League of Legends r.

Dziwne picki i buildy z Korei!

To, że Korea jest wyznacznikiem mety wiemy nie od dziś. Ale w tym kraju gracze wymyślają również inne ciekawe buildy lub niecodzienne picki, które nie konieczne mogą wkroczyć do mety, ale mogą zostać odskocznią od niej lub stać się jej alternatywą. Chcecie zobaczyć jakie dziwne picki w Korei są popularne?

Na samym starcie chciałbym wspomnieć, że są one pod patch 8.2/8.3. Mam też małe ostrzeżenie: jeśli chcecie je przetestować, to pierw normale potem rankedy. Nie chcielibyście, by ktoś Wam przegrał promo grając dziwnym pickiem pierwszy raz w życiu, co nie? A więc zaczynajmy!

Footwork w jungli

Tank junglerzy mają problem z clearem. Footwork im w tym pomaga dzięki attack speedowi i lekkiemu healowi. Nie dawno wspominałem o tym na przykładzie Sejuani ( znajdziesz to tutaj: klik!), ale nie tylko ona z tego korzysta. W Korei jest popularne to również pod Jaxa, Nunu czy Trundla. O naszym Trollu poświecę osobny fragment artykułu, więc zacznijmy od tego pierwszego. Jax w lesie jest dosyć popularny w Korei czy na serwerze amerykańskim. Często jest on grany pod Press the Attack, ale Footwork też ma swoje plusy. Pierwszym jest to, że Do Ataku, choć dobre w walkach, jest bezużyteczne w jungli. Footwork wspomaga właśnie tym healem. Pozatym Jax, w przeciwieństwie do Seju czy Nunu, skaluje się w raz tą runą. Footwork zwiększa swojego heala wraz z obrażenia, których powyższe tanki nie budują. A jak wszyscy wiemy Trinitka na Jaxie to must have. W Korei jednak, popularny jest full tank Jax, bez itemów ofensywnych, ale nawet bez Trinity Jax pod Footwork jest dobry, ponieważ pomaga mu w czyszczeniu jungli, tak jak wyżej wspomniałem oraz daje mu prędkość ruchu, która przydaje mu się przy gonieniu rywali. Poniżej, najlepsze według mnie, runy dla Jaxa:

jax jng runy 8.3

Wybór kluczowej runy na powyższych postaciach to kwestia preferencji. Każdy z wymienionych leśników ma dobrą pod siebie runę i Footwork to przyjemna alternatywa. Jax ma Press the Attack, Seju ma Aftershock, a Nunu używa Guardiana.

Dziwny Rengar

W koreańskim Master tierze jest pewien One Trick Rengara o nazwie Hksuri. W przeciwieństwie od większości graczy Rengara gra on nim na topie oraz ma dziwny build i zestaw run. Dlatego też dałem tytuł dziwny Rengar, ponieważ nie jestem pewien jak mogę określić tą kombinacje przedmiotów. Najbliższa prawdzie jest nazwa hybrydowy tank. Hksuri gra Rengarem na topie pod Kleptomancje lub Uścisk Nieumarłego. Warto też powiedzieć, że kolejność maxowania skilli tego gracza to W>Q>E. Wspomniałem też o nietypowym buildzie. Zaczyna on od Relica i odnawialnej potki. Prawdopodobnie bierze on to ze względu na bandita. Buduje to na starcie bez względu na matchup czy dobór run. Później buduje Black Cleavera, Spirit Visage i… Zhonye. Tak Zhonye. Współgra to z maxowaniem W, które ma wysoki przelicznik pod AP. Po Klepsydrze idzie w Anioła Stróża. Po obejrzeniu jednego jego meczu, stwierdzam, że działa to na zasadzie Singeda – Biegasz w około robiąc obrażenia i denerwując rywali, a nie da się ciebie zabić ze względu na Zhonye, GA i defensywne przedmioty. Hksuri musi być szczęśliwy, że cofają rework Rengara, ponieważ nie tylko W, a także Q będzie się skalować z Klepsydrą. Poniżej macie częściej wybieraną stronę run oraz build:

rengar top 8.3 runy

rengar top 8.3 itemy

Dark Harvest Ezreal

Ezreal był długo dobrym ADC pod Klepto, ale jej nerfy mocno go osłabiły. Ale jest kilka osób w koreańskim Challengerze, które grają na nim Dark Harvest. Ta runa jest była spoko na Eza w jungli, nawet Jankos ją pokazywał, ale te parę osób wykorzystuje ją na pozycji prowadzącego. Jest to dosyć ryzykowne, ponieważ jeśli nie będziesz do przodu, nie będzie to tak użyteczne jak powinno być. Są 2 zasadnicze rzeczy dla których Dark Harvest na Ezrealu jest dobre. Pierwszą jest to, że lepiej się skaluje w late’cie. W końcu Kleptomancja w którejś minucie przestaje być użyteczna, a Żniwa dają Ezowi więcej obrażeń w późniejszych fazach gry, gdzie jest outscalowany przez ADC pod kryta. Drugim powodem jest to, że nasze Q nakłada stacki, przez co nasz poke staje się potężny. Ezreal jest dobry w robieniu sobie przewagi, przez co łatwo zgarnia ładunki tej runy, które później pomagają mu ją utrzymać.

