Praktycznie każdy teraz gra z Flashem. Czar ten stał się wręcz czymś oczywistym i koniecznym, naprawdę rzadko widuje się kogoś, kto go nie bierze. Czy jednak faktycznie zawsze musimy go posiadać?
Zanim zaczniemy nasze rozważania (już brzmię jak na kazaniu…), przypomnijmy, co takiego daje nam Flash, że może okazać się naprawdę wartościowym czarem:
uniwersalność – możemy go użyć zarówno ofensywnie, jak i defensywnie (choć wiadomo – większość odradza pierwszą opcję), natychmiast przybliżając lub oddalając się od przeciwnika – i to właśnie to “natychmiast” czyni go silniejszym od Ghosta
dla wielu squishy postaci to jedyny ratunekna ucieczkę z tarapatów
umożliwia przechodzenie przez ściany – co przydaje się do zdobywania dużych stworów (czy to ich kradzieży, czy to po prostu zabicia np. Smoka i szybkiej ucieczki przed zbliżającym się wrogiem)
Bohaterowie, którzy raczej nie potrzebują Flasha
Singed to stale uciekający bohater, który chce być goniony. Flash przeczy temu celowi. Może Ci pomóc, jeśli jesteś nowym graczem Singeda, jednak ogólnie bardziej przydaje mu się Ghost.
Vladimir nie posiada ogromnych natychmiastowych obrażeń, ale ma fantastyczną niewrażliwość, która pozwala mu dodge’ować skillshoty. Dla niego Ghost będzie przydatniejszy, bo ma mniejszy cooldown i pozwala przyczepić się do celu, a następnie zaserwować mu kilka [Q] i [Q] – lub uciec od ganku.
Nasus bazuje na długotrwałych obrażeniach. Ghost + [W] Uwiąd + ultimate zapewniają mu tak dużo obrażeń, jak tylko potrzebuje. Jednocześnie jest na tyle tankowaty, by przetrwać burzę ataków, znajdując się w samym środku walki.
Hecarim pasywnie zdobywa dmg z prędkości ruchu. Jego ultimate może przeciąć ogromny obszar, a [E] daje bonus do tego parametru, więc nie musi się on szczególnie martwić o możliwości ucieczki. Ma on naprawdę wiele możliwości kombinacji czarów – Teleportu, Ghosta, Ignite’a, Exhausta czy Smite’a .
Olaf to kolejny uciekający bohater, jednak z ogromnym potencjałem do eliminacji CC. Chce gonić bardziej niż jakakolwiek inna postać, a to właśnie Ghost bardziej mu pomoże w rzucaniu spowalniających toporów i bieganiu między całą Twoją drużyną.
Tryndamere jest dość podobny do Olafa, może poza tym, że wirując, posiada on zdolność przekraczania ścian, co czyni go jeszcze lepszym użytkownikiem Ghosta.
Rammus to kwestia osobistego wyboru – owszem, można wziąć Flasha, jednak wielu Rammusów wybiera Ghosta dla chorej prędkości ruchu przy użyciu Kuli Mocy.
Udyr to postać wręcz stworzona do Ghosta. Czar ten również działa zgodnie z ideą rzucania się na wroga, jednak Flash także całkiem dobrze się na nim sprawuje.
Master Yi może okazyjnie wybrać Ghosta lub Teleport. Pierwszy czar – w połączeniu z jego ultem – czyni go naprawdę szybkim. Jednakże, Teleport znacznie pomaga mu w splitpushowaniu w późniejszych etapach gry, a wtedy ult stanowi pewien rodzaj ucieczki.
Fizz na midzie przeważnie wybiera Flasha, jednak na topie częsty jest Teleport + Ignite. To bardzo snowballujący bohater. Jest także najbardziej śliską rybą w morzu; jego i tak wysoka zwinność nie wymaga kolejnego wzmocnienia Flashem.
Shaco przeważnie polega na snowballu i może szybko przemknąć kawałek dalej, stając się niewidzialnym i niewrażliwym. Ignite i Exhaust bardziej pomagają mu w zdominowaniu late game z jego statusem krytyka na jednym uderzeniu lub ulta+E (AP).
Trundle to czyste spowolnienie. Ponadto, [W] zwiększa jego prędkość ruchu, a [E] może odrzucić przeciwników, więc ma dość dużo możliwości ucieczki przed niechcianym wrogiem.
Shyvana to prawdopodobnie najlepszy użytkownik Smite’a+Exhausta. Może pokonywać ściany ze swoim ultem, szybciej się poruszać z [W] i naprawdę mocno invade’ować. Jej ganki są słabe, bo nie ma CC, jednak to właśnie zapewnia Exhaust. Ponadto, pomaga to wczesnym invade’om.
Dr broken Mundo to obecnie najczęściej banowana postać w grze. Może brać Ghosta lub Exhaust zamiast Flasha, bo i tak jest na tyle tankowaty, że może po prostu wejść w przeciwną drużynę i rozpętać piekło. Świetnie sprawdza się w gankach z dodatkowym CC zapewnianym przez Exhaust, ale też bardzo dobrze afektuje Ghost, który pomaga gonić przeciwnika i zadawać mu obrażenia.
Kiedy brać Flasha na tych postaciach?
Oczywiście, zależy to od przeciwników. Jeśli więc widzisz u nich poniższe umiejętności, warto zdecydować się na Flasha:
ultimate’y z długotrwałym czasem działania – np. Morgana, Fiddlesticks, Katarina, Pantheon, Kennen
silne wczesne invade’y/ganki – np. Xin Zhao, Lee Sin, Jarvan IV
ważne skillshoty z długim cooldownem – np. Blitzcrank, Morgana, Fizz, Thresh
bohaterowie, których kity są kontrowane przez Flash – np. Malphite, Lux, LeBlanc
A czy Wy zawsze decydujecie się na Flasha, czy jednak zdarza Wam się grać bez niego?
Wiesz, co tu będzie napisane. Jeśli nie chcesz używać ciasteczek, wyłącz je w przeglądarce, ponieważ podobnie jak każda inna strona w Internecie używamy plików cookie. Pomagają w celach statystycznych i w sprawnym funkcjonowaniu strony. ZgodaPolityka cookies