejetnosci moze poruszac sie swobodnie. Uzycie Utkanej Salwy zamienia obszar w wyjalowiona ziemie na 180 sekund

(redukowane przez skrócenie czasu odnowienia).

Kolejne uzycia Utkanej Salwy na wyjalowionej ziemi spowoduja wystrzelenie tylko jednego pocisku i zwrócenie polowy kosztu many.

Q jest glownym zrodlem obrazen naszej bohaterki. Sluzy glownie do harassowania przeciwnika, moze byc uzyte do farmienia w wyjalowionej ziemi. Nalezy zwracac uwage na wyjalowiona ziemie, gdyz moze wam to splatac figla, gdy chcecie wykonczyc przeciwnika.

pasyw taliyah

W – Sejsmiczny Wstrzas

Taliyah oznacza wybrany teren. Ziemia wybucha z opóznieniem 4 sekund, wyrzucajac w powietrze wszystkich przeciwników znajdujacych sie na danym obszarze i zadajac im obrazenia.Taliyah moze ponownie uzyc Sejsmicznego Wstrzasu zanim wybuchnie, aby popchac cele w wybranym kierunku – nawet przez sciany.

W jest utility skillem, ktory moze zostac uzyty do odepchniecia przeciwnika podczas ucieczki, lub mozna go uzyc by wepchnac go w wasze E o ktorym jest wspomniane nizej.

e taliyah

E – Rozpruta Ziemia

Taliyah rozrzuca przed soba kamienie zadajace obrazenia. Przeciwnicy, którzy doskocza przez zniszczona ziemie, otrzymaja polowe obrazen poczatkowych za kazdy dotkniety kamien (maksymalnie mozna dotknac 4), oraz zostana spowolnieni o 20% (+4% za kazde 100 pkt. mocy umiejetnosci).

Po 4 sekundach pozostale kamienie wybuchaja i ponownie zadaja obrazenia poczatkowe.

E jest drugim skillem ktory daje wam calkiem solidne obrazenia. Jak wczesniej wspomnialem, mozecie uzyc waszego W, zeby wepchnac przeciwnika w wasze E. Wasze E moze zostac rowniez uzyte do zone’owania.

r taliyah

R – Sciana Tkaczki

Taliyah koncentruje sie przez 1 sekunde, a nastepnie przywoluje olbrzymia sciane wirujacych skal, która przedziera sie przez Rift w wybranym kierunku.

Taliyah moze ponownie uzyc Sciany Tkaczki podczas koncentrowania sie, aby podrózowac na szczycie sciany, gdy sie pojawi.

Otrzymanie obrazen lub wydanie polecenia ruchu w dowolnym kierunku zakonczy podróz.

Ponowna aktywacja tej umiejetnosci zniszczy sciane.

Na sam koniec mamy wasze Ulti. Jest to umiejetnosc ktora daje nam tylko utility. Moze zostac uzyta zeby roamowac z mida, na topa, lub bota. Rowniez mozna jej uzyc gdy chce sie zamknac przeciwnikow w baron pitcie lub u drake'a, jednak taka sytuacja rzadko sie zdarza.

Skill Order, czyli jak maxujemy nasze skille.

R>Q>E>W

Masterki

Polecam brac takie jak nizej, czyli 12/18/0

spec

Runki

3x Ap quinty

9x Magic Pen na markach

9x Scaling health albo armor seal (jak kto woli, rowniez polecam brac armor na ad assasinow – Zed, talon etc.)

9x Scaling CDR (cooldown reduction) glyphy (bierzemy te runki, gdyz nie bedziemy kupowac za duzo cdr w itemach)

Summoner’s spelle

Zawsze chcecie miec flasha. Drugi spell moze byc ignite, jezeli chcecie miec presje na linii, lub tp jezeli chcecie grac bezpiecznie + utility. Innych spelli nie polecam.

hghhf

Itemki

Chcecie skladac sie bardziej w tanky mage'a, wiec spokojnie mozna zrashowac rod of ages, pozniej jakis rylai's crystal scepter, zhonya jak gracie na ad assasina (zed,talon) butki na magic pen czyli sorce. reszta to kwestia wyboru. Jezeli jest duzo magic resistow w enemy, void staff. Jezeli sami potrzebujecie troche mr to abyssal scepter jest niezastapiony. Skonczyc mozecie jakims rabadonem, albo hextech protobelt. Daje on dodatkowa ucieczke i troche tankowatosci.

Eg. Build Path

build

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]