ez harvest 8.3 runy

Pozostałe runy jakie bierzemy bardzo nam pomagają w skalowaniu. Build dosyć standardowy, raczej bierzemy Gantleta, ponieważ ułatwia nam przetrwanie starć z ADC pod Guinsoo czy kryty. Jeśli jesteśmy bardzo do przodu, możemy się zdecydować na Duskblade’a. Spowolni on nam resztę buildy, ale pozwoli na oneshotować rywali bez pancerza.

Aatrox

Aatrox jest już w takim stanie, że można go traktować jako troll pick. Sam jak go widuję te 8 razy w ciągu sezonu, wole zdodgować niż tracić dużo LP. Ale w Korei nasz Darkin jest całkiem niezłym toplanerem, który jest po prostu niedoceniany. Gracze Aatroxa w Korei budują jako pierwszy item Trinity Force, które daje mu najważniejsze dla niego statystyki. No może oprócz many, ale jest to do przebolenia. Następne są Sterak i Tytaniczna Hydra, które jeszcze bardziej polepszają jego tankowatość. Działa to na zasadzie Illaoli lub Jarvana, gdzie budując obrażenia nadal jesteśmy trudni do zabicia. Są 3 runy kluczowe pod które idą gracze Aatroxa – Lethal Tempo, Press the Attack i Grasp of Undying. Te 2 ostatnio są najpopularniejsze i prawdopodobnie najlepsze. Pierwsza wymieniona runa jest dobra jak budujemy się typowo pod attack speed, ale taki build wypada blado przy bruiser Aatroxie. Przykładowe buildy:

aatrox 8.3 itemy

Glacial Augment

Ta runa jest jedną z najmniej docenianych, ale ostatnie buffy mocno jej pomogły i zaczeła się robić popularna na różnych bohaterach i pozycjach. Są nimi:

Sion

Najczęstszą runą wybieraną dla Siona zazwyczaj jest Kometa, którą dobrze się zgrywa z naszym E, ale w Korei popularne jest granie pod Glaciala. E Siona oraz slow z autoataku nawzajem się uzupełniają ułatwiając nam trafić Q w rywala. Grając z tą runą zawsze pierwszą budujemy Słuszną Chwałę. Świetnie się ona łączy z laserami z Glaciala, które spowalniają wszystko wokół. Righteous Glory pomaga nam się jeszcze bliżej dostać przeciwnych carry dzięki przyspieszeniu. Takie połączenie czyni nas chodzącym CC, nie tylko ze skilli, ale i z run oraz buildu. Gdy wjedziemy w rywali, nie będą oni mogli uciec. Poza tym Glacial działa również na naszym pasywie, więc pośmiertnie możemy dogonić spowolnionych rywali. Bierzemy również runę Approach Velocity dla prędkości ruchu kierując się w stronę rywali, którym ograniczyliśmy ruch.

Jinx

Jinx działa całkiem dobrze z Footworkiem, ale niektórzy zaczynają nią sięgać po Glaciala. Tracimy na sustainie, ale zyskujemy potencjał do kite’owania i nie tylko. Możemy używając “rakietowego” autoataku spowolnić kogoś z dalekiej odległości, dzięki zwiększonemu zasięgowi, przez co łatwiej nam trafić z W czy z E. Poza tym stajemy się maszyną do kite’owania. Trzymając rywali na spowolnieniu nie mogą do nas podejść.

Aurelion Sol

Aurelion na początku sezonu 8 cierpiał, ze względu na usunięcie Stormraidera, ale Glacial Augment jest dobrą alternatywą. Nasze autoataki spowalniają przez co łatwiej trafić Q, nasz core item – Hextech GLP-800, tworzy ogromne pole spowalniające dzięki laserom z Glaciala. Aurelion polega na spowalnianiu rywali, by łatwiej trafiać z gwiazd, więc wszystko działa perfekcyjnie. Warto też wspomnieć, że tutaj również z drzewka Inspiracji bierzemy Approach Velocity, które daje nam nie tylko zwiększkoną prędkość ruchu do sojuszników z CC, ale również do rywali, którym sami ograniczymy możliwość ruchu. GLP, Rylai, autoataki, Q i R, wszystko nas będzie przyspieszać, zatem jako drugie drzewko bierzemy Czarnoksięstwo i runę Celerity, która za movement speeda daje nam obrażenia.

