Rework Yasuo
Yasuo jest zbalansowanym championem, ale większość jego umiejętności jest skoncentrowana na pasywie i ścianie, co powoduje, że granie przeciwko niemu jest po prostu denerwujące. Moim celem było nie zmieniać najważniejszych części Yasuo, a tylko zabrać troszkę jego siły, która jest tu tylko dlatego, że to właśnie Yasuo.
Zamiar: Podwaja szansę Yasuo na trafienie krytyczne. Autoataki i Q zadają 90% i 75% obrażeń, jeśli uderzą krytycznie (niezmienione).
Resolve: Dodatkowo Yasuo tworzy tarczę, gdy się porusza. Tarcza aktywuje się, gdy otrzyma obrażenia od bohatera lub potwora.
Yasuo dostaje stacki resolve’a za każdym razem, gdy zada obrażenia przeciwnikowi. 5 za autoatak, 10 za Q bądź E. Gdy Yasuo osiągnie 100 stacków, następna umiejętność Yasuo zostanie wzmocniona. Otrzymywana ilość stacków jest podwojona, jeśli obrażenia zadamy bohaterom.
Zmieniając pasyw z defensywnego na coś, co możemy wykorzystać, zabiera Yasuo trochę tej “ukrytej” siły.
Q: Podstawowa umiejętność mierzona. Po dwóch Nawałnicach Stali następna wystrzeli trąbę powietrzną, która wyrzuci przeciwników w powietrze. Atakuje w przód, zadając 20/40/60/80/100 (+100% obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. Przy trafieniu Nawałnica Stali na 10 sekund przyznaje ładunek Nadciągającej Burzy. Przy 2 ładunkach Nawałnica Stali wystrzela tornado, które wyrzuca w powietrze. Nawałnica Stali jest traktowana jak podstawowy atak: może trafić krytycznie, nakłada efekty przy trafieniu, przerywają ją efekty kontroli tłumu, a jej czas odnowienia i rzucenia są zmniejszane przez prędkość ataku. Jeżeli Nawałnica Stali zostanie użyta w trakcie doskoku, uderzy w okręgu.
NOWE: Jeśli użyte gdy mamy 100 stacków, Yasuo otrzyma 30% movement speeda na 2 sekundy.
Q Yasuo jest dość przyjemnym skillem i nie potrzebuje sporo zmian. Pomoże to utrzymać mobilność Yasuo, zostawiając go tym samym duelerem, jakim jest.
W: Tworzy ruchomą ścianę, która blokuje pociski przeciwników. Tworzy ruchomą ścianę, która blokuje wszystkie wrogie pociski przez 4 sekundy.
NOWE: Tworzy ściankę powietrza, która niszczy wszystkie pociski na swojej drodzE. Ściana przesuwa się do przodu w określonym czasie.
Jeśli użyte w momencie gdy Yasuo posiada 100 stacków, ściana zatrzyma się przed nim na 3 sekundy, po czym zacznie lecieć do przodu.
E: Wykonuje doskok, który zadaje coraz większe obrażenia magiczne z każdym użyciem. Doskakuje do wybranego przeciwnika, zadając 70/90/110/130/150 (+60% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych. Każde użycie zwiększa podstawowe obrażenia kolejnego doskoku o 25%, do maks. 50%. Nie może być użyte na tym samym przeciwniku przez 10/9/8/7/6 sek. Jeżeli Nawałnica Stali zostanie użyta podczas doskoku, uderzy w okręgu.
NOWE: Jeśli użyte gdy Yasuo posiada 100 stacków, otacza się on powietrzem, otrzymując tarczę, gdy ktoś zada mu obrażenia.
R: Doskakuje do jednostki i atakuje ją wielokrotnie, zadając poważne obrażenia. Może być użyte tylko na celach, które znajdują się w powietrzu. Doskakuje do znajdującego się w powietrzu wrogiego bohatera, zadając 200/300/400 (+150% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. Ponadto wydłuża o dodatkową sekundę czas, jaki spędzą w powietrzu wszyscy pobliscy wrogowie. Maksymalnie napełnia Płynność, ale usuwa wszystkie zgromadzone ładunki Nadciągającej Burzy. Krytyczne trafienia Yasuo na 15 sekund zyskują 50% 30%/40%/50% dodatkowego przebicia pancerza — efekt ten obejmuje pancerz uzyskany dzięki przedmiotom, wzmocnieniom, runom i specjalizacjom.
Zmiana ta miałaby na celu pozwolenie przeciwnikom na budowanie czegoś innego niż armor, by skontrować tą umiejętność. W late game’ie i tak Yasuo będzie posiadał 50% penetracji, więc jest to lekki nerf na early.
Co myślicie o takich zmianach? Czy Yasuo stałby się wtedy lepszy, czy może jednak gorszy?