Soraka na topie stała się na tyle gorącym tematem, że zajął się nim nawet Riot. Dlaczego twórcy gry nerfią bohaterkę na górnej alei?
Zobacz też:
- Riot August zapowiada nerfy Soraki na topie
- Mniej standardowe picki na topa z wysokim win rate’em – czy coś przebija Sorakę na topie?
Dlaczego Riot nerfi Sorakę na topie?
Nerfy Soraki na topie – a właściwie ogólnie na liniach solo – wyjaśnił Riot Scruffy, jako argument przywołując chęć uniknięcia dominacji bohaterki na innych alejach niż bot.
Jej samoleczenie na Q zostało stworzone jako ryzykowna i tylko częściowo niezawodna umiejętność przeciwko wrogom zasięgowym, jednak w starciu 1v1 z postacią melee jest ona mało ryzykowna i trudna do uniknięcia.
Kiedy zmiany trafią na live?
Prawdopodobnie w patchu 10.4 (planowanym na czwartek, 20 lutego 2020 r.), jednak twórcy gry rozważają również wydanie zmian w hotfiksie jeszcze w patchu 10.3.
Obecnie testowane zmiany na PBE
Starcall (Q)
- Uzdrowienie dla Soraki zmniejszone z 60/80/100/120/140 (+50% AP)] do 30/40/50/60/70 (+30% AP).
- Prędkość ruchu zmniejszona z 15/20/25/30/35% do 15/17,5/20/22,5/25%.
- Koszt many zwiększony z 40/45/50/55/60 do 60/65/70/75/80.
- Nie zadaje już 60% obrażeń minionom.
Astral Infusion (W)
- Uzdrowienie zwiększone z 80/110/140/170/200 do 80/115/150/185/220.
- Koszt many zmniejszony z 50/55/60/65/70 do 40/45/50/55/60.
- [Nowość] Teraz notuje: “jeśli rzucone podczas efektu Rejuvenation, umiejętność nie zużyje części maksymalnego zdrowia”.