League of Legends r.

Czy Protobelt jest OP?

Hextech Protobelt to przedmiot, który został dodany do LoL-a dość niedawno. Użytkownicy mają w związku z nim mieszane odczucia. Pojawiły się nawet porównania Protobelta do usuniętego z gry przedmiotu, którym był DFG. 

Deathfire GraspDFG

Zacznijmy od przypomnienia, jakie były główne założenia przy używaniu DFG. Został on dodany do gry, aby pozwolić bohaterom o mniejszym potencjale do burstowania przeciwników na zadawanie większej ilości obrażeń w krótszym czasie. Jednakże znalazł on zupełnie odwrotne zastosowanie. Gracze składali go na postaciach takich jak Veigar_MIN Veigar, LeBlanc_MIN LeBlanc czy Syndra_MIN Syndra, aby zmaksymalizować ich obrażenia.

Hextech Protobelt Protobełt

Nowy przedmiot został wprowadzony do Ligi, aby umożliwić mniej mobilnym magom na skrócenie odległości między nimi a przeciwnikami. Jednakże i tym razem gracze wykorzystują go w sposób odwrotny do zamierzonego. Jak się okazało, item sprawdza się wyśmienicie na postaciach posiadających większą mobilność, co zwiększa ich możliwości o jeden krótki dash. Niby niewiele, ale potencjał na zadanie ogromnej ilości obrażeń jest naprawdę spory. Protobelt w momencie użycia wystrzeliwuje 7 rakiet (kąt ich rozstrzału to 180 stopni), a każda z nich zadaje 75-150 obrażeń (skaluje się +0,35 AP). Załóżmy, że trafimy przeciwnych bohaterów więcej niż raz. Każde następne trafienie rakietami zadaje 20% obrażeń. Tak więc po krótkich obliczeniach możemy dojść do wniosku, że z samego przedmiotu, zakładając, że wszystkie rakiety trafią, możemy zadać 165-330 obrażeń (+0,77AP). Postacie takie jak LeBlanc_MIN LeBlanc, Nidalee_MIN Nidalee, Fizz_MIN Fizz czy Ahri_MIN Ahri zyskują przez to możliwość szybkiego wyeliminowania przeciwnika, którą kiedyś dawał im DFG (oczywiście zakładając, że nie jest to tank z 3k HP).

Jaka jest Wasza opinia o nowym przedmiocie? Dajcie znać w komentarzach!

 

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]