League of Legends r.

Dla kogo itemy MR: Spirit Visage, Adaptive Helm i Abyssal Scepter?

Ostatnio nadeszło dużo zmian - jak pewnie pamiętacie, zmiany dostały itemy MR. Na jakie postacie są one teraz dobre? Przekonajmy się!

Tl;dr całego wywodu standardowo będziecie mogli zobaczyć na końcu.

Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany. W przeciągu dwóch patchy zmiany dostały dwa itemy: Spirit Visage i Abyssal Scepter. Dodatkowo jeszcze w patchu 7.9 został dodany nowy przedmiot: Adaptive Helm.

Dla kogo te itemy teraz mogą się nadawać? Sprawdźmy to!

Spirit Visage

Zacznijmy od Spirita – co się w nim zmieniło?

7.9:

  • Leczenie z unikalnego pasywu zwiększone do 30% z 25%.

7.10

  • Zdrowie zwiększono z 425 do 450.
  • Odporność na magię zmniejszono z 60 do 55.
  • Regeneracja zdrowia zmniejszona z 200% do 100%.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkie zmiany, które dostał Spirit Visage przez ostatnie dwa patche, to ten item wydaje się być idealnym wyborem dla każdej postaci, która ma w swoim kitcie lifesteal lub też spell-vampa – Vlad, WW i Maokai. Spirit cały czas się buduje z tych samych itemów. Pomimo tego, że Spirit Visage był itemem MR używanym głownie przez tanków, z nerfem do jego health regena inne itemy wydają się być całkiem niezłymi alternatywami.

Adaptive Helm

  • Koszt: 2800 sztuk złota.
  • Przepis: Spectre’s Cowl, Negatron Cloak, 880 złota.
  • +300 zdrowia.
  • +70 odporności na magię..
  • +100% bazowej regeneracji zdrowia
  • +10% czasu odnowienia.
  • Unikalna umiejętność bierna:
    • Otrzymywanie magicznych obrażeń od umiejętności lub efektu redukuje wszystkie kolejne kolejne obrażenia magiczne otrzymane z tej umiejętności lub efektu o 15% na 5 sekund.

Czym się różni Adaptive Helm od wyżej opisanej Spirit Visage? Ano ma mniej zdrowia, tyle samo MR i CDR i tyle samo odnowy zdrowia. Rzeczą, która odróżnia jeden item od drugiego, jest pasywka Hełmu, która, zacytuję jeszcze raz:

Otrzymywanie magicznych obrażeń od umiejętności lub efektu redukuje wszystkie kolejne kolejne obrażenia magiczne otrzymane z tej umiejętności lub efektu o 15% na 5 sekund.

Dlatego właśnie ten item jest tak dobry przeciwko postaciom, które spamują umiejętnościami – Cass, Ryze czy Evelyn. Jedną rzeczą wartą odnotowania jest fakt, iż nie działa to na “dmg over time” czyli W Fizza i trutkę Teemo (brrr).

Przez to Adaptive Helm jest dość sytuacyjnym itemem, który można budować przeciwko garstce postaci. Kolejnym minusem jest to, że samo zbudowanie Hełmu zajmuje 3 sloty w eq i jeszcze 1000 złota.

Abyssal Scepter:

  • Koszt: 2800 sztuk złota.
  • Przepis: Spectre’s Cowl, Negatron Cloak.
  • +300 zdrowia.
  • +70 odporności na magię.
  • +100% regeneracji zdrowia.
  • +10% czasu odnowienia.
  • Unikalna umiejętność bierna:
  • Pobliscy przeciwnicy otrzymują dodatkowe 10% obrażeń magicznych.

W 7.9 Abyssal się troszkę zmienił – z itemu AP/MR na item Zdrowie/MR. Ciekawą rzeczą jest to, że pomimo tego, iż Abyssal stał się przedmiotem dla tanków, aniżeli dla postaci AP, to niezmieniona pozostała pasywka.

Przez to Abyssal Scepter stał się jeszcze bardziej sytuacyjny. Powinien być kupowany, jeżeli Wasz zespół bazuje na postaciach AP, ponieważ postacie AD nie będą czerpać żadnych korzyści z tego itemu.

I co z tym wszystkim?

Spirit Visage pozostanie pierwszym wyborem dla postaci, które potrzebują Zdrowia/MR. Jednakże pozostałe itemy będą całkiem przyzwoite, jeżeli nadejdą idealne dla nich okoliczności.

Tl;dr

Spirit Visage:

  • Postacie które mają life-steal lub spell-vamp, np. Vladimir, Maokai.
  • Jeżeli team, w którym jesteście, ma healera, np. Sorakę czy Sonę.
  • Jeżeli Twoja postać ma skalowanie z zdrowia, np. Zac, Vladimir.

Adaptive Helm:

  • Item sytuacyjny przeciwko postaciom, które mają czary, którymi mogą spamować, np. Cass, Ryze.

Abyssal Scepter:

  • Sytuacyjny przeciwko teamowi, który buduje się mocno MR.
  • Pomaga Waszemu zespołowi, kiedy ktoś w nim posiada dużo AP.