Jungler
Jeśli chcesz wybrać bohatera do junglowania powinien posiadać on kilka cech:
- Wywieranie presji na liniach
- Kontrola ważnych objectivów
- Counterjunglowanie
- Countergankowanie
- Szybkie farmienie
- Uniwersalność czyli zarówno możliwości defensywne jak bronienie własnego carry lub ofensywne np. Dive
Rek’Sai
Czy Rek’Sai posiada wszystkie w/w cechy?
Presja
Rek’sai posiada niesamowite ganki w early game. Za pomocą swojego [E] jest w stanie doskoczyć do przeciwnika zaczynając akcję zza jego pleców. Później wystarczy go podrzucić, aby ten nie miał szans na ucieczkę. Duże obrażenia bohatera powodują, że zazwyczaj osoba z linii musi dołożyć niewiele, aby wróg oglądał szary ekran. Zostawiony tunel jest zazwyczaj psychologiczną pułapką dla przeciwnika. Często, aby go zniszczyć pakuje się on w kłopoty
Counterjunglowanie
Jako jungler musisz kontrolować przeciwnika w lesie. Dzięki mobilności bez obaw, możemy zanurkować w przeciwną junglę, aby ją zwardować lub podkraść przeciwnikowi jakiegoś buffa. Jeśli w przeciwnym teamie znajduje się typowy early ganker to za pomocą kilku wardów można ustrzec team przed gankami – wtedy wrogi jungler będzie bezużyteczny w późniejszym etapie gry.
Kontrola
[R] Rek’Sai jest niczym teleport. Może ona przemierzyć natychmiast cała mapę. Daje to możliwość ogromnej kontroli smoka, barona oraz wszelakich buffów. Dodatkowo dzięki true damage z [E] możemy je połączyć ze Smite, aby móc “zoutsmitować” wroga.
Countergankowanie
Dobrze rozstawione tunele oraz [R] są niezwykłym narzędziem pomagającym w countergankowaniu. Właściwie za każdym razem, gdy nie posiadamy cooldownu na naszej super umiejętności, to wróg nie może czuć się do końca bezpieczny.
Farmienie
Rek’Sai posiada jeden z najlepszych czasów czyszczenia obozowisk. Za pomocą [Q] w formie podziemnej może szybko czyścić małe potworki. Sustain jest również mocną cechą tej bohaterki, jeśli dobrze dysponujesz furią. [R] również pozwala szybko wróci z basy do lasu
Uniwersalność
W zależności od tego jak nafeedowana jest Rek’Sai zmienia się jej rola w walce. Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli możemy spróbować budować się trochę bardziej ofensywnie – ulepszenie Warrior – wtedy możemy nurkować po wroga i zabijać go na kilka AA. Jednak zazwyczaj naszym wyborem będzie Cinderhulk + TBC + Full Tank. Daje to nam niezwykły stosunek wytrzymałości do obrażeń w mid oraz late game. Rek’Sai posiada wzmocnienie AA, True Damage a także darmowe AS – czyli tak i tak będziemy posiadać sensowne obrażenia budując się nawet bardzo defensywnie. A gdy jesteśmy dość wytrzymali mamy więcej możliwości podczas walki możemy po inicjacji cofnąć się nieco w tył i pomóc chronić naszych Carry
Podsumowanie
Rek’Sai mimo nerfów jest niezwykle silnym pickiem. Pokazuje to solo Q oraz rozgrywki e-sportowe. Chyba jeszcze jest nadzieja dla Bruiserów w mecie zdominowanej przez pure tanków
Źródło: Team Dignitas