League of Legends r.

Dlaczego Riot czasami usuwa postacie z danej roli? O Sylasie w dżungli

Riot Phroxz0n wyjaśnił kwestię usuwania bohaterów z danej roli.

Ogólny cel Riotu przy balansowaniu postaci jest taki, by do regularnej rozgrywki nadawało się tak wielu bohaterów, jak tylko jest to możliwe. Kiedy rozważane jest usunięcie postaci z danej roli, jest to powiązane głównie z rozgrywkami profesjonalnymi. Taka konieczność zachodzi także wtedy, kiedy gameplay bohatera staje się zdegenerowany lub znacząco ogranicza sprawowanie się postaci w jej zamierzonej roli ze względu na konieczność balansowania jej w innej roli (przykładowo gdyby on-hit Braumem carry grano głównie na topie, byłoby to sprzeczne z tożsamością Brauma jako obrońcy).

Tak również było w przypadku Sylasa, kiedy zmniejszono jego możliwości w dżungli w patchu 10.1. Obecnie bohater nadal jest grywany na dżungli w regularnych rozgrywkach (choć już nie tak często), ale nie w profesjonalnych – i taki był właśnie cel.

Zmiany Sylasa
z patcha 10.1

Po pierwsze: zmieniamy jego wczesną fazę gry w alei, żeby była na równi z wczesną fazą gry w alei bohaterów pokroju Ekko czy Fizza, czyli takich, którzy mają mniej kontroli nad aleją, ale przybierają na sile wraz z poziomami. Po drugie: wyważamy go jak środkowego i wprowadzamy zmiany, mające na celu skłonić graczy do grania nim właśnie na środku, a nie w innych alejach. Po trzecie: usuwamy kombinację E+Q i zmniejszamy częstotliwość używania ataków podstawowych, żeby w miarę zachować jego styl gry jako osiłka wplatającego ataki między zaklęcia i jednocześnie zredukować jego obrażenia eksplozywne.

Statystyki podstawowe

  • Bazowe HP zmniejszone z 585 do 525.
  • HP na poziom zwiększone z 95 do 115.
  • Bazowy pancerz zmniejszony z 32 do 27.
  • Pancerz na poziom zwiększony z 3 do 4.
  • MR zmniejszone z 39 do 32.
  • MR na poziom zwiększone z 1,25 do 1,75.

Petricite Burst (pasyw)

  • Maksymalna liczba ładunków zwiększona z 2 do 3.
  • Zasięg AoE zmniejszony z 400 do 300.
  • Przelicznik AP obrażeń dla pierwszego celu zwiększony z 20% do 25%.
  • Teraz daje 60% prędkości ataku, gdy jest dostępna.
  • Jeżeli minion będący drugorzędnym celem będzie miał poniżej 25 HP, zostanie na nim dokonana egzekucja.

Chain Lash (Q)

  • Bazowe obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 (+60% AP) na 40/55/70/85/100 (+40% AP).
  • Drugorzędne obrażenia zmienione z 45/70/95/120/145 na 60/105/150/195/240 (+80% AP).
  • Nie spowalnia już podczas drugiego użycia Q.
  • Nie może już być użyte podczas castowania drugiego E.
  • Cooldown zwiększony z 9/8/7/6/5 sekund do 10/9/8/7/6 sekund.
  • Obrażenia minionów zmniejszone z 55% do 40%.

Kingslayer (W)

  • Nie resetuje już autoataku.
  • Cooldown zmieniony z 14/13,5/13/12,5/12 sekund na 14/12,5/11/9,5/8 sekund.
  • Koszt many zwiększony z 45/45/50/55/60 do 70/80/90/100/110.
  • Obrażenia zwiększone z 65/100/135/170/205 (+65% AP) do 65/100/135/170/205 (+85% AP).
  • Usunięto mnożnik AP, jeśli wróg ma mniej niż 40% HP.
  • Uzdrawia się o 75% więcej, jeśli Sylas ma mniej niż 40% HP ⇒ uzdrawia się o większą ilość zależną od zdrowia Sylasa, do 100% więcej, jeśli Sylas ma 40% HP lub mniej.

Abscond / Abduct (E)

  • Nie resetuje już autoataku.
  • Cooldown zmieniony z 14 na 14/13/12/11/10 sekund.
  • Nie daje już tarczy.
  • Obrażenia E2 zwiększone z 70/85/100/115/130 (+20% AP) do 80/130/180/230/280 (+100% AP).
  • CC na Sylasie po przemieszczeniu się z E2 (nie dotyczy, jeśli Sylas nie trafił): 0,2 sekundy ⇒ 0,05 sekundy.

Hijack (R)

  • Nie resetuje już autoataku.