League of Legends r.

Dlaczego czasami splash arty tak bardzo różnią się od modeli postaci w grze?

Różnica między niektórymi splash artami a modelami w grze jest kolosalna. Z czego ona wynika?

Dlaczego splash arty
czasami różnią od modeli?

Riot Owleycat, główny grafik, wyjaśnił, że różnice wynikają z tego, że splash art i model bohatera pełnią inną rolę. Ten pierwszy ma przyciągnąć gracza i nadać tzw. “kinową wiarygodność”. Ten drugi natomiast ma przede wszystkim zapewnić przejrzystość podczas gry – nie jest więc możliwe wprowadzenie w nim tak wielu szczegółów. Czasami różnić się muszą nawet kolory – niektóre sprawiają, że model staje się niewidoczny lub wydaje się nieczytelny.

Na różnice wpływają też takie aspekty, jak nastrój i oświetlenie na splash arcie, które wprowadzają odpowiedni klimat. Przykładowo tak się dzieje w przypadku Nightbringer Apheliosa – z powodu oświetlenia niektóre barwy na splash arcie są uwypuklone. Model nie dysponuje nastrojem splash arta, dlatego kolorystyka nieco się różni.

Splash arty i modele ostatecznie są więc podobne, ale czasami nie identyczne.

Przykłady różnic

Nightbringer Aphelios

Dragonslayer Pantheon

Blood Moon Aatrox

 

Blood Moon Aatrox – edycja prestiżowa

Warring Kingdoms Katarina