r.

Czy skillshoty zastąpią wszystkie umiejętności typu “point-and-click”?

Niedawno Riot zaskoczył nas informacją o reworku Ryze, najwięcej kontrowersji wywołała zmiana w jego Q, które teraz będzie skillshotem. Riot Repertoir wyjaśnia cel zmian u naszego niebieskiego maga a ghostcrawler wypowiada się na temat zmian w umiejętnościach.

Zacznijmy od wypowiedzi Riot Repertoira na temat samego reworku, przedstawia argumenty które mają nam uświadomić że Ryze nadal będzie mocnym pickiem na topa:

  • Jest mocną kontrą na mobilnych bohaterów. Jego klatka nadal jest umiejętnością typu point-and-click.
  • Jeżeli jest dobrze zagrany, pozostaje trudnym celem do szybkiego zburstowania. I pomimo faktu iż Frozen Heart nie będzie już jego głównym przedmiotem, nadal posiada tarczę i natychmiastowy snare. Assassyni będą szukać bardziej smakowitego kąska.
  • Będzie silną kontrą dla popularnych picków na topie. Dzięki swoim umiejętnościom będzie przewyższał innych magów wybieranych na górną linię takich jak Cassiopeia, Viktor czy Karthus.

Ghostcrawler wyjaśnił co stoi za zmianami w skillach którą możemy od jakiegoś czasu obserwować;

“skillshoty są naszym sposobem na podniesienie poziomu trudności danego bohatera. Myślę jednak, że fala krytyki z którą się spotkaliśmy jest całkowicie uzasadniona, ponieważ ostatnimi czasy korzystamy z tego narzędzia zbyt często. Mieliśmy inne pomysły na rozwiązanie tego problemu, które okazały się w rożnym stopniu sukcesem. Patrząc na Sonę, w zamierzeniu miała być championem który trzymał by się jak najbliżej sojuszników aby wspomagać ich swoją aurą, ale będzie się to sprawdzać tylko gdy jest relatywnie bezpieczna. Ten przykład pokazuje że taki bohater będzie wymagał lepszego pozycjonowania niż inni, mimo że nie jest to skillshot, nadal wprowadzony przez nas element podnosi poziom trudności.

Jeśli chodzi o odchodzenie od umiejętności typu point-and-click, jest to bardziej skomplikowany temat. Nie jestem osobiście fanem postaci które są łatwe do grania i łatwe do “wymasterowania”. W końcu, dlaczego ktoś miałby poświęcać czas na naukę niuansów związanych z bardzo trudnym bohaterem, jeżeli może wskoczyć od razu na wysoki poziom czymś niezbyt wymagającym. Wśród Rioterów zdania na ten temat są mocno podzielone.

W przyszłości będziemy się starali podnosić poziom trudności u większej ilości postaci, tych nowych które dopiero się pojawią jak i starych. Nie będziemy jednak polegać jedynie na skillshotach, mimo iż nie zamierzamy z nich całkowicie rezygnować, w końcu są fajne :)”

A wy co o tym sądzicie?