League of Legends r.

Yasuo po reworku wykonanym przez jednego z graczy

Jeden z użytkowników Reddita postanowił w dość ciekawy sposób podejść do sprawy Yasuo i potencjalnie zmienić go na lepsze.

Rework Yasuo

Yasuo jest zbalansowanym championem, ale większość jego umiejętności jest skoncentrowana na pasywie i ścianie, co powoduje, że granie przeciwko niemu jest po prostu denerwujące. Moim celem było nie zmieniać najważniejszych części Yasuo, a tylko zabrać troszkę jego siły, która jest tu tylko dlatego, że to właśnie Yasuo.

Zamiar: Podwaja szansę Yasuo na trafienie krytyczne. Autoataki i Q zadają 90% i 75% obrażeń, jeśli uderzą krytycznie (niezmienione).

ResolveDodatkowo Yasuo tworzy tarczę, gdy się porusza. Tarcza aktywuje się, gdy otrzyma obrażenia od bohatera lub potwora.

Yasuo dostaje stacki resolve’a za każdym razem, gdy zada obrażenia przeciwnikowi. 5 za autoatak, 10 za Q bądź E. Gdy Yasuo osiągnie 100 stacków, następna umiejętność Yasuo zostanie wzmocniona. Otrzymywana ilość stacków jest podwojona, jeśli obrażenia zadamy bohaterom.

Zmieniając pasyw z defensywnego na coś, co możemy wykorzystać, zabiera Yasuo trochę tej “ukrytej” siły.

Q: Podstawowa umiejętność mierzona. Po dwóch Nawałnicach Stali następna wystrzeli trąbę powietrzną, która wyrzuci przeciwników w powietrze. Atakuje w przód, zadając 20/40/60/80/100 (+100% obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. Przy trafieniu Nawałnica Stali na 10 sekund przyznaje ładunek Nadciągającej Burzy. Przy 2 ładunkach Nawałnica Stali wystrzela tornado, które wyrzuca w powietrze. Nawałnica Stali jest traktowana jak podstawowy atak: może trafić krytycznie, nakłada efekty przy trafieniu, przerywają ją efekty kontroli tłumu, a jej czas odnowienia i rzucenia są zmniejszane przez prędkość ataku. Jeżeli Nawałnica Stali zostanie użyta w trakcie doskoku, uderzy w okręgu.

NOWE: Jeśli użyte gdy mamy 100 stacków, Yasuo otrzyma 30% movement speeda na 2 sekundy.

Q Yasuo jest dość przyjemnym skillem i nie potrzebuje sporo zmian. Pomoże to utrzymać mobilność Yasuo, zostawiając go tym samym duelerem, jakim jest.

WTworzy ruchomą ścianę, która blokuje pociski przeciwników. Tworzy ruchomą ścianę, która blokuje wszystkie wrogie pociski przez 4 sekundy.

NOWE: Tworzy ściankę powietrza, która niszczy wszystkie pociski na swojej drodzE. Ściana przesuwa się do przodu w określonym czasie.

Jeśli użyte w momencie gdy Yasuo posiada 100 stacków, ściana zatrzyma się przed nim na 3 sekundy, po czym zacznie lecieć do przodu.

E: Wykonuje doskok, który zadaje coraz większe obrażenia magiczne z każdym użyciem. Doskakuje do wybranego przeciwnika, zadając 70/90/110/130/150 (+60% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych. Każde użycie zwiększa podstawowe obrażenia kolejnego doskoku o 25%, do maks. 50%. Nie może być użyte na tym samym przeciwniku przez 10/9/8/7/6 sek. Jeżeli Nawałnica Stali zostanie użyta podczas doskoku, uderzy w okręgu.

NOWE: Jeśli użyte gdy Yasuo posiada 100 stacków, otacza się on powietrzem, otrzymując tarczę, gdy ktoś zada mu obrażenia.

R: Doskakuje do jednostki i atakuje ją wielokrotnie, zadając poważne obrażenia. Może być użyte tylko na celach, które znajdują się w powietrzu. Doskakuje do znajdującego się w powietrzu wrogiego bohatera, zadając 200/300/400 (+150% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. Ponadto wydłuża o dodatkową sekundę czas, jaki spędzą w powietrzu wszyscy pobliscy wrogowie. Maksymalnie napełnia Płynność, ale usuwa wszystkie zgromadzone ładunki Nadciągającej Burzy. Krytyczne trafienia Yasuo na 15 sekund zyskują 50%   30%/40%/50% dodatkowego przebicia pancerza — efekt ten obejmuje pancerz uzyskany dzięki przedmiotom, wzmocnieniom, runom i specjalizacjom.

Zmiana ta miałaby na celu pozwolenie przeciwnikom na budowanie czegoś innego niż armor, by skontrować tą umiejętność. W late game’ie i tak Yasuo będzie posiadał 50% penetracji, więc jest to lekki nerf na early.

Co myślicie o takich zmianach? Czy Yasuo stałby się wtedy lepszy, czy może jednak gorszy?

Źródło