League of Legends r.

Dlaczego Riot nerfi Syndrę?

Od pewnego czasu Syndra uchodzi za bardzo silnego mid lanera, choć jej win ratio oscyluje w granicach 50-52%. Riot jednak podziela zdanie, że stała się zbyt dominująca.

W związku z tym niedawno na PBE pojawiły się jej nerfy:

Syndra_OB

Syndra

  • Transcendent (pasyw)
    • Force of Will [W] – dodatkowy efekt na maksymalnym poziomie zmieniony na “zadaje 20% nieuchronnych obrażeń” z “chwyta teraz do 2 dodatkowych Mrocznych Kul znajdujących się w zasięgu 400 jednostek od głównego celu”
  • Force of Will [W]
    • AP ratio zmniejszone do 70% z 80%
    • obrażenia zmniejszone do 70/110/150/190/230 z 80/120/160/200/240
  • Unleashed Power [R]
    • cooldown zwiększony do 120/100/80 from 100/90/80

Riot przedstawił stanowisko wyjaśniające przyczynę tych zmian:

  • Ult Syndry będący na niższym cooldownie niż przeciętnie w early zostawia niewystarczające możliwości grania na nią, zwłaszcza gdy prowadzi na linii. Te możliwości są szczególnie ważne na postaciach z dużym i solidnym burstem.
  • Upgrade’owanie W prawdopodobnie pozwala Syndrze zdobyć 7 kul do ulta zbyt łatwo i bez żadnego ostrzeżenia czy kosztów many, które utrzymywałyby ich liczbę w rozsądny sposób.
  • Usuwając obecny pasyw [W], potrzebny jest inny. Poprzedni nie był zbyt wpływowy i satysfakcjonujący, dlatego twórcy nie wrócą do niego. Zdecydowano się na bonus nieuchronnych obrażeń, bo to nie zwiększa bezpośrednio damage’a.
  • Ogólnie jej siła powinna zostać zmniejszona.

Kwestia zmiany pasywu wywołała niemałe kontrowersje. Meddler jednak dodał:

Nie zdziwię się, jeśli usunięcie chwytania kilku kul na [W] zmusi nas do pewnych poprawek w późniejszym patchu.

Rioter przyznał też, że zmiany są mocno uzależnione od czasu:

Tak, czas to bardzo ważny czynnik  w tym przypadku. Czujemy, że powinniśmy dokonać pewnych zmian w patchu 7.1. Oznacza to, że – biorąc pod uwagę system działania cyklów PBE – w idealnej wersji określimy je do piątku, z ostatecznym terminem w postaci środy (zmiany po środzie będą musiały poczekać na kolejny cykl, dopóki nie naprawimy naprawdę poważnych bugów).

Koniec końców, Syndra doczekała się nerfów. Jak myślicie – czy to wystarczy? A może uczyni ją zbyt słabą?