r.

Teoria rzutu monetą – czyli dlaczego zatrzymałeś się w konkretnej dywizji!

Jak działają rankedy? Dlaczego nie możesz wyjść do wyższej dywizji? Czy zasługujesz na swoją? Zobaczcie teorię przygotowaną przez użytkownika Reddita, która wyjaśnia zasadę działania systemu rankingowego!
  • Rankedy są zaprojektowane tak, abyśmy po zagraniu 40-50 meczy mieli pewne pojęcie na temat naszych umiejętności. Im więcej zagranych gier, tym bardziej jest to dokładne. Celem Riotowego systemu MMR jest osiągnięcie pułapu 50/50 szansy na wygranie meczu.
  • Jeżeli zagrasz 100 gier i jesteś w goldzie 4, to znaczy że najprawdopodobniej jesteś graczem z golda 4. Więc gdy grasz mecz, masz 50% szans na wygranie, biorąc pod uwagę to, czy Twoi sojusznicy będą nafeedowani, czy to oni feedują.
  • Gdy rzucasz monetą, masz 50% szans na otrzymanie orła (wygrana) i 50% szans na reszkę (przegrana). Gdybyśmy teraz rzucili nią kilka razy, moglibyśmy otrzymać wynik 8/10 orłów albo 8/10 reszek. SoloQ to ruletka, w której – oprócz szczęścia – należy liczyć na jak najlepsze “występy” swoje i sojuszników.
  • Teraz dochodzimy do kolejnej części teorii. Jeżeli ktoś z Platyny nagle wskoczy na konto z Silverem 5, jego szanse na zwycięstwo nagle się zmieniają z 50/50 na 90/10!  Mamy 90% szans na zwycięstwo i 10% na przegraną.
  • Jeżeli więc jesteś z Golda 4 i chcesz się wspiąć do Platyny, a Twoja szansa na wygraną wynosi 50%, to zaczynasz polepszać swoją grę, aby osiągnąć szansę wynoszącą 55/45. Oglądaj streamy, czytaj o grze, ucz się lasthitować. Celem jest osiągnięcie 55/45, które umożliwi wejście do Golda 3! Jednak gdy już się tam znajdziesz, wszystko wraca do normy i znowu masz 50/50. Cały ten proces “ulepszania się” należy powtarzać, aż do osiągnięcia upragnionego celu!
  • Szanse na wygraną cały czas się zmieniają! Nigdy to nie będzie dokładnie 50/50 (ale jest to bardzo przybliżone). SoloQ to WIELKI grind. Nie istnieje magiczny bulid czy bohater, który da Ci dywizję w parę dni. SoloQ polega na powolnym pięciu się do góry i ulepszaniu swoich umiejętności. To może trwać cały sezon, 2000 gier z Silvera do Golda, bo tak działa ten system. Opiera się na tym, jak szybko potrafisz opanować grę.
  • Podsumowując – źli członkowie drużyny nigdy nie powstrzymają Cię przed awansowaniem. Co najwyżej sprawią, że zajmie Ci to więcej czasu. To strasznie irytujące, ale dotyka nas wszystkich. Nie jesteś wyjątkowy. Riot naprawdę nie “próbuje Cię powstrzymać ze swoim gównianym dobieraniem”. Każda osoba wyżej od Ciebie przeszła przez dokładnie to samo.

 

Źródło