r.

Co lepsze – Deathfire Touch czy Thunderlord’s Decree?

Wśród graczy panuje niezłe zamieszanie, jeżeli chodzi o specjalizacje. Dziś rozstrzygniemy, która z nich jest lepsza dla AP Carry.

Przedstawienie specjalizacji

Deathfire_Touch_mastery_2016

Twoje umiejętności zadające obrażenia zadają dodatkowe 6 + (0,5 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku + 0,2 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych wrogim bohaterom przez 3 sekundy (połowa obrażeń przez 1,5 sekundy dla efektów obszarowych i obrażeń w czasie)

pobrane

Co trzecie trafienie wrogiego bohatera umiejętnością lub podstawowym atakiem poraża go, zadając 10-180 (+0,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) (+0,1 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych na obszarze wokół niego (30 sek. odnowienia)

Podstawa wyliczeń

Obie umiejętności zadają obrażenia magiczne i będą się skalować praktycznie tylko i wyłącznie z AP (ponieważ magowie nie będą składać AD). Wszystkie wyliczenia są przeprowadzone dla okresu 30 sekund (taki jest cooldown umiejętności Thunderlord’s Decree)

  • Deadfire Touch (6 + 20 % AP) / 3*30 sekund
  • Thunderlord’s Decree (10 * poziom) + 10 % AP

Ustalmy również, że żaden bohater oprócz Cassiopei, Vladimira lub Azira nie jest w stanie w okresie 30 sekund zawsze co 3 sekundy zadać obrażenia z umiejętności.

Obrażenia z umiejętności typu DoT (Damage over Time) oraz obszarowe posiadają o połowę okrojone obrażenia, jednakże są nakładane dwa razy szybciej.

Zależne

Przyjmijmy tylko zależnych:

  • Bonus AP bohatera
  • Czas trwania efektow
  • Poziom bohatera

Tabele

Przedstawimy Wam kilka zestawień obrazujących różne sytuacje. Oczywiste jest, że w przypadku, gdy posiadamy niskie AP, a wysoki poziom, to Thunderlord będzie robił więcej i  oczywiście vice versa w przypadku Deathfire

  • Jako  “Interwał” rozumiemy ilość sekund przerwy między użyciem jednej a drugiej umiejętości
  • Pod Deathfire i Thunderlord’s widnieją obrażenia

Mid Game (12 poziom bohatera)

[table “” not found /]

Jak widzimy po osiągnięciu 200-300 AP z pewnością zyskamy w walkach drużynowych na Deathfire, w szczególności jeśli będą trwały dłużej aniżeli 5 sekund.

Early Game (4 poziom bohatera)

[table “” not found /]
Tu bez zaskoczenia. W początkowych poziomach przewagę ma Thundelord, ponieważ nie mamy nawet szans non stop używać umiejętności w wymianach

Late Game (16 poziom bohatera)

[table “” not found /]
W late game, jeśli nie zrobisz buildu z Rylai + Maska (180 AP) musisz stosunkowo długo zadawać obrażenia, aby Deathfire okazał się lepszy od Thunderlorda. Jeśli oczywiście zbudujemy Rabadona (+400 AP), to Deadfire będzie lepszy od Thunderlorda w każdej sytuacji..

Podsumowanie

Zawsze specjalizacja Deathfire Touch będzie zdawała więcej obrażeń aniżeli Thunderlord’s Decree na mid lane. Być może jest lepsza tylko w przypadku natychmiastowego zadania obrażeń i pojedynków krótszych niż 5 sekund. Z pewnością Deathfire będzie lepsze jeśli będziemy posiadać dobrą ilość AP

  • Ponad 60 AP w early game
  • Ponad 200 AP w mid game
  • Ponad 400 AP w late game

Thunderlord będzie lepsze, gdy nie budujemy AP, co zdarzy się raczej w przypadku supporta, aniżeli mid lane lanera.

Źródło: NerfPLZ