W związku z tym niedawno na PBE pojawiły się jej nerfy:
Syndra
- Transcendent (pasyw)
- Force of Will [W] – dodatkowy efekt na maksymalnym poziomie zmieniony na “zadaje 20% nieuchronnych obrażeń” z “chwyta teraz do 2 dodatkowych Mrocznych Kul znajdujących się w zasięgu 400 jednostek od głównego celu”
- Force of Will [W]
- AP ratio zmniejszone do 70% z 80%
- obrażenia zmniejszone do 70/110/150/190/230 z 80/120/160/200/240
- Unleashed Power [R]
- cooldown zwiększony do 120/100/80 from 100/90/80
Riot przedstawił stanowisko wyjaśniające przyczynę tych zmian:
- Ult Syndry będący na niższym cooldownie niż przeciętnie w early zostawia niewystarczające możliwości grania na nią, zwłaszcza gdy prowadzi na linii. Te możliwości są szczególnie ważne na postaciach z dużym i solidnym burstem.
- Upgrade’owanie W prawdopodobnie pozwala Syndrze zdobyć 7 kul do ulta zbyt łatwo i bez żadnego ostrzeżenia czy kosztów many, które utrzymywałyby ich liczbę w rozsądny sposób.
- Usuwając obecny pasyw [W], potrzebny jest inny. Poprzedni nie był zbyt wpływowy i satysfakcjonujący, dlatego twórcy nie wrócą do niego. Zdecydowano się na bonus nieuchronnych obrażeń, bo to nie zwiększa bezpośrednio damage’a.
- Ogólnie jej siła powinna zostać zmniejszona.
Kwestia zmiany pasywu wywołała niemałe kontrowersje. Meddler jednak dodał:
Nie zdziwię się, jeśli usunięcie chwytania kilku kul na [W] zmusi nas do pewnych poprawek w późniejszym patchu.
Rioter przyznał też, że zmiany są mocno uzależnione od czasu:
Tak, czas to bardzo ważny czynnik w tym przypadku. Czujemy, że powinniśmy dokonać pewnych zmian w patchu 7.1. Oznacza to, że – biorąc pod uwagę system działania cyklów PBE – w idealnej wersji określimy je do piątku, z ostatecznym terminem w postaci środy (zmiany po środzie będą musiały poczekać na kolejny cykl, dopóki nie naprawimy naprawdę poważnych bugów).
Koniec końców, Syndra doczekała się nerfów. Jak myślicie – czy to wystarczy? A może uczyni ją zbyt słabą?