Tahm Kench

Tahm jest jednym z najlepszych obecnie supportów, możliwości ratowania sojuszników są ogromne. Tak samo jak wybór run, ale każdy high elo Tahm Kench bierze Glacial Augment. Czyni go to dosyć denerwującym. Slow z autoataku pozwala trafić nam Q, przez co szybciej nabijamy 3 stacki i boom, rywal zjedzony. To jest największa zaleta tej runy. Wyobrażacie sobie runę, która pozwala np. Blitzcrankowi trafiać jego Q 50% częściej? Każdy by ją brał na nim. Tak w zasadzie działa Glacial na Tahm Kenchu. Tutaj też bierzemy Approach Velocity, ale nie tylko dla prędkości w strone rywali, ale i naszych sojuszników, by ich zjeść, gdy rywale ich sCCkują.

Trundle Jungle

Mamy tank metę. W takich chwilach popularny zaczyna się robić Trundle, czy to na topie czy na supporcie. Ale pomówimy teraz o jego najmniej docenianej roli – roli leśnika. Ludzie Trundlem w jungli potrafić sięgać Challengera, co pokazuje jak duży potencjał ma ten pick. Ult Trundla roztapia tanków, co jest głównym powodem jego zwiększonej popularności, gdy mamy metę golemów. Jest też jedną z najlepszych postaci do 1 v 1. Grając nim w jungli budujemy czerwony smite z Bloodrazorem, co jest dobre na zwykłych rywali, jak i przeciw tankom. Składamy również Tytaniczną Hydrę, przez co mamy ogromne obrażenia przy sporej wytrzymałości. Nie zapominajmy, że mocą Trundla jest też healowanie się, więc Spirit Visage jest must have. Troll ma dobry clear jungli, dobre ganki z jego pillarem, Dodatkowo jesteśmy maszyną do brania wież. Kill na ganku = minimum połowa wieży jest stracona, jeśli rywal nie ma teleportu. Przez to, że Trundle jest dobry w 1 v 1 można nim śmiało split pushować. A jeśli zdecydujemy się pozostać w resztą drużyny nasza R-ka uczyni przeciwnego tanka bezużytecznym. Jako runę kluczową bierzemy albo Press the Attack albo Footworka, o którym wspominałem wcześniej. Szybkie Nogi mają najwyższe winrate. Wybór należy do was. Przykładowe runy i build:

trundle jungle runy 8.3

trundle jungle itemy 8.3

AP Galio

AP Galio był popularny pod koniec zeszłego sezonu, lecz wraz z reworkiem run, przestał być tak często wybierany. I tu pojawia się Spellbook, który choć dostał nerfy, nadal jest dobrą opcją dla Galio. Szczerze mówiąc zasada działa Spellbooka wygląda tak – nie masz dobrej runy dla siebie, bierz Spellbooka. Masz dobrą runę? Spellbook jest lepszy. Mam nadzieję, że te nerfy urozmaicą metę i druga cześć zasady nie będzie używana. Na Galio jednak mimo osłabień Księga Czarów jest nadal dobrą opcją. Zaczynamy z ignitem, by zgarnąć early kille, po czym zamieniamy go na TP by wracać na linie. Możemy iść w RoA oraz Abyssal Maska i potem różne AP itemy, ale możemy zbudować też Protobelta i Liandry i oneshotować rywali. Sam testowałem obie opcje i powiem Wam, przyjemne jest uczucie, gdy widzi się jak jedno Q przy full AP buildzie zabiera 70% zdrowia przeciwnego ADC. Oprócz tego ma dobre roamy z ultem na inne linie i dobry follow przy engage’u naszego teamu.

Crit Zhao

Xin Zhao odkąd dostał lekkiego reworka stał się jednym z lepszych junglerów. Zazwyczaj gramy go pod Trinity/Black Cleavera i idziemy potem w tanka. Ale nie robi tego douyu3857494. Ten gracz z koreańskiego serwera przez poprzednie sezony maximum jakie osiągał to platyna. W sezonie 7 odpuścił sobie grę i w 8 wrócił z przytupem, ponieważ ma 60% winratio w Masterze. Jaki jest tego sekret? Xin pod kryta. Maxujemy W>E>Q, runy, które są ciekawe, są poniżej. Głównym itemem tego buildu jest Kosa Statika. Jak wiemy, piorun z kosy może critować, a Xin ma co 3 autoatak 100% szansy na trafienie krytyczne, więc można mieć 100% szansy na piorun z krytem. Logiczne. Później budujemy GA, w końcu jesteśmy “asasysem” więc przyda się przeżywalność. Reszta buildu jest różna. Sam douyu3857494 w każdej grze prócz 2 powyższych itemów resztę ma prawie zawsze inną. Najpopularniejsze przedmioty też macie poniżej.

xin 8.3 runy

xin 8.3 itemy

Zamierzacie przetestować powyższe dziwne picki z Korei? Piszcie śmiało!