Serio, kolejna postać, która jest dobra z Kleptomancy? Em... tak! Dzisiaj przyszedł czas na Dravena - to może być naprawdę ciekawe.
Build
Umiejętności
- Najpierw: Q, W, E
- Potem: R > Q > W > E
Summonerki
- Flash + Heal
Początkowe itemy:
- Doran Blade + Potki HP
Core:
- Bloodthirster, Berserker’s Greaves, Statikk Shiv, Infinity Edge, Rapid Firecannon, Guardian Angel
Runy
Drzewko Inspiration
- Kleptomancy o tę runę przecież chodzi w tym buildzie, *lol*. Ale dlaczego? Ta runka daje niesamowicie dużo mocy, pomimo braku żadnych bonusów jest to świetne dla Dravena.
- Perfect Timing to wybór trochę w stylu “z braku laku” – inne runy są dość meh dla Dravena, ale jeżeli naprawdę chcecie… to możecie wymienić timing na ciasteczka.
- Future’s Market świetna rzecz dla ADC. Grając Dravenem, więcej itemów = lepsza gra (em… w sumie to ta teza jest związana ze wszystkimi postaciami), aczkolwiek dodatkowe złoto z pasywki i Kleptomancy… to się dodaje.
- Cosmic Insight to samo jak przy Perfect Timing – nic innego tutaj nie ma.
Drzewko Sorcery
- Manaflow Band zapewnia Dravenowi szansę, aby nigdy pozostać bez many – całkiem przydatne, nie można powiedzieć, że nie.
- Celerity świetna synergia z kitem Dravena… no i reszta runek jest do d.
Dlaczego to działa?
- Synergia z pasywką
Pasywka Dravena daje mu masę złota. Wraz z Kleptomancy… wiecie dobrze – jest tego jeszcze więcej + dodatkowo możemy otrzymać potki.
- Świetne skalowanie
Obrażenia toporów Dravena skalują się do 105% bonusowego AD – co oznacza, że każdy item daje Dravenowi niesamowitego power spike’a. Przykładowo – jeden BF Sword może oznaczać instakilla; warto to mieć na uwadze, walcząc z takim Dravenem.
- Świetne obrażenia w trade’ach (no, wymianach, ale trade brzmi… lepiej)
Podstawowa siła Dravena na linii polega na użyciu W, rzuceniu jednego toporka i cofnięciu się na ustaloną pozycję. Dzięki Klepto Draven zyskuje jeszcze więcej dzięki takiemu schematowi atakowania.
Co może nie wypalić?
- Słabe early
Gracze, którzy lubią naprawdę grać all-in na poziomach 1-2, mogą mieć z tym małe problemy – pomimo tego, że jest to Draven, to przez runy jest on dość osłabiony w early. W skrócie – trzeba uważać dość mocno na all-iny.
- Słabsze late
Podobnie jak w early w late też nie jest zbyt dobrze – ten zestaw run polega na ogromnej przewadze w złocie w midgame – kiedy wszyscy mają 6 itemów, cały pomysł na taki build trochę słabnie.
Podsumowanie
Powiem od serca – ten pick wydaje się całkiem w pytkę! Jeżeli do takiego Dravena dodamy np. Sonę, która ma trochę obrażeń/peela, to mamy tutaj combo… które jest OP. Pomimo tego wszystkiego taki build działa świetnie z Dravenem i zasługuje na wysoki, bo 1 tier.