League of Legends r.

Galio głównie supportem. Czy Riot będzie wspierać go na midzie?

Galio już długo nie stanowił przedmiotu zainteresowania Riotu. Czy powinien?

Ostatnie zmiany Galio otrzymał w patchu 9.2:

Q – Wichry Wojny

  • Koszt: 70/75/80/85/90 pkt. many ⇒ 80/90/100/110/120 pkt. many.
  • Obrażenia porywu wiatru: 70/110/150/190/230 pkt. ⇒70/105/140/175/210 pkt.
  • Skalowanie porywu wiatru: 0,9 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,75 pkt. mocy umiejętności.
  • Skalowanie obrażeń tornada: 4% maksymalnego zdrowia celu za każde 100 pkt. umiejętności ⇒ 2% maksymalnego zdrowia celu za każde 100 pkt. umiejętności (podstawowe obrażenia w wysokości 6% maksymalnego zdrowia bez zmian).

E – Cios Sprawiedliwości

  • Obrażenia: 100/130/160/190/220 pkt. ⇒ 80/115/150/185/220 pkt.

Nerfy te okazały się zbyt silne, dlatego szybko je zmieniono w hotfiksie:

E – Cios Sprawiedliwości

  • Obrażenia: 80/115/150/185/220 ⇒ 100/135/170/195/240.

Od tamtej pory nie widzieliśmy żadnych innych zmian Galio. Postać ta nadal jednak zmaga się z pewnym problemem: była projektowana głównie pod kątem samodzielnej gry na linii, a obecnie w aż 74,6% gier pojawia się jako… support. Zaledwie 14,45% graczy Galio wybiera mid. Co na to Riot?

Odpowiedzi udzielił RiotScruffy:

Tak, to nie jest wykluczone [że Riot zajmie się przywróceniem go na mida – dop. red.], na dłuższą metę naprawdę chcemy, żeby solo lane Galio był wartościowy.

Niestety rioter nie zdradził żadnych szczegółów na temat tego, kiedy i jakich zmian Galio możemy się spodziewać. Możliwe, że jeszcze nic nie zostało zaplanowane i będziemy musieli poczekać trochę dłużej.