Co dokładnie powinieneś wiedzieć, znajdując się na poszczególnych liniach? Co stanowi dla Ciebie największe zagrożenie? Zacznijmy zatem od mojego upodobanego bota – najbardziej chciałabym się skupić na dwóch postaciach, możliwie najbardziej rujnujących grę poprzez łapanki. O kogo chodzi?
Blitzcrank i Thresh
By wygrać z wrogiem, należy go poznać. Oczywistym jest, że nikt w trakcie gry nie będzie liczył jednostek, w jakich się znajduje od przeciwnego Blitza bądź Thresha – bo nawet niby jak? Jednakże, warto uświadomić sobie, ile na oko mają zasięgu w porównaniu z Twoim zasięgiem podstawowego ataku. “Czy podchodząc do farmy zbyt blisko, wróg ma szansę, aby mnie dorwać? A jeśli tak, to co mogę zrobić, by uniknąć jego skillshotu?”
Większość ADC jest zaopatrzona w mobilne zaklęcie, które umożliwia im ucieczkę. Niestety, w przypadku Jinx bądź Ashe jest nieco trudniej. Szybki unik zależy tylko i wyłącznie od naszej spostrzegawczości i czasu reakcji. Złota zasada – bądź zawsze czujny. Tyczy się to już przy samej trajektorii lotu skilla.
W przypadku Thresha samo wypuszczenie łańcucha trwa nieco dłużej niż grab Blitzcranka, jednakże nadrabia to wydłużonym zasięgiem, a także możliwością zadecydowania, czy pragnie się do danej osoby przyciągnąć. Pamiętaj zawsze, by ustawiać się za minionami w taki sposób, by zablokować ich graby!
Mid i jego pułapki
Umiejętności z niezmiernie długim zasięgiem – tak jak w przypadku Lux, Orianny, Xeratha czy Vel’Koza – bywają niezmiernie upierdliwe i bolesne (zwłaszcza przy zetknięciu się z nimi).
Wzięłam wyłącznie dwie przykładowe postacie z dużym zasięgiem. Ich ulty wynoszą długość ponad 3k + jednostek! To naprawdę sporo, w sumie sami mogliście o tym przekonać się na własnej skórze.
Zasięg 550 jednostek nie jest w tym wypadku przypadkowy. Dlaczego? Ponieważ właśnie taki sam zasięg posiada Lux z podstawowego ataku! Nie brzmi zbyt dobrze, prawda? W porównaniu z tak ogromnym polem autoattacku, Katarina posiada zaledwie 125 jednostek.
Nie chodzi wyłącznie o zasięg, liczy się także nasza koncentracja w tym samym pasie.
Ważna jest ciągła obserwacja – zwłaszcza kulek Syndry, jak i Orianny, ponieważ wraz z nimi należy zawsze zostawać w ruchu i nie stać jak słup soli. Tyczy się to również [Q] Karthusa, [W] Swaina , [Q] Cho Gatha czy [Q] Cassiopei i wielu innych.
Najważniejsza jest nauka zdobywana poprzez zabawę. Nie bójcie się stawać przeciwko championom, których jeszcze nie znacie. Wszystko służy poznaniu zasad i mechaniki rozgrywki – potraktujcie te tipy jako wstęp do Waszej przygody z samodoskonaleniem. Powodzenia!
Źródło: Reddit