League of Legends r.

Nie kupujcie Przepustki do Lochu!

Czas na matematyczne podejście do sprawy - czy opłaca się kupić Przepustkę do Lochu za 1495 RP? Pora się przekonać!

Zacznijmy od kilku rzeczy – co ma w sobie Przepustka do Lochu?

  • Totem Arcade Poro.
  • Ikona Arcade Poro.
  • Klejnot.
  • Dobra Kula.
  • Początek gry: Seria misji Branda.
  • Początek gry: Seria misji Ziggsa.
  • Początek gry: Seria misji Malzahara.
  • Codzienne misje.

Codzienne misje są dla każdego, tak samo jak serie misji Veigara i Blitzcranka.

Jaka jest wartość powyższych rzeczy?

  • Totem i ikona to rzeczy dla niektórych warte dużo, a dla innych nic – te dwie rzeczy będą wspominane.
  • Klejnot – wartości tego też nie można policzyć “ot tak”. Oczywiście można by było powiedzieć, że 1 klejnot = 195 RP, ponieważ możemy wymienić takowy klejnot na zestaw klucza i skrzynki, w ramach uproszczenia (dużego) powiemy, że 1 klejnot = 195 RP, ale miejcie na uwadze jedną rzecz: jest to uproszczenie i to dość duże. Jeżeli brakuje Wam 1 klejnota do Hextech Annie – to ten klejnot może być warty o wiele, wiele więcej.
  • Dobra kula = 150 RP.
  • 3x misje = 350 biletów, tutaj wejdzie kilka wariantów:

Jeżeli chcielibyśmy wydać te bilety na “Dobrą Kulę”, to moglibyśmy kupić ich aż 4, co przekłada się na 150×4 = 600 RP – mało, prawda?

Jeżeli jednak chcielibyśmy wydać te bilety na Znakomitą Kulę, to moglibyśmy ich kupić 3 (zabrakłoby nam 10 biletów, ale liczymy tutaj samą przepustkę), co daje 250×3 = 750 RP (i blisko do 1000 RP).

Nie zapominajmy także o tym, że z misji początkowej i końcowej Malzahara możemy otrzymać jedną Dobrą Kulę i Mega Kulę, które są wartę odpowiednio 150295 RP.

Podsumujmy to wszystko

195 + 150 + 600 lub 750 + 150 + 295 = 1390 lub 1540 RP

Czas na krótkie objaśnienie tytułu tego artykułu i samego równania – dlaczego nie opłaca się kupować przepustki? Z kilku powodów:

  • Po pierwsze – nie mamy pełnej kontroli nad tym, co dostajemy.

Tak, tak – dostajemy bilety, great… ale musimy pamiętać, że w to proste równanie wliczyłem też rozmienienie klejnotu na zestaw i Dobre Kule, które… są dość średnie – jest to swoisty odpowiednik skrzynki, nie mamy 100% pewności, czy wypadnie nam odłamek skórki, możemy równie dobrze dostać odłamek bohatera czy ikonę – meh, meh.

Co do Znakomitej Kuli – wcześniej napisałem krótki tekst o ich drop rate, możecie go przeczytać:

Tl;dr:

  • Ze Znakomitych Kul może lecieć naprawdę dobry loot, warty +1350 RP.

Więc – opłaca się brać Przepustkę?

Jeżeli zależy nam tylko i wyłącznie na skinach – nie. Lepszym wyborem jest kupienie 6x Znakomitych Kul, dlaczego? W przypadku Przepustki mamy szansę na maks. 4 ZK (wiadomo, od jakiej kuli jest to skrót), co daje nam 1000 RP. Klejnot i reszta (tzn. ikona, totem) = według uznania, warto pamiętać o tym, że z normalnej skrzynki równie dobrze może wypaść odłamek bohatera. 2x Dobra Kula i Mega Kula? Z DK może nam wypaść wszystko, a MK zawierają tylko skiny legacy.

A, i najważniejsza rzeczy – aby wykonać te misje, musimy poświęcić nasz czas.

I teraz wszystko rozbija się o jedną rzecz:

  • Jeżeli mamy czas i chcemy się pobawić, wiemy, że zrobimy wszystkie misje i chętnie przygarniemy jakieś nowe skiny i możliwe odłamki bohaterów – oke, możecie spokojnie brać Przepustkę do Lochu.
  • Jeżeli jednak chcemy po prostu pootwierać sobie Znakomite Kule – lepiej już je kupić i nie męczyć się z misjami, które mogą być wkurzające czasem (serio).

@edit: True, mb – codziennie misje są dostępne tylko w Przepustce do Minilochu/Przepustce do Lochu – nie zmienia to faktu że i tak daje to 10 x 9 dni (atm) = 90 biletów – still nie warto kupować Przepustki, chyba że jednak będziemy mieć czas i robić wszystkie misje