League of Legends r.

Draven z Kleptomancy – kolejny OP pick?

Serio, kolejna postać, która jest dobra z Kleptomancy? Em... tak! Dzisiaj przyszedł czas na Dravena - to może być naprawdę ciekawe.

Build

Umiejętności

  • NajpierwQ, W, E
  • Potem: R > Q > W > E

Summonerki

  • Flash + Heal

Początkowe itemy:

  • Doran Blade + Potki HP

Core:

  • Bloodthirster, Berserker’s Greaves, Statikk Shiv, Infinity Edge, Rapid Firecannon, Guardian Angel

Runy

Drzewko Inspiration
  • Kleptomancy o tę runę przecież chodzi w tym buildzie, *lol*. Ale dlaczego? Ta runka daje niesamowicie dużo mocy, pomimo braku żadnych bonusów jest to świetne dla Dravena.
  • Perfect Timing to wybór trochę w stylu “z braku laku” – inne runy są dość meh dla Dravena, ale jeżeli naprawdę chcecie… to możecie wymienić timing na ciasteczka.
  • Future’s Market świetna rzecz dla ADC. Grając Dravenem, więcej itemów = lepsza gra (em… w sumie to ta teza jest związana ze wszystkimi postaciami), aczkolwiek dodatkowe złoto z pasywki i Kleptomancy… to się dodaje.
  • Cosmic Insight to samo jak przy Perfect Timing – nic innego tutaj nie ma.
Drzewko Sorcery
  • Manaflow Band zapewnia Dravenowi szansę, aby nigdy pozostać bez many – całkiem przydatne, nie można powiedzieć, że nie.
  • Celerity świetna synergia z kitem Dravena… no i reszta runek jest do d.

Dlaczego to działa?

  • Synergia z pasywką
Pasywka Dravena daje mu masę złota. Wraz z Kleptomancy… wiecie dobrze – jest tego jeszcze więcej + dodatkowo możemy otrzymać potki.
  • Świetne skalowanie
Obrażenia toporów Dravena skalują się do 105% bonusowego AD – co oznacza, że każdy item daje Dravenowi niesamowitego power spike’a. Przykładowo – jeden BF Sword może oznaczać instakilla; warto to mieć na uwadze, walcząc z takim Dravenem.
  • Świetne obrażenia w trade’ach (no, wymianach, ale trade brzmi… lepiej)
Podstawowa siła Dravena na linii polega na użyciu W, rzuceniu jednego toporka i cofnięciu się na ustaloną pozycję. Dzięki Klepto Draven zyskuje jeszcze więcej dzięki takiemu schematowi atakowania.

Co może nie wypalić?

  • Słabe early
Gracze, którzy lubią naprawdę grać all-in na poziomach 1-2, mogą mieć z tym małe problemy – pomimo tego, że jest to Draven, to przez runy jest on dość osłabiony w early. W skrócie – trzeba uważać dość mocno na all-iny.
  • Słabsze late
Podobnie jak w early w late też nie jest zbyt dobrze – ten zestaw run polega na ogromnej przewadze w złocie w midgame – kiedy wszyscy mają 6 itemów, cały pomysł na taki build trochę słabnie.

Podsumowanie

Powiem od serca – ten pick wydaje się całkiem w pytkę! Jeżeli do takiego Dravena dodamy np. Sonę, która ma trochę obrażeń/peela, to mamy tutaj combo… które jest OP. Pomimo tego wszystkiego taki build działa świetnie z Dravenem i zasługuje na wysoki, bo 1 tier.