r.

Głosowanie w Lobby?

W sytuacji, w której w lobby pojawia się troll grający AP Urgotem czy sfrustrowany Master Yi, który upiera się że clarity i heal to złote połączenie, fajnie by było mieć możliwość wyjścia bez większych konsekwencji. Dlaczego nie ma takiej opcji?
Lyte został zapytany na platformie Ask.fm o wprowadzenie możliwości głosowania w lobby za wyjściem z gry bez żadnych konsekwencji. W końcu, po co czekać aż do 20 minuty na surrender? Zobaczcie, co odpowiedział:
“Pracowaliśmy nad tego typu rozwiązaniami, w których czterech graczy głosowało nad wyrzuceniem piątego z lobby. To jest najprostszy format, jaki można sobie wyobrazić, a wyniki naszego małego eksperymentu były naprawdę zaskakujące!
 Natychmiastowo dało się zauważyć zmianę nastawienia ludzi w czasie dobierania drużyny. Ludzie zaczęli nadużywać systemu, gdy czuli, że kapitan nie zbanował odpowiednich bohaterów, nie odpowiadała im kompozycja drużyny lub kiedy nie podobało im się, że ktoś chce grać nietypowym championem znajdującym się obecnie poza metą.  Doprowadziło to do tego, że oczekiwanie na mecz i samo przejście lobby trwało naprawdę długo, czasami aż 20 minut. To wszystko wydłużyło czas, który należy zarezerwować na jeden mecz do godziny-półtorej. Dla nas było to niedopuszczalne (warto tutaj też nadmienić wpływ DuoQ, które mogło bez problemu blokować wszystkie głosowania wedle własnego widzimisię).
 Testowaliśmy również rozwiązanie, w którym gracze mieli do dyspozycji tylko jedno głosowanie na dzień. Ale wystarczyło dać tę jedną możliwość, żeby zwiększyć ilość “gier przegranych w lobby” o 20%. Próbowaliśmy też zmniejszyć nieco kary za wychodzenie z ekranu wyboru bohatera, ale to zwiększyło czas oczekiwania na grę jeszcze bardziej.
Dlatego postanowiliśmy całkowicie zrezygnować z tego rozwiązania i skupić się na Team Buliderze, który – naszym zdaniem – będzie rozwiązaniem wszystkich problemów.”
 Co sądzicie o takiej decyzji Rito?