Jeżeli gracie na serwerze testowym, możecie już teraz odczuć różnicę z przesiadki z DirectX 9 na DirectX 11.
Jak przetestować DX 11 w LoL-u?
Ważne: można to zrobić tylko na serwerze testowym PBE. Konieczna będzie edycja jednego pliku. Metoda nie zadziała na kliencie live.
W grze mogą pojawić się błędy (problemy z renderowaniem niektórych tekstur, bugi przy alt-tabowaniu gry).
- Przejdź do katalogu z klientem PBE. Wejdź w Config.
Domyślnie:C:\Riot Games\League of Legends (PBE)\Config
. - Otwórz notatnikiem plik
game.cfg
. - Dodaj poniższe linijki do otworzonego pliku:
[General]
DX11BetaTest=1 - Chcąc zrezygnować z testów DX11, po prostu usuń te dodane wersy.
- Jeśli doświadczysz crasha i chcesz przysłużyć się testom DX11 w LoL-u, weź udział w tej dyskusji na reddicie.
FAQ – DirectX i LoL
Jakiej wersji DirectX używa League of Legends?
LoL korzysta obecnie z DirectX 9. Trwają prace nad wdrożeniem do gry DX 11.
Co da przejście z DX 9 na DX 11?
- Zwiększenie klatek na sekundę, czyli FPS-ów gry.
- Zwiększenie płynności gry.
Czy DX 11 zwiększy wymagania LoL-a?
Przede wszystkim to karta graficzna musi obsługiwać DirectX 11. Nie zmienią się wymagania sprzętowe gry per se.
Ta wersja pakietu zadebiutowała wraz z Windowsem 7 w 2010 roku. Zasadniczo to większość używanych kart graficznych powinna być w standardzie przynajmniej DX 11.
Mając znacząco starszy zestaw, dla pewności można jeszcze sprawdzić DxDiag:
- Wciśnij klawisz Windows + R.
- Wpisz “dxdiag”.
- Na samym dole “informacji o systemie” powinna znaleźć się informacja o używanej wersji DirectX.
Co, jeśli nie obsługuję DX 11?
League of Legends nadal zadziała. Gra automatycznie przełączy się na DX 9.