League of Legends r.

Dynamiczna kolejka rankingowa według profesjonalnych zawodników

Niektórzy wolą dynamiczną kolejkę rankingową, ja z utęsknieniem czekam na SoloQ. Co na ten temat myślą profesjonalni gracze League of Legends?

Dynamiczna kolejka rankingowa to nowy sposób na granie rankedów. Jak wiemy można grać samemu lub łączyć się w grupy nawet do pięciu osób. Pragnę przypomnieć, że dynamiczna kolejka rankingowa to nie nowy system wyboru bohatera. Jak wyglądają gry na wysokim ELO? Czy gracze dopasowani są w meczu w takie same grupy zgodnie z obietnicami Riotu i założeniami tej kolejki?

Dlaczego w ogóle jest z tym problem?

Graczy na wysokim ELO jest mniej. System wraz z wydłużającym się czasem oczekiwania rozszerza swój zakres poszukiwań. I otrzymujemy gry gdzie D1 grają z D3, D2 z Challengerami, Master z D2. Pytanie brzmi dlaczego tak długo klient wyszukuje nam gry? Ponieważ populacja graczy na wysokim ELO jest mniejsza. A wystarczy, że powstanie kilka grupek grającyc w 4kę czy 5tkę i system zaczyna wariować, bo nie ma jak przydzielić meczów. I powstają kolejne frustracje: gracze czekają na grę 40, 50, 80 minut, po czym wygrwa ten kto jest na Teamspeaku jak premade. Bez sensu.

Nie dość, że gracze czekają bardzo długo na grę, to dostają później mecz, w którym obydwie drużyny nie są zbalansowane. Ćwiczenie i przygotowanie się przed meczami LCS na rankedach staje się bezsensowne.

#bringbacksoloQ

Dynamiczna kolejka rankingowa vs Pro gracze

Na początku Meteos, który uważa, że granie w kilku SoloQ lub mniejsze party vs pełny skład 5cio osobowy to irytująca i depresująca rzecz w LoL-u.

Nie ma żadnej rzeczywistej drogi, żeby dobrze się bawić

W lolu nie ma komunikacji głosowej, 5 graczy grających razem zawsze używają Teamspeaka lub Skypa, żeby ze sobą rozmawiać

Tutaj wypowiedź gwiazd TSM czyli Bjergsena i Doublelifta.

Dlaczego to jest w ogóle w grze? To nie jest przyjemne dla nikogo, to nie jest nawet przyjemne dla 5 osób w party, nigdy

Po przegranych meczach na 5tkę graczy z Dignitas, usłyszeliśmy frustrację graczy Irytujące jest to, że rozpoczęli szukanie gry w trójkę, a dostali piątkę przeciwników. Dodatkowo ponownie złość, na czekanie na mecz przez wiele, wiele minut, żeby otrzymać taką nierówną grę. Jak ćwiczyć przed profesjonalnymi rozgrywkami?

Z kolei Dyrus postanowił nagrać na ten temat vlog, w którym poruszył tą kwestię. Zapoznajcie się z nim.

A co wy myślicie na temat dynamicznej kolejki rankingowej?

Moim zdaniem ona w połączeniu z darmowymi zwycięstwami w seriach od brązu do złota spowodoawała, że wszyscy są wyżej niż powinni. Dodatkowo, liga graczy nie odzwierciadla ich umiejętności. Skąd wiesz czy będąc w Platynie 5 50LP grając solo, jesteś lepszy niż gracz w Platynie 5 50LP grając w piątkę? “Ej, ale LoL to gra drużynowa”. Tak gra drużynowa, ale po grze każdy oceniany i wynagradzany jest indywidualnie. +7LP, +20LP.

Kumple nawzajem się boostują. W diamencie 5 jest bardzo dużo osób które grają janną, soraką, czemu? “Hej masz Mastera, wyboostuj mnie, będe tylko leczyć Cię i dawać Ci tarcze, a ty wygrywaj dla mnie gry”.

Ogólnie na temat DynamicQ vs SoloQ, można znaleźć słów na osobny felieton. Dajcie znać jeżeli chcecie takie coś przeczytać.

A podsumowując, profesjonalni gracze narzekają bardzo na czas czekania na gry, a także na samą jakość meczów i dobór przeciwników.

#bringbacksoloQ

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]