League of Legends r.

Czy warto pokazywać obrażenia zadawane przez supporty?

Profesjonalni wspierający coraz częściej decydują się na postacie, które brak leczenia czy wytrzymałości rekompensują dużą ilością obrażeń. Czy jest ona jednak aż tak znacząca, by uwzględniać ją w statystykach pokazywanych na turniejach?

Support, czyli z angielskiego “wsparcie” to pozycja, na której liczy się przede wszystkim wszelkiego rodzaju użyteczność. Od leczenia, poprzez efekty kontroli tłumu, po przyjmowanie na siebie, a nierzadko również umieranie za swojego AD Carry. Czasami jednak grający na tej pozycji, przeważnie w niższych dywizjach, biorą na swoje barki obowiązek zadawania obrażeń, niejednokrotnie przewyższając innych członków drużyny. Na tegorocznych mistrzostwach świata postacie takie, jak Zyra, Karma czy nawet Brand były wybierane i odnosiły spore sukcesy! W związku z tym, użytkownik Reddita o nicku hpp3 poruszył temat wyświetlania obrażeń wspierających. Jak wiadomo, obecnie pokazywany jest tylko damage zadany przez czterech pozostałych członków drużyny. Czy słusznie?

Zyra

Zyra_OB

Początkowo miała ona pełnić rolę mid lanera, jednak gracze bardzo szybko znaleźli dla Wiedźmy Cierni nowy dom, a mianowicie bot lane. Była bardzo popularna, zwłaszcza wśród koreańskich drużyn. Otrzymała nawet drużynowego skina SKT T1 z okazji zwycięstwa tejże drużyny na mistrzostwach świata sezonu 3. Została jednak wyparta przez inne supporty aż do update’u magów, który miał miejsce w sezonie 6, kiedy to powróciła do łask, najpierw na środkowej, a później również na dolnej linii. Na tegorocznych Worldsach po raz pierwszy została wybrana przez CoreJJ w meczu pomiędzy Samsung Galaxy a Royal Never Give Up, gdzie przyczyniła się do zwycięstwa ekipy z Korei. Na chwilę obecną ma ona 77,7% win ratio i nic nie wskazuje na to, by te statystyki miały ulec drastycznej zmianie. Zyra, poza dużymi obrażeniami oferuje również grupowy snare, podrzut oraz spowolnienie dzięki roślinom powstającym po użyciu jej E – Korzennego Uścisku, dzięki czemu może pełnić rolę zarówno inicjatora walk, jak i peelować swoich carry.

Karma

Karma_OB

Support, który w teorii posiada wszystko: przyśpieszenie, tarczę, snare, spowolnienie. Najbardziej jednak znana jest ze swojego bardzo mocnego poke’u przy pomocy R – Mantra + Q – Wewnętrzny Płomień, który jest prawdziwym utrapieniem dla mniej mobilnych strzelców. Niesamowita uniwersalność pozwala na pickowanie jej niezależnie od kompozycji, co jest bardzo istotne podczas rozgrywek na najwyższym szczeblu. Niezwykle silną kombinacją jest wybranie jej wraz z Sivir i Olafem, by nadać wściekłemu wikingowi prędkość pozwalającą mu na wejście w przeciwną drużynę. Jak się również okazuje, Karma nadaje się również do robienia objectivów, jak widać na załączonym materiale:

 

Brand

Brand_OB

Mimo, że został wybrany tylko raz, w odpowiednich rękach stanowi niemałe zagrożenie. Dotkliwie przekonali się o tym zawodnicy G2 Esports, którzy, w przeciwieństwie do innych drużyn, z którymi byli w grupie, nie zbanowali Płomienia Zemsty w meczu przeciwko Albus Nox Luna. Sytuację tę wykorzystał Likkrit – support rosyjskiej formacji, przyczyniając się bardzo mocno do zwycięstwa nad europejskim numerem 1. Bardzo duże obrażenia obszarowe to zdecydowanie główna zaleta ognistego maga, jednak ogłuszenie z jego Q – Spalenie oraz spowolnienie z budowanego wcześnie Kryształowego Berła Rylai pozwala na łatwiejsze wyłapywanie zabłąkanych przeciwników.

Jak sądzicie, czy supporty powinny mieć swoją własną rubryczkę, pokazującą ich obrażenia? A może powinno być to uwzględniane tylko w przypadku niektórych postaci? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.